Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Kutno: Więcej czynnych peronów, nieco większa przepustowość

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
21-01-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Kutno: Więcej czynnych peronów, nieco większa przepustowość
fot. Kasper FiszerPeron nr 3 stacji Kutno
W ramach obecnego rozkładu jazdy pociągi z Kutna do Płocka kursują na całej trasie bez komunikacji zastępczej. Jest to związane ze zwiększeniem przepustowości modernizowanej stacji Kutno, ważnego węzła na przecięciu kilku linii, w tym magistrali E20. Od niedawna podróżni korzystają z kolejnej krawędzi peronowej.

Prace modernizacyjne na magistrali E20 w obrębie powstającego Lokalnego Centrum Sterowania Kutno, a więc pomiędzy Barłogami a Żychlinem, są mocno opóźnione. Jak poinformowały pod koniec zeszłego roku PKP PLK, roboty potrwają do czwartego kwartału 2021 r., a więc o rok dłużej, niż założono w pierwotnym harmonogramie. Choć zgodnie z początkowymi ustaleniami obecnie linia powinna już mieć docelowe parametry, pasażerowie wciąż muszą liczyć się z istotnymi utrudnieniami w ruchu, w tym także na innych liniach wychodzących z węzłowej stacji w Kutnie.

Bez przesiadki na autobus

Prace postępują jednak naprzód, co przełożyło się niedawno na pewne pozytywne zmiany w rozkładzie jazdy. – W Kutnie podróżni korzystają już z dwóch zmodernizowanych peronów: nr 3 i nr 4. Od początku bieżącego roku udostępniono tor przy drugiej krawędzi peronu nr 3, co umożliwiło bezpośrednie połączenia między Kutnem a Płockiem bez komunikacji zastępczej – mówi Martyn Janduła z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

Aktualnie podróżni są więc odprawiani z czterech torów leżących przy dwóch peronach – to wciąż zaledwie połowa nieco ponad torów normalnego układu stacji (przed rozpoczęciem robót ruch prowadzony był z siedmiu torów). Do tego jeden z torów z uwagi na konieczność zachowania dojścia do dworca nie może być wykorzystywany do obsługi pociągów przelotowych (to tam przystają właśnie kursy Kolei Mazowieckich z Sierpca). – Ze względu na prowadzone prace ograniczona jest przepustowość – przyznaje nasz rozmówca. Dodaje, że trwa przebudowa dwóch peronów położonych od strony dworca – oznaczonych numerami 1 i 2.

Trwa budowa dwóch kolejnych peronów

– Ułożone są już m.in. ścianki peronowe, obecnie montowane są metalowe konstrukcje pod zadaszenie – relacjonuje przedstawiciel PKP PLK. Trwa też remont przejścia podziemnego, w którym zainstalowane zostaną windy. Teraz tunel jest całkowicie wyłączony z eksploatacji. Z dworca na peron nr 3 trzeba więc dojść po tymczasowej ścieżce w poziomie torów (co nie jest dużym problemem, bo nie są one użytkowane). Również z peronu trzeciego na czwarty trzeba przedostawać się przejściem naziemnym – tu już przez czynne tory magistrali.

– Równocześnie z peronami przebudowywane są na stacji także tory i sieć trakcyjna – mówi Martyn Janduła. Wykonawca, konsorcjum ZUE, Budimex i Strabag, miał zgodnie z informacjami zarządcy infrastruktury zakończyć już prace na torach przy zmodernizowanych peronach. Do finalizacji kontraktu droga wciąż jest jednak jeszcze daleka.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Infrastruktura

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Kasper Fiszer 14 sierpnia 2025

MI bez konkretnych planów remontu linii do Szczucina

Infrastruktura

Koluszki: Nieco szersze prace na trasie do Żakowic Płd.

Infrastruktura

Zobacz również:

Kutno: Dalsze opóźnienie prac przy informacji pasażerskiej

Infrastruktura

Kutno: Dalsze opóźnienie prac przy informacji pasażerskiej

Kasper Fiszer 20 marca 2025

Trwa rozliczanie opóźnionej modernizacji E20 pod Terespolem

Infrastruktura

Modernizacja E20: Koniec opóźnionych prac w Kutnie i Łowiczu

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Infrastruktura

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Kasper Fiszer 14 sierpnia 2025

MI bez konkretnych planów remontu linii do Szczucina

Infrastruktura

Koluszki: Nieco szersze prace na trasie do Żakowic Płd.

Infrastruktura

Zobacz również:

Kutno: Dalsze opóźnienie prac przy informacji pasażerskiej

Infrastruktura

Kutno: Dalsze opóźnienie prac przy informacji pasażerskiej

Kasper Fiszer 20 marca 2025

Trwa rozliczanie opóźnionej modernizacji E20 pod Terespolem

Infrastruktura

Modernizacja E20: Koniec opóźnionych prac w Kutnie i Łowiczu

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij