Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Leo Express wycofuje wniosek o dostęp do polskich torów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
04-04-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Leo Express wycofuje wniosek o dostęp do polskich torów
Fot. Leo ExpressLeo Express na razie "polonizuje" swoje Flirty
Wygląda na to, że kolejny raz obietnica wejścia czeskiego przewoźnika kolejowego Leo Express do Polski okazała się przedwczesna.

Przewoźnik wycofał wniosek o przyznanie otwartego dostępu na trasie międzynarodowej Praga – Warszawa Wschodnia. Stało się to 8 lutego. Wniosek został złożony do Urzędu Transportu Kolejowego 9 września 2016 roku.

Leo Express chciał jeździć pomiędzy stolicami Polski i Czech codziennie. Z głównego praskiego dworca pociąg miał odjeżdżać o 15:14, w Warszawie Centralnej pasażerowie mieli wysiadać kilka minut przed godziną 23:00. Kurs powrotny miał wyjeżdżać z Warszawy Wschodniej o godzinie 0:37 i meldować się w Pradze kilkanaście minut po godzinie 8 rano.

Przygotowania do wjazdu do Polski trwają

Niezależnie od wycofania się Leo Expressu z kursowania na wspomnianych trasach, przewoźnik rozpoczął homologowanie posiadanych przez siebie ezt Flirt na polską sieć kolejową. W rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” Peter Jančovič, dyrektor zarządzający Leo Express, powiedział, że liczy na to, że proces uda się zakończyć jeszcze w tym roku.

– Nadal chcemy jeździć z Czech do Polski naszymi pociągami. Szukamy niszy na rynku, nie chcemy dublować się z PKP Intercity, swoimi pociągami raczej będziemy chcieli stworzyć ofertę na nieco innych trasach, ale za wcześnie by podawać na ten temat szczegóły – oświadczył.

Na razie autobusami

Obecnie polskim pasażerom Leo Express proponuje łączoną ofertę przejazdu autobusami z Krakowa i Katowic do Bohumina, gdzie w kierunku Pragi mogą przesiąść się na pociągi. Uruchomiono także połączenie Warszawa – Praga, które również wymaga przesiadki w Bohuminie.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Renfe i Leo Express chcą szerzej wejść do Polski

Biznes

Renfe i Leo Express chcą szerzej wejść do Polski

Jakub Rösler 12 lutego 2025

Leo Express z otwartym dostępem Warszawa – Kraków. 5 par pociągów!

Prawo i polityka

Renfe deklarują dalszy rozwój Leo Express

Biznes

Renfe deklarują dalszy rozwój Leo Express

Mikołaj Kobryński 08 listopada 2023

Leo Express wjeżdża na pierwszą dotowaną linię na Słowacji

Prawo i polityka

Zobacz również:

Renfe i Leo Express chcą szerzej wejść do Polski

Biznes

Renfe i Leo Express chcą szerzej wejść do Polski

Jakub Rösler 12 lutego 2025

Leo Express z otwartym dostępem Warszawa – Kraków. 5 par pociągów!

Prawo i polityka

Renfe deklarują dalszy rozwój Leo Express

Biznes

Renfe deklarują dalszy rozwój Leo Express

Mikołaj Kobryński 08 listopada 2023

Leo Express wjeżdża na pierwszą dotowaną linię na Słowacji

Prawo i polityka

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij