NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Letnia korekta rozkładu jazdy wprowadzona. Pociągi wróciły na kilka tras [aktualizacja]

| Michał Szymajda 09.06.2019 6,5k

Letnia korekta rozkładu jazdy wprowadzona. Pociągi wróciły na kilka tras [aktualizacja]
Pierwszy rozkładowy pociąg KD w Lubiniefot. Czytelnik
Od 9 czerwca obowiązuje letni rozkład jazdy pociągów, wprowadzony jak co roku, przed wakacjami. Jego wdrożenie dawno nie było tak emocjonujące.
Wprowadzeniu nowych planów kursowania pociągów od początku towarzyszyła gorąca atmosfera, bowiem w połowie maja PKP PLK zdecydowała, że stworzony rozkład jazdy nijak ma się do inwestycyjnej rzeczywistości i zaczęła się jego rekonstrukcja. Konieczne było wystosowanie do przewoźników prośby o wstrzymanie sprzedaży biletów na większość pociągów uruchamianych po 9 czerwca. Tak zrobiło PKP Intercity, co spotkało się z bardzo negatywnymi reakcjami pasażerów. Dopiero 7 czerwca przewoźnik zakończył wprowadzanie wszystkich pociągów do systemu i obecnie można na nie już kupić bilety. Wyjątkiem jest letni TLK Rowokół relacji Ustka – Słupsk oraz EIP 4150 relacji Bielsko-Biała Główna – Warszawa Wschodnia na kursy po 6 lipca.

Reaktywacje udane i nieudane

Do reaktywacji połączeń po wielu latach doszło na odcinku Lubin – Legnica. Sobotnia impreza i koncert, podczas którego miano przywitać pociągi Kolei Dolnośląskich okazała się jednak klapą, w związku z protestem, który urządzili mieszkańcy Raszówki, o czym obszernie informujemy tutaj.

Pierwsze niedzielne pociągi cieszą się jednak bardzo dużym zainteresowaniem, a konduktorzy mają pełne ręce roboty ze sprzedażą biletów. To dobrze wróży połączeniu (fot. Koleje Dolnośląskie). [aktualizacja]. Zainteresowanie pociągami do i z Lubina jest tak duże, że KD wzmacnia na tej trasie drużyny konduktorskie. Niestety, mści się to, że w Lubinie nie ma ani kasy biletowej, ani biletomatu. Dlatego część pasażerów krótki, 17-kilometrowy odcinek spędza na zakupie biletów. To kwestia do poprawienia.



Pociągi po ponad dwóch latach wróciły także na gorzowską, pięknie odrestaurowaną estakadę. Obiekt umożliwia dojazd do stacji Gorzów Wielkopolski od strony Krzyża.

Sztuka reaktywacji nie udała się na linii 405 od Miastka do Słupska. PKP PLK informacje o kontynuowaniu kursowania autobusowej komunikacji zastępczej podała na dwa dni przed planowanym ponownym uruchomieniem autobusów szynowych na niej.

9 czerwca pociągi wróciły na najkrótszą trasę między Poznaniem a Warszawą – przez Konin i Koło. Nie występują tu opóźnienia z winy zarządcy infrastruktury.

Również dzisiaj doszło do ponownego uruchomienia pociągów Kolei Dolnośląskich w najdłuższym tunelu w Polsce – pod Małym Wołowcem. Autobusy komunikacji zastępczej nie są tu już więcej potrzebne na trasie Kłodzko – Wałbrzych. Prace w tunelu przedłużały się, ponieważ wykryto w nim spękania sklepień. Trwały od sierpnia 2018 roku, a do ratowania unikalnej konstrukcji przyczynili się także profesorowie kilku polskich uczelni. Linia Kłodzko – Wałbrzych uchodzi za jedną z najpiękniejszych w Polsce.

O godzinie 10:45 punktualność pociągów na trasach w całej Polsce była bardzo wysoka. Tylko jeden pociąg: TLK Przemyślanin rel. Przemyśl Główny – Świnoujście, doznał poważnego, prawie 100-minutowego opóźnienia z powodu awarii taboru. Zaledwie 3 pociągi były opóźnione o ponad 10 minut, co jest znakomitym wynikiem. Wprowadzeniu letniej korekty rozkładu jazdy towarzyszy bardzo dobra aura, co nie jest bez znaczenia (screen z portalpasazera.pl).



Komunikat PKP PLK

– W Gorzowie Wielkopolskim pierwszy pociąg pojechał po zmodernizowanej estakadzie. Na Dolnym Śląsku pasażerowie po 10 latach zmodernizowanymi torami pojechali pociągiem Lubin – Legnica do Wrocławia. Na bezpośrednie połączenie Warszawa – Poznań, bez objazdu przez Gniezno, wyjechały pierwsze pociągi ze stolicy Mazowsza i Wielkopolski.

Wakacyjna korekta rozkładu jazdy pozwala na wprowadzenie letnich ofert podróży pociągiem w góry i nad morze. Zmiany umożliwiają planowe kursowanie pociągów i realizację największych od lat inwestycji kolejowych za prawie 70 mld zł z Krajowego Programu Kolejowego. Efektami prac – obok powrotu pociągów na modernizowane tory są nowe przystanki np. Rzeszów Zachodni i nowe perony m.in. na trasach Częstochowa – Zawiercie i Chybie – Sumina.

Przypominamy, że przed podróżą warto sprawdzić rozkład. W niedzielę i poniedziałek, 9 i 10 czerwca specjalni informatorzy będą do dyspozycji pasażerów na największych dworcach w Polsce. Szczegółowe informacje na temat rozkładu jazdy pociągów są także dostępne na stacjach i przystankach, w Internecie na portalpasazera.pl, rozkład-pkp.pl oraz na stronach przewoźników.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5