NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Brak wakacyjnego rozkładu odbije się na zniżkach. Adamczyk: Lepiej reagować z wyprzedzeniem

| Jakub Madrjas 09.05.2019 4,6k

Brak wakacyjnego rozkładu odbije się na zniżkach. Adamczyk: Lepiej reagować z wyprzedzeniem
fot. Łukasz Piotrowski, sm42.pl
Zgodnie z przewidywaniami "Rynku Kolejowego", spółka PKP Intercity jest zmuszona wstrzymać sprzedaż biletów na okres po 9 czerwca. Nie będzie można skorzystać ze zniżek za wcześniejszy zakup. Do decyzji PKP PLK o skonstruowaniu nowego rozkładu jazdy dla modernizowanych linii odniósł się m.in. minister Andrzej Adamczyk i członek zarządu PLK Arnold Bresch. 
Wczoraj (8 maja) "Rynek Kolejowy" poinformował o bezprecedensowej decyzji PKP PLK: po weryfikacji opóźnień na inwestycjach zarządca infrastruktury stwierdził, że konieczne jest ponowne opracowanie wakacyjnego rozkładu jazdy, który ma wejść w życie za miesiąc (9 czerwca). Przewoźnicy zostali poproszeni o wyrozumiałość i wstrzymanie sprzedaży biletów.

Sprzedaż biletów zablokowana, nie będzie zniżek?

Zgodnie z przewidywaniami, PKP Intercity poinformowało dziś o zablokowaniu sprzedaży biletów na okres po 9 czerwca. Co ważne, przewoźnik informuje o zablokowaniu sprzedaży w całej komunikacji krajowej, mimo że PKP PLK poinformowała o zarządzeniu rozkładu jazdy na okres po 9 czerwca dla większości linii; można zatem przypuszczać, że przewoźnik będzie musiał ułożyć całą swoją siatkę na nowo. Listę linii, dla których budowany jest nowy rozkład można znaleźć tutaj.

Jak podaje TVN24, sprzedaż wakacyjnych biletów wcale nie musi ruszyć 17 maja, ponieważ PKP Intercity będzie jeszcze musiało wprowadzić dane do systemu. – Będziemy się starali stopniowo, jak najszybciej odblokowywać sprzedaż na te zablokowane pociągi –powiedziała TVN rzeczniczka PKP Intercity Agnieszka Serbeńska. To zła informacja przede wszystkim dla tych, którzy kupują bilety z dużym wyprzedzeniem. – Niestety, część z tych promocji, które obowiązują w przedsprzedaży, nasi pasażerowie utracą – przyznaje Serbeńska. Warto zauważyć, że są to zniżki handlowe, nie ustawowe – przewoźnik mógłby zatem podjąć decyzję o zmianie warunków promocji, by wynagrodzić pasażerom utrudnienia. Na razie się na to nie zdecydował.

Adamczyk: Lepiej poprawić rozkład jazdy z wyprzedzeniem

– Lepiej poprawić rozkład jazdy z wyprzedzeniem, zanim wejdzie w życie, niż reagować za późno, gdy będzie generował kłopot" – tak minister infrastruktury Andrzej Adamczyk skomentował decyzję PKP Polskich Linii Kolejowych dla RMF. – Nie do końca zawsze jesteśmy w stanie w 100 procentach przedstawić na 90 dni czy 45 dni przed wprowadzeniem rozkładu jazdy, stan faktyczny na torach – dodał na antenie tej samej stacji Arnold Bresch, członek zarządu PKP PLK odpowiedzialny za inwestycje.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5