NUMER 01-02/2020
NUMER 01-02/2020
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej Polska – Litwa
szukaj
Śledź nas:

Leo Express zadowolony z pierwszych pociągów Wrocław – Praga. Były jednak zgrzyty

| Michał Szymajda 23.12.2019 279

Leo Express zadowolony z pierwszych pociągów Wrocław – Praga. Były jednak zgrzyty
Fot. Leo Express
Pomimo pewnych niedociągnięć Leo Express może mówić o sukcesie weekendowych połączeń kolejowych Praga – Wrocław. Pociągi będą kursowały w każdy weekend, a Czesi obiecują, że kłopotów już nie będzie.
Pierwszy pociąg, który odjechał z Pragi do Wrocławia 20 grudnia, był niemal pełny. Choć dotarł do Wrocławia z ponad 20 minutowym opóźnieniem, to pasażerowie nie narzekali, oceniając podróż jako „wygodną”. Następnego dnia, z uwagi na niekontrolowaną sprzedaż biletów przez czeską spółkę, w kolejce do pociągu na wrocławskim dworcu zjawiły się tłumy. W tym dniu pociąg został wyjątkowo zestawiony z dwóch pięcioczłonowych jednostek trakcyjnych (co doprowadziło do anulowania jednego z pociągów w Czechach). Z powrotem do Wrocławia wróciła już jednak jednostka trakcyjna, a na tych, którzy chcieli spędzić podróż siedząc, oczekiwały dwa autobusy Leo Expressu.

– Leo Express podstawił w drogę powrotną jedną jednostkę, obsługa informuje, że „w pociągu jest 200 miejsc, pasażerów 500”. Zakazała wsiadać do pociągu podróżnym jadącym do Wrocławia i przekierowuje ich do autobusów. Podstawione są dwa autobusy: jeden dwupokładowy i jeden zwykły – napisał do nas czytelnik. Co ciekawe, bezpośredni autobus dotarł do Wrocławia Głównego kilka minut przed pociągiem.

– Pierwszy weekend pokazał, że połączenie jest idealnym rozwiązaniem zarówno dla Czechów, którzy chcą złożyć weekendową wizytę we Wrocławiu, jak i dla polskich podróżników, którzy chcą odwiedzić Pragę. Jesteśmy bardzo zadowoleni z frekwencji – powiedział Juraj Andrejka, odpowiedzialny w Leo Expressie za rynek polski i ukraiński. Pozytywnie do pomysłu odniósł się też jego polski kolega, z Kolei Dolnośląskich, we współpracy z którymi uruchamiane jest połączenie po polskiej stronie (pociąg do Międzylesia jedzie jako przyspieszony, można przemieszczać się nim jak normalnym pociągiem KD).

– Błędów nie popełnia tylko ten, kto nic nie robi. Zamieszanie, z jakim mieliśmy do czynienia przy inauguracyjnych przejazdach pomiędzy Wrocławiem a Pragą w miniony weekend, należy uznać za drobny wypadek przy pracy, który każdemu może się zdarzyć. Nasi partnerzy z Leo Express zapewnili nas, że nowo uruchomione połączenie będzie obsługiwane z największą atencją i troską, a sprzedaż biletów będzie restrykcyjnie monitorowana. Pamiętać należy, że nie mówimy o połączeniu sezonowym, jakich jest wiele, ale o możliwości podróżowania ze stolicy Dolnego Śląska do Pragi już w każdy weekend na stałe. Na oceny i wnioski, jak sprawnie połączenie jest obsługiwane, czy było warto je uruchamiać i dlaczego, poczekałbym co najmniej pół roku – powiedział Bartłomiej Rodak, rzecznik prasowy Kolei Dolnośląskich.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2020
NUMER 01-02/2020
Tematem najnowszego numeru jest kolej pomiędzy Polską a Litwą. W raporcie m. in. rozmowa z ministrem Jarosławem Narkiewiczem, opis miliardowych inwestycji w infrastrukturę w tym kraju, harmonogram budowy Rail Baltiki i obecny stan połączeń pomiędzy krajami. Polecamy również raport dotyczący rosnącego problemu z liczbą maszynistów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5