NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Chętnych na podróż z Leo Expressem do Pragi więcej niż miejsc. Musi odwołać kurs komercyjny [zdjęcia]

| Michał Szymajda, Jakub Madrjas 20.12.2019 14k

Chętnych na podróż z Leo Expressem do Pragi więcej niż miejsc. Musi odwołać kurs komercyjny [zdjęcia]
Fot. Michał Plaza
Chętnych na podróż z Leo Expressem do Pragi więcej niż miejsc. Musi odwołać kurs komercyjny [zdjęcia]
Chętnych na podróż z Leo Expressem do Pragi więcej niż miejsc. Musi odwołać kurs komercyjny [zdjęcia]
Okazało się, że biletów na przejazd pierwszym pociągiem prywatnej firmy Leo Express z Wrocławia do Pragi jest tak dużo, że konieczne będzie połączenie dwóch pojazdów Stadler Flirt. Leo Express nie zablokował systemu sprzedaży na pojazd po wyprzedaniu wszystkich miejsc siedzących, a nawet stojących. Interweniował partner czeskiej spółki – Koleje Dolnośląskie.
– Otrzymaliśmy niepokojącą informację o niekontrolowanej sprzedaży biletów przez czeskiego przewoźnika Leo Express, odpowiedzialnego za obsługę tego połączenia. W jej wyniku liczba biletów zakupionych przez pasażerów stanowi dwukrotność liczby dostępnych miejsc w pociągu Stadler Flirt 480, przewidzianym do obsługi tej trasy. Problem dotyczy przejazdu inaugurującego bezpośrednie połączenie kolejowe z Wrocławia do Pragi, który odbędzie się 21 grudnia 2019 roku o godz. 5:58 – poinformowały Koleje Dolnośląskie.

Jak czytamy w komunikacie, natychmiast po otrzymaniu tej informacji Koleje Dolnośląskie wstrzymały sprzedaż biletów za pośrednictwem kanałów własnych tj. w Biurach Obsługi Klienta Kolei Dolnośląskich. Podjęte zostały działania, których celem jest "zobowiązanie czeskiego przewoźnika Leo Express do zapewnienia należytej obsługi wszystkich pasażerów, którzy zakupili bilet na wskazane połączenie". – Sformułowaliśmy również oczekiwanie, aby czeski przewoźnik dołożył wszelkich starań, zmierzających do uporządkowania systemu sprzedaży biletów a obecna sytuacja miała charakter incydentalny i nie powtórzyła się w przyszłości – informuje KD.  

Po interwencji Kolei Dolnośląskich czeski przewoźnik zobowiązał się do podstawienia dwóch pięcioczłonowych zestawów Flirt, zamiast planowanego jednego. Uzyskano również zapewnienie, że w przypadku wystąpienia analogicznego problemu dotyczącego powrotu pasażerów z Pragi do Wrocławia, Leo Express również zapewni dwa pięcioczłonowe zestawy Flirt, a w przypadku niemożności realizacji takiego rozwiązania, zadba o transport zastępczy w postaci autokarów.

O komentarz poprosiliśmy Leo Express. – Mamy overbooking na to połączenie. Od kilku dni pracujemy nad rozwiązaniem, który pozwoli na zachowanie jak największego komfortu klientów – przyznaje Juraj Andrejka, dyrektor zarządzający Leo Express na Polskę. Podkreśla, że przewoźnik sam zdecydował o wstrzymaniu sprzedaży biletów, o czym poinformował KD, a nie na odwrót. – Nie oczekiwaliśmy aż takiego zainteresowania naszymi usługami i bardzo nas cieszy, że wspólny projekt z KD cieszy się taką popularnością – dodaje. Jak podkreśla, jeżeli zostaną wprowadzone jakiekolwiek zmiany, każdy klient zostanie poinformowany poprzez adres kontaktowy podany przy zakupie.

Aktualizacja: Jak potwierdził Leo Express, żeby wydłużyć pociąg z Wrocławia Leo Express musi odwołać kurs komercyjny w Czechach w rel. Praga – Stare Mesto. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2022
NUMER 11/2022
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy” dedykowany jest wyzwaniom, które stawia przed branżą zmiana otaczającej nas rzeczywistości… wcale zresztą nie pierwsza w ostatnich latach. Oprócz tego jak zwykle zapraszamy do lektury ciekawych wywiadów z samą czołówką producentów taboru i wykonawców infrastruktury. Nie brakuje również aktualności, takich jak rozbudowa portów, powrót pociągów na Litwę czy sytuacji transportu miejskiego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5