Leo Express dostał zgodę na trasę z Krakowa do Pragi - Wszystko na temat branży kolejowej: PKP, Intercity, przewozy regionalne, koleje mazowieckie, rozkłady jazdy PKP, Kolej
NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Leo Express dostał zgodę na trasę z Krakowa do Pragi

| inf. prasowa 13.10.2017 1242

Leo Express dostał zgodę na trasę z Krakowa do Pragi
Fot. Patryk Farana
Decyzją Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego Ignacego Góry o przyznaniu otwartego dostępu na trasie Kraków – Praga, Leo Express został w Polsce pierwszym w pełni prywatnym przewoźnikiem, który będzie wykonywał przewozy dalekobieżne po polskich torach. To kolejny istotny krok do uruchomienia regularnych przewozów pociągiami Leo Express na trasie z Krakowa do Pragi.
- Pasażerowie uzyskają dzięki decyzji prezesa UTK kolejne międzynarodowe połączenia kolejowe do Czech, a oferta na tej trasie ulegnie poszerzeniu – to wszystko bez żadnych nakładów ze środków publicznych. Polacy dzięki temu dołączą do Szwedów, Brytyjczyków, Czechów, Niemców, Słowaków, Austriaków i Włochów, którzy już od pewnego czasu mogą korzystać z konkurencji na torach i z rozwoju pasażerskiego transportu kolejowego – mówi prezes grupy Leo Express Peter Köhler.

Jak podkreśla, w  Polsce aktualnie średnia ilość podróży koleją na jednego mieszkańca, choć ma wzrostową tendencję, wynosi nadal ok. 50% poziomu osiąganego w niektórych krajach europejskich. Dlatego jego zdaniem nowi gracze na rynku to potencjał do kolejnego wzrostu liczby pasażerów na kolei, ilości połączeń oraz innowacji i dalszego polepszania standardu usług dla aktualnych, a także dla nowych klientów transportu kolejowego.

Przewoźnik przygotowuje się do wyjazdu na tory

Leo Express przeszedl do kolejnego etapu starań w celu rozpoczęcia przewozów po polskich torach. Aktualna decyzja o otwartym dostępie to drugi ważny dokument, po Certyfikacie przewoźnika z kwietnia 2017, który już firmie udało się pozyskać. Żeby czarno-złote pociągi przewoźnika wyjechały na tory, niezbędne są ostatnie przygotowania techniczno-formalne. Firma prawdopodobnie już w przeciągu najbliższych tygodni ogłosi termin startu przewozów w Polsce.

To nowość nawet w skali europejskiej. - Dzięki staraniom Unii na rynkach poszczególnych krajów z powodzeniem funkcjonuje nawet po kilku przewoźników komercyjnych razem z przewoźnikem państwowym. W przypadku pociągów dalekobieżnych na trasach międzynarodowych dopiero przecieramy szlaki. To wiąże się z dużą ilością nowych wyzwań. Cieszymy się, że polskim władzom jednak zależy na rozwoju połączeń międzynarodowych i poszerzeniu oferty – tłumaczy członek zarządu Leo Express Polska Peter Jančovič.

Przewoźnik dobrze ocenia dotychczasową współpracę z Prezesem Urzędu Transportu Kolejowego. - Zwycięzcami dzięki tej decyzji Prezesa UTK są przede wszystkim pasażerowie. Jak widać na przykładzie z innych krajów, inni uczestnicy rynku nie muszą w cale stracić, a raczej na odwrót. To nowy, niezwykłe istotny impuls dla całej branży – komentuje Peter Jančovič.

Sieć połączeń kolejowo-autobusowych

Zamiarem Leo Express jest stworzenie dobrze skomunikowaniej transgranicznej siatki połączeń w Europie Środkowiej, która łączy kolej, autokary, a także transport spod drzwi do drzwi wykorzystujący małe busy. Autokary Leo Express już teraz łączą ponad 40 polskich miast, na przykład Kraków z Ustką, Warszawę z Kielcami i Krakowem, czy Katowice z Łodzią i Gdańskiem. Dodatkowo za pomocą sieci połączeń autobusowo-kolejowych firma już teraz zapewnia połączenia Polski z ponad 25 europejskimi miastami.

Przewoźnik widzi duże szanse zwłaszcza w rozwoju międzynarodowych połączeń kolejowych, w których tkwi ogromny potencjał. Zdecydowanie największy udział w międzynarodowym przewozie osób utrzymuje transport drogowy: samochodowy oraz autokarowy. - Stworzenie otwartego rynku daje możliwości uruchomienia nowych połączeń i relacji w międzynarodowym transporcie kolejowym i pozyskanie dla kolei dodatkowych, zupełnie nowych pasażerów, a także wsparcie idei zrównoważonej i ekologicznej mobilności - podsumowuje Leo Express.

Planowany rozkład jazdy dla połączeń Kraków - Praga można znaleźć tutaj.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

Leo Express (79)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Wiecej na temat:

Leo Express (79)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS