PKP Polskie Linie Kolejowe informują o postępach prac na linii E20 Poznań – Warszawa. Jak czytamy, zasadnicze prace na odcinku LCS Konin między Swarzędzem a Barłogami zakończą są do końca sierpnia.
– Dzięki Krajowemu Programowi Kolejowemu kolej staje się coraz bardziej atrakcyjna, zarówno w kontekście przewozów pasażerskich, jak i towarowych. W to założenie dobrze wpisuje się odcinek między Swarzędzem a Barłogami na modernizowanej linii Poznań - Warszawa. Za kilka dni terminowo zakończymy dobrze zrealizowaną inwestycję, która już służy pasażerom, dzięki komfortowym peronom, nowym przejściom podziemnym, windom, pochylniom i sprawnym przejazdom pociągów po nowych torach - powiedział Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych, dyrektor ds. realizacji inwestycji cytowany w komunikacie.
Koniec zasadniczych prac na LCS KoninJak podaje inwestor, jeszcze w sierpniu pasażerowie na stacjach w Koninie i Kole skorzystają z nowych wind w przejściach podziemnych a o odjazdach i przyjazdach pociągów poinformuje ich nowoczesny system dynamicznej informacji pasażerskiej Nowoczesne perony są już otwarte w Podstolicach, Koninie i Kole. Dla podróżnych są m.in. wiaty, ławki i jasne oświetlenie, nowe oznakowanie wraz z nagłośnieniem oraz elektronicznymi wyświetlaczami, informującymi o przyjazdach i odjazdach. W Koninie zostało przebudowane przejście podziemne, a w Kole powstał nowy tunel, który zastąpił kładkę. Ostatnie prace wykończeniowe w przejściach pod torami planowane są do końca miesiąca. Osoby mające trudności z poruszaniem się zyskają windy i pochylnie .
Lepszy system komunikacji przy linii kolejowej w Koninie zapewniło m.in. nowe przejście podziemne na ul. Torowej. Długi na ok. 21 m tunel zastąpił kładkę nad torami, umożliwiając bezpieczne dojście między Zatorzem a osiedlem Legionów. Obiekt z jasnym oświetleniem i informacjami w alfabecie Braille’a dzięki odpowiednio wyprofilowanym pochylniom służy wszystkim mieszkańcom miasta. Wkrótce komunikację drogową usprawni nowy wiadukt między ul. Paderewskiego i ul. Wyzwolenia. Kierowcy zyskają po trzy pasy ruchu w każdą stronę, dla rowerzystów i pieszych powstają ścieżki. Konstrukcja nowego obiektu jest już gotowa. Wiadukt zostanie otwarty po wybudowaniu dróg dojazdowych, do czego zobowiązało się miasto Konin.
Jak podkreśla PLK nowe są już tory z siecią trakcyjną na ok. 130 km odcinku Swarzędz – Barłogi. W ruchu kolejowym wykorzystywane są nowoczesne urządzenia sterowania, m.in. rozjazdy, semafory i urządzenia przejazdowe oraz Lokalne Centrum Sterowania w Koninie. Umowa z Torpolem,
podpisana w marcu 2017 roku, miała termin realizacji wyznaczony na 41 miesięcy; upływa on właśnie z końcem sierpnia 2020 roku.
Trwają prace na LCS Kutno i LCS Konin
Mniej zaawansowane są prace na pozostałych odcinkach trasy objętych modernizacją: LCS Kutno (odcinek Barłogi – Żychlin) oraz LCS Łowicz (odcinek Żychlin – Sochaczew).
Na odcinku Barłogi – Żychlin podróżni korzystają już z dwóch zmodernizowanych peronów w Kutnie. Wykonawca przebudowuje dwie pozostałe platformy od strony dworca, a także znajdujące się pod nimi segmenty przejścia podziemnego. Pociągi jeżdżą zmodernizowanymi torami między Kutnem a Barłogami oraz Żychlinem a Starą Wsią. Prace realizowane są na torach między Kutnem a Starą Wsią - podaje PLK.
Między Żychlinem a Sochaczewem pociągi jeżdżą dwoma nowymi torami między Jackowicami a Żychlinem oraz Bednarami i Łowiczem. Nawierzchnia wymieniana jest na pozostałych szlakach. Otwarto już nowe perony m.in. na stacji Łowicz Główny oraz w Mysłakowie - wylicza PLK.
Jak podsumowuje inwestor, zasadnicze prace na linii kolejowej E20 na odcinku Sochaczew – Swarzędz o wartości ok. 2 mld zł zakończą się później niż planowano - w III kwarta;e 2021 r. - Na tempo realizacji wpłynęły m.in. dodatkowe, nieplanowane wcześniej prace, związane z koniecznością przebudowy podziemnych systemów kanalizacyjnych i wodociągowych - informuje zarządca infrastruktury. Więcej na temat opóźnienia inwestycji
piszemy w tym wątku.