NUMER 06/2022
NUMER 06/2022
Temat numeru:
Logistyka między Polską a Ukrainą
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

LCS Terespol: Co zostało do zrobienia?

| Kasper Fiszer 21.05.2021 3,2k

LCS Terespol: Co zostało do zrobienia?
Pociąg na zmodernizowanej części stacji Biała Podlaskafot. Wrt1721, lic. CC BY-SA 4.0
PKP PLK informują o znacznym poślizgu w modernizacji obszaru LCS Terespol linii E20, nie wskazując jednak nadal terminu ich zakończenia. Sprawdziliśmy jakie prace pozostały jeszcze do wykonania.
Jedną z najważniejszych inwestycji PKP PLK we wschodniej części kraju jest tocząca się modernizacja linii kolejowej nr 2 Warszawa Wschodnia – Terespol na odcinku Biała Podlaska – Terespol, który ma być zarządzany z lokalnego centrum sterowania (LCS) Terespol. Prace są jednak mocno opóźnione, a skala poślizgu jest trudna do oszacowania. Zarządca infrastruktury nie zawarł bowiem wciąż z wykonawcą robót, Trakcją, aneksu do umowy, który określałby nowy przewidywany termin zakończenia realizacji kontraktu.

Największe zaległości w Białej Podlaskiej


PLK podsumowały natomiast to, co wciąż nie zostało wykonane mimo minięcia pierwotnej daty zakończenia robót. Sporo prac ma być jeszcze prowadzonych na stacji Biała Podlaska. – Chodzi tu o dokończenie prac przy peronie wyspowym (nr 2), dokończenie budowy przejścia podziemnego, modernizację peronu przydworcowego (nr 1) oraz przebudowę „parzystej” strony stacji (od strony dworca) – wylicza Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Odnosi się on do numeracji torów (do remontu pozostaje część układu skupiająca tory o numerach parzystych).

– Na stacjach Małaszewicze i Terespol zakończyły się natomiast zasadnicze prace związane z modernizacją peronów, torów i sieci trakcyjnej – relacjonuje nasz rozmówca. Nie oznacza to jednak, że inwestycję można tam uznać za zakończoną. – Do wykonania pozostał montaż nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym w nastawniach w obu tych miejscowościach – usłyszeliśmy w PLK.

Połączenie torowe z Cargotorem dopiero procedowane

Dotychczas jako jedną z przyczyn powstałego opóźnienia podawano rozszerzenie zakresu inwestycji o budowę dodatkowego toru łączącego infrastrukturę PKP PLK i Cargotoru w rejonie posterunku Magdalenka. Trudno jednak uznać, by te prace miały wpływ na powstałe już przesunięcie w czasie. – Procedujemy rozszerzenie projektu o ten tor – stwierdził bowiem nasz rozmówca. – Połączenie to zwiększy możliwości przewozu towarów na sieci kolejowej – zapowiada.

Rafał Wilgusiak nie odpowiedział natomiast wprost na nasze pytanie, jakie prace są prowadzone aktualnie. Nie podał także spodziewanych dat zamknięcia kolejnych wskazanych przez niego powyżej etapów robót. Można się więc spodziewać, że wielomiesięczne opóźnienie kontraktu nie maleje.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2022
NUMER 06/2022
Najnowszy numer Rynku Kolejowego poświęcony jest logistyce pomiędzy Polską a Ukrainą, a szczególnie palącemu problemowi przewozu zbóż. Czy kolej jest w stanie wywieźć zbiory ze „spichlerza Europy”? Oprócz tego piszemy m. in. o problemach kolei w sezonie wakacyjnym, układzie węzła kolejowego CPK i drugim torze WKD. W numerze prezentujemy też najnowszy raport ZDG TOR; nie brakuje również ciekawych rozmów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5