NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

PLK: Kończą się zasadnicze prace na E20 LCS Konin

| inf. pras 25.08.2020 57

PLK: Kończą się zasadnicze prace na E20 LCS Konin
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
PLK: Kończą się zasadnicze prace na E20 LCS Konin
PLK: Kończą się zasadnicze prace na E20 LCS Konin
PLK: Kończą się zasadnicze prace na E20 LCS Konin
PLK: Kończą się zasadnicze prace na E20 LCS Konin
PLK: Kończą się zasadnicze prace na E20 LCS Konin
PLK: Kończą się zasadnicze prace na E20 LCS Konin
PLK: Kończą się zasadnicze prace na E20 LCS Konin
PLK: Kończą się zasadnicze prace na E20 LCS Konin
PKP Polskie Linie Kolejowe informują o postępach prac na linii E20 Poznań – Warszawa. Jak czytamy, zasadnicze prace na odcinku LCS Konin między Swarzędzem a Barłogami zakończą są do końca sierpnia.
– Dzięki Krajowemu Programowi Kolejowemu kolej staje się coraz bardziej atrakcyjna, zarówno w kontekście przewozów pasażerskich, jak i towarowych. W to założenie dobrze wpisuje się odcinek między Swarzędzem a Barłogami na modernizowanej linii Poznań - Warszawa. Za kilka dni terminowo zakończymy dobrze zrealizowaną inwestycję, która już służy pasażerom, dzięki komfortowym peronom, nowym przejściom podziemnym, windom, pochylniom i sprawnym przejazdom pociągów po nowych torach - powiedział Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych, dyrektor ds. realizacji inwestycji cytowany w komunikacie.

Koniec zasadniczych prac na LCS Konin


Jak podaje inwestor, jeszcze w sierpniu pasażerowie na stacjach w Koninie i Kole skorzystają z nowych wind w przejściach podziemnych a o odjazdach i przyjazdach pociągów poinformuje ich nowoczesny system dynamicznej informacji pasażerskiej  Nowoczesne perony są już otwarte w Podstolicach, Koninie i Kole. Dla podróżnych są m.in. wiaty, ławki i jasne oświetlenie, nowe oznakowanie wraz z nagłośnieniem oraz elektronicznymi wyświetlaczami, informującymi o przyjazdach i odjazdach. W Koninie zostało przebudowane przejście podziemne, a w Kole powstał nowy tunel, który zastąpił kładkę. Ostatnie prace wykończeniowe w przejściach pod torami planowane są do końca miesiąca. Osoby mające trudności z poruszaniem się zyskają windy i pochylnie .

Lepszy system komunikacji przy linii kolejowej w Koninie zapewniło m.in. nowe przejście podziemne na ul. Torowej. Długi na ok. 21 m tunel zastąpił kładkę nad torami, umożliwiając bezpieczne dojście między Zatorzem a osiedlem Legionów. Obiekt z jasnym oświetleniem i informacjami w alfabecie Braille’a dzięki odpowiednio wyprofilowanym pochylniom służy wszystkim mieszkańcom miasta. Wkrótce komunikację drogową usprawni nowy wiadukt między ul. Paderewskiego i ul. Wyzwolenia. Kierowcy zyskają po trzy pasy ruchu w każdą stronę, dla rowerzystów i pieszych powstają ścieżki. Konstrukcja nowego obiektu jest już gotowa. Wiadukt zostanie otwarty po wybudowaniu dróg dojazdowych, do czego zobowiązało się miasto Konin.

Jak podkreśla PLK nowe są już tory z siecią trakcyjną na ok. 130 km odcinku Swarzędz – Barłogi. W ruchu kolejowym wykorzystywane są nowoczesne urządzenia sterowania, m.in. rozjazdy, semafory i urządzenia przejazdowe oraz Lokalne Centrum Sterowania w Koninie. Umowa z Torpolem, podpisana w marcu 2017 roku, miała termin realizacji wyznaczony na 41 miesięcy; upływa on właśnie z końcem sierpnia 2020 roku.

Trwają prace na LCS Kutno i LCS Konin 

Mniej zaawansowane są prace na pozostałych odcinkach trasy objętych modernizacją: LCS Kutno (odcinek Barłogi – Żychlin) oraz LCS Łowicz (odcinek Żychlin – Sochaczew).

Na odcinku Barłogi – Żychlin podróżni korzystają już z dwóch zmodernizowanych peronów w Kutnie. Wykonawca przebudowuje dwie pozostałe platformy od strony dworca, a także znajdujące się pod nimi segmenty przejścia podziemnego. Pociągi jeżdżą zmodernizowanymi torami między Kutnem a Barłogami oraz Żychlinem a Starą Wsią. Prace realizowane są na torach między Kutnem a Starą Wsią - podaje PLK.

Między Żychlinem a Sochaczewem pociągi jeżdżą dwoma nowymi torami między Jackowicami a Żychlinem oraz Bednarami i Łowiczem. Nawierzchnia wymieniana jest na pozostałych szlakach. Otwarto już nowe perony m.in. na stacji Łowicz Główny oraz w Mysłakowie - wylicza PLK. 

Jak podsumowuje inwestor, zasadnicze prace na linii kolejowej E20 na odcinku Sochaczew – Swarzędz o wartości ok. 2 mld zł zakończą się później niż planowano - w III kwarta;e 2021 r. - Na tempo realizacji wpłynęły m.in. dodatkowe, nieplanowane wcześniej prace, związane z koniecznością przebudowy podziemnych systemów kanalizacyjnych i wodociągowych - informuje zarządca infrastruktury. Więcej na temat opóźnienia inwestycji piszemy w tym wątku.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5