NUMER 03/2020
NUMER 04/2020
Temat numeru:
Węgiel na kolei
szukaj
Śledź nas:

Leo Express sprzedawał bilety na nieistniejące pociągi. Spółka przeprasza i zwraca pieniądze

| Michał Szymajda 05.03.2020 196

Leo Express sprzedawał bilety na nieistniejące pociągi. Spółka przeprasza i zwraca pieniądze
Fot. Leo Express
Leo Express, prywatny czeski przewoźnik, który od połowy grudnia uruchamia weekendowe pociągi z Wrocławia do Pragi, sprzedawał bilety na połączenia, które zostały skasowane w związku z pracami torowymi w Republice Czeskiej. Niektórzy pasażerowie mieli problem z odzyskaniem pieniędzy, które wydali na bilety.
Weekendowe pociągi Wrocław – Praga – Wrocław, które uruchomił prywatny czeski operator Leo Express, z miejsca stały się hitem. Już podczas pierwszych kursów przewoźnik zaliczył jednak wpadkę, gdy sprzedaż biletów wymknęła mu się spod kontroli i część pasażerów musiały zabrać dodatkowe autobusy. Sytuację udało mu się jednak szybko opanować. To jednak nie jedyne potknięcie przewoźnika, które zaliczył prowadząc działalność na terenie Polski w ostatnich tygodniach.

Ostatnie pociągi w relacji do Pragi wyjechały z Wrocławia 23 lutego. W ostatni weekend połączenie zostało zawieszone w związku z pracami torowymi na czeskim odcinku trasy, pomiędzy Usti nad Łabą a Lichkovem. Przewoźnik zarzekał się, że nie prowadził sprzedaży biletów na pociągi po 23 lutego. Dotarliśmy jednak do relacji pasażerki, która twierdzi co innego. Pani Magdalena kupiła bilet na pociąg z Wrocławia do Pragi w końcu stycznia, z datą wyjazdu 29 lutego. Skorzystała z możliwości zakupu w ramach programu lojalnościowego Smile Club. Wkrótce otrzymała maila, że pociągiem czeskiego operatora do Pragi jednak nie dotrze. I zamiast uśmiechu pojawiła się gorycz.

– Okazało się, że jako członek Smile Club, dokonujący zwrotu biletu przez aplikację (bo bilet nie został automatycznie anulowany, mimo informacji o skasowaniu połączenia nadal znajdował się na moim koncie) mogę otrzymać zwrot tylko w „Leo kredytach”. Kontakt z obsługą klienta nie zakończył się wypracowaniem zwrotu w gotówce, gdyż „Leo kredytów” nie można zamienić na złotówki, według obsługi z BOKiem powinnam się kontaktować od razu, zanim spróbowałam zwrócić bilet za pośrednictwem aplikacji – napisała pani Magdalena.

– Leo kredytów nie wydam, nie chcę więcej korzystać z usług przewoźnika. Dziwię się tylko, że w sytuacji, kiedy w dwóch mailach wyraźnie proszę o zwrot pieniędzy, a połączenie jest anulowane z winy przewoźnika, ten odmawia zwrotu pieniędzy na konto – napisała do nas rozgoryczona. Zapytaliśmy rzecznika przewoźnika, Juraja Andrejkę o przyczyny takiego potraktowania klienta. Po 6 dniach przewoźnik w końcu ustalił, jak doszło do powstania błędu.

– Okazało się, że data remontu infrastruktury między Lichkovem a Usti nad Orlicą po której jeżdżą pociągi Wrocław – Praga – Wrocław, w końcu stycznia zmieniła się o tydzień. Ostatecznie czeski zarządca infrastruktury zdecydował o rozpoczęciu prac wcześniej. Nie wiedzieliśmy, że zaszła taka zmiana. Problem dotknął około 10 naszych klientów. Zwrócimy im pieniądze a nawet dostaną 50% wartości biletu więcej. W przypadku pani Magdaleny Biuro Obsługi Klienta popełniło błąd. Klientka powinna wkrótce otrzymać pieniądze za bilet przelewem. Jesteśmy już z nią w kontakcie. Bardzo przepraszamy za zaistnienie problemu – napisał rzecznik przewoźnika. Leo Express wróci do obsługi relacji Wrocław – Praga z końcem kwietnia. Pani Magdalena do Pragi z Wrocławia pojechała Flixbusem.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Czechy (586)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Czechy (586)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2020
NUMER 04/2020
Temat główny najnowszego numeru naszego miesięcznika to przewozy węgla. Oprócz tego piszemy o konsultacjach studium linii kolejowych do CPK, i „małych” zarządcach infrastruktury, kolei w aglomeracjach i nowych lokomotywach dla PKP Intercity. Opisujemy też projekt dokończenia stacji Łódź Kaliska po – bagatela – 22 latach przerwy. To wyjątkowy numer - bo po raz pierwszy dostępny online, a do tego bezpłatnie! Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5