NUMER 01-02/2021
NUMER 01-02/2021
Temat numeru:
Rok 2020 pełen wyzwań
szukaj
Śledź nas:

Kutno: Więcej czynnych peronów, nieco większa przepustowość

| Kasper Fiszer 21.01.2021 140

Kutno: Więcej czynnych peronów, nieco większa przepustowość
Peron nr 3 stacji Kutnofot. Kasper Fiszer
W ramach obecnego rozkładu jazdy pociągi z Kutna do Płocka kursują na całej trasie bez komunikacji zastępczej. Jest to związane ze zwiększeniem przepustowości modernizowanej stacji Kutno, ważnego węzła na przecięciu kilku linii, w tym magistrali E20. Od niedawna podróżni korzystają z kolejnej krawędzi peronowej.
Prace modernizacyjne na magistrali E20 w obrębie powstającego Lokalnego Centrum Sterowania Kutno, a więc pomiędzy Barłogami a Żychlinem, są mocno opóźnione. Jak poinformowały pod koniec zeszłego roku PKP PLK, roboty potrwają do czwartego kwartału 2021 r., a więc o rok dłużej, niż założono w pierwotnym harmonogramie. Choć zgodnie z początkowymi ustaleniami obecnie linia powinna już mieć docelowe parametry, pasażerowie wciąż muszą liczyć się z istotnymi utrudnieniami w ruchu, w tym także na innych liniach wychodzących z węzłowej stacji w Kutnie.

Bez przesiadki na autobus

Prace postępują jednak naprzód, co przełożyło się niedawno na pewne pozytywne zmiany w rozkładzie jazdy. – W Kutnie podróżni korzystają już z dwóch zmodernizowanych peronów: nr 3 i nr 4. Od początku bieżącego roku udostępniono tor przy drugiej krawędzi peronu nr 3, co umożliwiło bezpośrednie połączenia między Kutnem a Płockiem bez komunikacji zastępczej – mówi Martyn Janduła z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

Aktualnie podróżni są więc odprawiani z czterech torów leżących przy dwóch peronach – to wciąż zaledwie połowa nieco ponad torów normalnego układu stacji (przed rozpoczęciem robót ruch prowadzony był z siedmiu torów). Do tego jeden z torów z uwagi na konieczność zachowania dojścia do dworca nie może być wykorzystywany do obsługi pociągów przelotowych (to tam przystają właśnie kursy Kolei Mazowieckich z Sierpca). – Ze względu na prowadzone prace ograniczona jest przepustowość – przyznaje nasz rozmówca. Dodaje, że trwa przebudowa dwóch peronów położonych od strony dworca – oznaczonych numerami 1 i 2.

Trwa budowa dwóch kolejnych peronów

– Ułożone są już m.in. ścianki peronowe, obecnie montowane są metalowe konstrukcje pod zadaszenie – relacjonuje przedstawiciel PKP PLK. Trwa też remont przejścia podziemnego, w którym zainstalowane zostaną windy. Teraz tunel jest całkowicie wyłączony z eksploatacji. Z dworca na peron nr 3 trzeba więc dojść po tymczasowej ścieżce w poziomie torów (co nie jest dużym problemem, bo nie są one użytkowane). Również z peronu trzeciego na czwarty trzeba przedostawać się przejściem naziemnym – tu już przez czynne tory magistrali.

– Równocześnie z peronami przebudowywane są na stacji także tory i sieć trakcyjna – mówi Martyn Janduła. Wykonawca, konsorcjum ZUE, Budimex i Strabag, miał zgodnie z informacjami zarządcy infrastruktury zakończyć już prace na torach przy zmodernizowanych peronach. Do finalizacji kontraktu droga wciąż jest jednak jeszcze daleka.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2021
NUMER 01-02/2021
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy trudny dla branży 2020 rok. Szczególną uwagę skierowaliśmy na liderów rynku: PKP SA, Budimex, Siemens Mobility, Polregio czy PKP Energetykę. W dziale pasażer analizujemy, co stało się w województwie kujawsko-pomorskim i jaka jest przyszłość kolei w Płocku. Rozmawiamy również z nową dyrektor ZTM w Warszawie. Eksperci opisali dla Czytelników system SCADA w PKP Energetyka i wszystkie aspekty wprowadzania nowego systemu napięcia 25 kV na polskiej sieci kolejowej. Nie zapominamy o wielkich pieniądzach w Krajowym Planie Odbudowy, niespełnionych zapowiedziach obniżenia stawek dostępu i nowej, wielkiej umowie PSC dla PKP Intercity.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5