NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

PLK z pierwszą umową na modernizację E20

| Kasper Fiszer 30.03.2017 599

PLK z pierwszą umową na modernizację E20
PLK z pierwszą umową na modernizację E20Fot. Kasper Fiszer
Do 9 kwietnia PKP PLK zawrze wszystkie trzy umowy na modernizację magistrali E20 na odcinku Sochaczew – Swarzędz. 30 marca w Koninie zarządca infrastruktury podpisał pierwszą z nich. Kontrakt z Torpolem opiewa na 800 mln zł.
PKP PLK podpisały w Koninie pierwszą z trzech umów na modernizację magistrali E20. Kontrakt z Torpol SA obejmuje odcinek Swarzędz – Barłogi, a więc głównie obszar mającego powstać w Koninie nowego lokalnego centrum sterowania (LCS). – Wartość podpisywanej właśnie umowy to ok. 800 mln zł – mówił podczas towarzyszącej wydarzeniu konferencji prasowej Karol Jakubowski z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

Proces zawierania umów z wykonawcami ma przyspieszyć

Zarządca infrastruktury zapowiada, że w najbliższym czasie zawrze kolejne dwie umowy dotyczące E20. – Stanie się to w przyszłym tygodniu. Będziemy mieli wówczas podpisany już komplet umów dotyczących tej magistrali – zapowiedział Arnold Bresch, członek zarządu PKP PLK i dyrektor ds. realizacji inwestycji zarządcy infrastruktury. Zapewniał też, że przyspieszy proces zawierania wszystkich kontraktów na inwestycje realizowane w ramach Krajowego Programu Kolejowego.

– Mamy w tym zakresie pewne opóźnienie, ale właśnie je nadrabiamy – stwierdził. – Mamy już ok. 2 mld zł w zakontraktowanych umowach, dziś podpisujemy kolejną umowę na znaczną kwotę. Toczą się też postępowania na łączną kwotę ok. 24 mld zł – relacjonował. Ogółem wszystkie projekty zawarte w KPK warte są ok. 67 mld zł. Mniej więcej jedna piąta tej kwoty ma zostać przeznaczona na prace na terenie Wielkopolski.

Torpol: Mamy jeden z najlepszych zespołów w kraju

Z ramienia wykonawcy umowę podpisał Grzegorz Grabowski, prezes Torpolu. – To wielki dzień dla naszej spółki. Dziękuję za zaufanie i zapewniam, że mamy jedne z najlepiej zorganizowanych zasobów w Polsce – stwierdził. – Nasz zespół był w stanie przygotować tak dużą i skomplikowaną ofertę. Będziemy teraz realizować prace, dbając o wysoką jakość robót – wskazywał. – To wielka przyjemność podpisywać umowę z tak prężnym polskim wykonawcą – mówił natomiast Arnold Bresch.

– Modernizacja E20 to jeden z największych projektów kolejowych nie tylko w kraju, ale także w skali całego instrumentu CEF – mówił Sebastian Mech, dyrektor projektu z ramienia PKP PLK. – W samym Koninie stacja zupełnie zmieni swoje oblicze. Perony staną się dostępne dla osób niepełnosprawnych dzięki windom, będą też wyższe, co ułatwi wsiadanie. Wybudujemy też nowe przejście podziemne, a istniejące zmodernizujemy. Przy współudziale miasta powstanie też wiadukt nad torami – opisywał.

Wysoki standard ma być zapewniony na kilkadziesiąt lat

Przedstawiciele zarządcy infrastruktury zapewnili, że ruch w czasie remontu będzie prowadzony sprawnie. Dotyczyć ma to zarówno komunikacji zastępczej za pociągi regionalne, jak i kierowanych objazdami połączeń dalekobieżnych. – Po zakończeniu robót zapewnimy dobry standard linii przez kolejnych kilkadziesiąt lat – zadeklarował Sebastian Mech.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Konin (63)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Konin (63)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5