NUMER 01/2017
NUMER 01/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej przyszłości
szukaj
Śledź nas:

Leo Express polonizuje pierwsze pociągi

| Martyn Janduła 10.01.2017 168

Leo Express polonizuje pierwsze pociągi
Fot. Leo Express
Prywatny czeski przewoźnik kolejowy – Leo Express – zawiesił od 9 stycznia kursowanie w sumie czterech własnych pociągów. Spowoduje to, że odwołanych zostanie część połączeń. Ma to związek z pierwszymi modyfikacjami, które pozwolą przystosować pociągi do poruszania się po Słowacji i Polsce.
Z informacji zamieszczonych na stronie przewoźnika kolejowego wynika, że zawieszone zostają cztery pociągi Leo Express. Od 9 stycznia przestały kursować trzy składy, a od wtorku – 10 stycznia – czwarty. Na razie nie jest znana dokładna data ich powrotu na czeskie na tory, zawieszenie kursów ma trwać do odwołania.

Zawieszenie kursowania czterech z dwunastu posiadanych przez Leo Express pociągów Flirt związane jest z ich techniczną modyfikacją. – Przeprowadzamy ulepszenia właściwości technicznych w naszych jednostkach. Niestety, proces ten związany jest również ze zmianami w operowaniu na torach – poinformował Peter Köhler, szef Leo Express. Nie ujawnia on jednak o jakie prace chodzi.

Najprawdopodobniej chodzi tutaj o zainstalowanie nowego ECTS poziomu 2. w języku czeskim, słowackim i polskim. Na jego zainstalowanie Leo Express otrzymał – podobnie jak inni przewoźnicy – 85-proc. dotację z Unii Europejskiej. Koszt modyfikacji technicznej określono na łączną kwotę 1,5 mln euro.

Czeskie media określają ową modyfikację „polonizacją” pasażerskich jednostek. Wskazują, że jest to związane ze staraniami przewoźnika o uruchomienie pociągów do Polski. Na razie czeski przewoźnik spotkał się z dwukrotną odmową Urzędu Transportu Kolejowego na uruchomienie połączeń na trasie Warszawa – Praga. Nie składa on jednak broni i dalej stara się wejść na polskie tory. Tym razem chce samodzielnie uzyskać certyfikat oraz decyzję o dostępie do torów w trybie kabotażu.

Ze względu na wysłanie jednostek do modyfikacji technicznej, niektóre połączenia w siatce połączeń muszą zostać odwołane. – Wybraliśmy okres kiedy zmiany te najmniej wpłyną na pasażerów – mówi Köhler. Zapowiada jednak, że od marca składy powinny realizować połączenia.



tekst alternatywny
 Europejskie Forum Taborowe 2017
Warszawa, 15 marca 2017 r.


Weź udział w największej i najbardziej prestiżowej konferencji w Europie Środkowo-Wschodniej, poświęconej rynkowi produkcji i modernizacji taboru kolejowego. Co roku podejmowane są tematy planowanych zakupów w regionie, nowoczesnych technologii i innowacyjności w konstruowaniu oraz utrzymaniu pojazdów szynowych, zwłaszcza odnośnie zużycia energii, designu i podzespołów. 

Dowiedz się więcej


Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Czechy (107)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Czechy (107)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01/2017
NUMER 01/2017
Tematem numeru jest przyszłość kolei. Piszemy więc o najnowszych zdobyczach kolejowej techniki w Europie i Azji, a także o tym, czy przyszłością szybkiego transportu lądowego może być Hyperloop. W Raporcie opisujemy najnowsze programy, które mają przyczynić się do wzrostu innowacyjności polskiej kolei zwłaszcza w obszarze taboru kolejowego. Skoro mowa o taborze - dokładnie opisujemy najnowszą konwersję popularnego w Polsce ezt EN57, którą wykonuje poznański FPS, piszemy też o najnowszych zakupach w Małopolsce, gdzie właśnie dotarły pierwsze Impulsy z Newagu. W nowym numerze publikujemy też trzy ciekawe rozmowy - z panią prezes SKM Warszawa Krystyną Pękałą, z Piotrem Pawłowskim, prezesem Fundacji Integracja, a także z Ignacym Górą, prezesem Urzędu Transportu Kolejowego.

Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS