Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

LCS Terespol: Co zostało do zrobienia?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
21-05-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
LCS Terespol: Co zostało do zrobienia?
fot. Wrt1721, lic. CC BY-SA 4.0Pociąg na zmodernizowanej części stacji Biała Podlaska
PKP PLK informują o znacznym poślizgu w modernizacji obszaru LCS Terespol linii E20, nie wskazując jednak nadal terminu ich zakończenia. Sprawdziliśmy jakie prace pozostały jeszcze do wykonania.

Jedną z najważniejszych inwestycji PKP PLK we wschodniej części kraju jest tocząca się modernizacja linii kolejowej nr 2 Warszawa Wschodnia – Terespol na odcinku Biała Podlaska – Terespol, który ma być zarządzany z lokalnego centrum sterowania (LCS) Terespol. Prace są jednak mocno opóźnione, a skala poślizgu jest trudna do oszacowania. Zarządca infrastruktury nie zawarł bowiem wciąż z wykonawcą robót, Trakcją, aneksu do umowy, który określałby nowy przewidywany termin zakończenia realizacji kontraktu.

Największe zaległości w Białej Podlaskiej


PLK podsumowały natomiast to, co wciąż nie zostało wykonane mimo minięcia pierwotnej daty zakończenia robót. Sporo prac ma być jeszcze prowadzonych na stacji Biała Podlaska. – Chodzi tu o dokończenie prac przy peronie wyspowym (nr 2), dokończenie budowy przejścia podziemnego, modernizację peronu przydworcowego (nr 1) oraz przebudowę „parzystej” strony stacji (od strony dworca) – wylicza Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Odnosi się on do numeracji torów (do remontu pozostaje część układu skupiająca tory o numerach parzystych).

– Na stacjach Małaszewicze i Terespol zakończyły się natomiast zasadnicze prace związane z modernizacją peronów, torów i sieci trakcyjnej – relacjonuje nasz rozmówca. Nie oznacza to jednak, że inwestycję można tam uznać za zakończoną. – Do wykonania pozostał montaż nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym w nastawniach w obu tych miejscowościach – usłyszeliśmy w PLK.

Połączenie torowe z Cargotorem dopiero procedowane

Dotychczas jako jedną z przyczyn powstałego opóźnienia podawano rozszerzenie zakresu inwestycji o budowę dodatkowego toru łączącego infrastrukturę PKP PLK i Cargotoru w rejonie posterunku Magdalenka. Trudno jednak uznać, by te prace miały wpływ na powstałe już przesunięcie w czasie. – Procedujemy rozszerzenie projektu o ten tor – stwierdził bowiem nasz rozmówca. – Połączenie to zwiększy możliwości przewozu towarów na sieci kolejowej – zapowiada.

Rafał Wilgusiak nie odpowiedział natomiast wprost na nasze pytanie, jakie prace są prowadzone aktualnie. Nie podał także spodziewanych dat zamknięcia kolejnych wskazanych przez niego powyżej etapów robót. Można się więc spodziewać, że wielomiesięczne opóźnienie kontraktu nie maleje.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Infrastruktura

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Kasper Fiszer 14 sierpnia 2025

MI bez konkretnych planów remontu linii do Szczucina

Infrastruktura

Koluszki: Nieco szersze prace na trasie do Żakowic Płd.

Infrastruktura

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Infrastruktura

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Kasper Fiszer 14 sierpnia 2025

MI bez konkretnych planów remontu linii do Szczucina

Infrastruktura

Koluszki: Nieco szersze prace na trasie do Żakowic Płd.

Infrastruktura

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij