NUMER 08-09/2019
NUMER 08-09/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Rozwój KDP na świecie
szukaj
Śledź nas:

Modernizacja linii 139 Żywiec – Węgierska Górka opóźniona o pół roku

| inf. pras. oprac. jm 25.07.2019 61

Modernizacja linii 139 Żywiec – Węgierska Górka opóźniona o pół roku
fot. PKP PLK
Modernizacja linii 139 Żywiec – Węgierska Górka opóźniona o pół roku
Modernizacja linii 139 Żywiec – Węgierska Górka opóźniona o pół roku
Modernizacja linii 139 Żywiec – Węgierska Górka opóźniona o pół roku
Modernizacja linii 139 Żywiec – Węgierska Górka opóźniona o pół roku
Modernizacja linii 139 Żywiec – Węgierska Górka opóźniona o pół roku
PKP PLK poinformowała o otwarciu nowych peronów na przystankach Radziechowy Wieprz, Cięcina Dolna i Cięcina na linii 139 Żywiec – Węgierska Górka. Jednak prace na linii powinny być już zakończone, a potrwają jeszcze pół roku.
W maju ubiegłego roku PKP PLK podpisała z CTL Service umowę na rewitalizację linii nr 139 Katowice – Zwardoń na odcinku Żywiec – Węgierska Górka. Kontraktowy termin realizacji inwestycji minął 12 czerwca tego roku. PKP PLK poinformowała dziś, że prace na odcinku "się kończą", ale dodano, że zakończenie wszystkich prac planowane jest na koniec roku. Po raz kolejny państwowa spółka nie informuje wprost o opóźnieniu prac. 

Według informacji PKP PLK, otwarte zostały podwyższone do 76 cm perony na przystankach Radziechowy Wieprz, Cięcina Dolna i Cięcina. Zostały wyposażone w wiaty, ławki i gabloty informacyjne oraz są dostosowane do obsługi osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Inwestor relacjonuje, że jest antypoślizgowa nawierzchnia i ścieżki naprowadzające z wypukłą fakturą oraz nowe oświetlenie peronów, dojść oraz oznakowanie przystanków zapewnia większy komfort i bezpieczeństwo podróżnym.

W ramach inwestycji wymieniono około 8 km torów i sieci trakcyjnej. Po zakończeniu wszystkich robót pociągi mają jeździć dwukrotnie szybciej (do 120 km/h, obecnie 50 - 60 km/h). Odnowionych zostało siedem mostów, m.in. nad rzeką Leśnianką i Sołą (dług. 63 m) oraz 14 innych obiektów inżynieryjnych. Na 10 przejazdach kolejowo-drogowych wymieniono nawierzchnię. Na trzech z nich dodatkowo zainstalowane zostaną sygnalizatory. Przejazdy zostaną wyposażone w nowe oświetlenie i monitoring. Linię czeka jeszcze montaż nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym.

Inwestycja jest realizowana w ramach projektu pn. „Prace na linii kolejowej nr 139 na odcinku Czechowice Dziedzice – Bielsko Biała – Zwardoń (granica państwa)”. W listopadzie 2018 roku zakończyły się warte 60 mln złotych prace na trasie Bielsko Biała Lipnik – Wilkowice Bystra. Zrezygnowano natomiast z prac na odcinku Węgierska Górka - Zwardoń.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2019
NUMER 08-09/2019
W numerze analizujemy sukces budowy Kolei Dużych Prędkości w Chinach, sprawdzamy jak się mają szybkie koleje w Europie. W dziale Infrastruktura opisujemy plany inwestycyjne PKP PLK i PKP SA dla Warszawy, sprawdzamy jak wygląda wymiana handlowa koleją na przejściach granicznych. Rozmawiamy na temat ważnych krajowych inwestycji kolejowych, pytamy NCBR i projekty rozwojowe dla polskiej kolei. Zastanawiamy się czy warto zapewnić całoroczny dojazd koleją do polskich kurortów w górach i nad morzem.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5