Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

LCS Zduńska Wola-Karsznice ma ruszyć jeszcze w tym roku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
06-04-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
LCS Zduńska Wola-Karsznice ma ruszyć jeszcze w tym roku
fot. PTER19, lic. CC BY-SA 3.0
PKP PLK remontują Magistralę Węglową na jej odcinku biegnącym przez teren województwa łódzkiego. Prace potrwają nieco dłużej, bo do drugiego, a nie pierwszego kwartału przyszłego roku. Jeszcze w 2022 r. ma natomiast zostać uruchomione nowe Lokalne Centrum Sterowania zlokalizowane w Zduńskiej Woli-Karsznicach.

Od końca 2020 r. trwa modernizacja tzw. Magistrali Węglowej Śląsk – Porty na odcinku Herby Nowe – Zduńska Wola-Karsznice prowadzona w ramach dwóch odrębnych kontraktów. Fragment do stacji Rusiec Łódzki jest określany przez zarządcę infrastruktury jako lot C, zaś odcinek od Ruśca do Zduńskiej Woli – jako lot D. W ramach pierwszej z umów zrealizowana została już budowa nowych torów na stacjach Herby Nowe, Wręczyca, Miedźno i dalej w kierunku Działoszyna. Aktualnie prowadzona jest przebudowa szlaku Działoszyn – Rusiec Łódzki.

Postępuje budowa LCS-u i infrastruktury pasażerskiej

W ramach drugiego z kontraktów przebudowano już tor na trasie Rusiec Łódzki – Zduńska Wola-Karsznice. Aktualnie ekipy budowlane pracują na stcji Kozuby, gdzie trwa przebudowa torowiska. Wciąż prowadzone są też roboty w Zduńskiej Woli-Karsznicach i w Karsznicach Południowych. Tam przebudowywana jest infrastruktura torowo-sieciowa, powstaje też lokalne centrum sterowania. – Zapewni to sprawny i bezpieczny przejazd pociągów pasażerskich itowarowych – ocenia Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

Krajowy zarządca infrastruktury zapowiedział jednocześnie, że nowy tzw. LCS zostanie uruchomiony do końca tego roku. Zakończyła się natomiast modernizacja łącznic nr 542 Zduńska Wola-Karsznice – Gajewniki i 739 Zduńska Wola-Karsznice – Zduńska Wola. Obie pozwalają na zjazd na linię nr 14 Łódź Kaliska – Ostrów Wielkopolski – Zasieki – granica państwa.

Prace potrwają jeszcze około rok


Choć wciąż nie ma żadnych konkretnych planów otwarcia regionalnego ruchu pasażerskiego na magistrali nr 131, a ruch dalekobieżny jest śladowy, trwają także prace związane z infrastrukturą pasażerską. W Działoszynie planowana jest odbudowa peronów, a w Chociwiu Łaskim i Kozubach powstają nowe kładki nad torami z windami pozwalającymi na zjazd na zmodernizowane perony. – Perony i kładki na odcinku Rusiec Łódzki – Zduńska Wola-Karsznice będą gotowe do końca 2022 r. – stwierdził nasz rozmówca.

– Zakończenie wszystkich prac na łódzkim odcinku linii nr 131 planowane jest na dzień dzisiejszy w drugim kwartale 2023 r. –informuje Rafał Wilgusiak. Tymczasem w lutym PKP PLK informowały nas, że realizacja robót zakończy się kilka miesięcy wcześniej, bo w pierwszym kwartale przyszłego roku.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Kutno: Zdalne sterowanie ruchem kolejowym wreszcie uruchomione

Infrastruktura

Kutno: Zdalne sterowanie ruchem kolejowym wreszcie uruchomione

Kasper Fiszer 22 października 2025

Łódzkie: Utrudnienia pod Radomskiem i nowe perony pod Drzewicą

Pasażer

Szybciej i bezpieczniej na Magistrali Podsudeckiej pod Legnicą

Infrastruktura

Zobacz również:

ŁKA pozostanie na trasie do Częstochowy przez Zduńską Wolę

Pasażer

ŁKA pozostanie na trasie do Częstochowy przez Zduńską Wolę

Kasper Fiszer 03 października 2025

Czy zlikwidowane perony na „Węglówce” należy odbudować?

Infrastruktura

Śląskie: Od niedzieli szybciej z Chorzowa do Tarnowskich Gór

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Kutno: Zdalne sterowanie ruchem kolejowym wreszcie uruchomione

Infrastruktura

Kutno: Zdalne sterowanie ruchem kolejowym wreszcie uruchomione

Kasper Fiszer 22 października 2025

Łódzkie: Utrudnienia pod Radomskiem i nowe perony pod Drzewicą

Pasażer

Szybciej i bezpieczniej na Magistrali Podsudeckiej pod Legnicą

Infrastruktura

Zobacz również:

ŁKA pozostanie na trasie do Częstochowy przez Zduńską Wolę

Pasażer

ŁKA pozostanie na trasie do Częstochowy przez Zduńską Wolę

Kasper Fiszer 03 października 2025

Czy zlikwidowane perony na „Węglówce” należy odbudować?

Infrastruktura

Śląskie: Od niedzieli szybciej z Chorzowa do Tarnowskich Gór

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij