NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Kupują u siebie. PFR wyda 296 mln zł na lokomotywy Pesa Gama

| Jakub Madrjas 18.06.2019 11,1k

Kupują u siebie. PFR wyda 296 mln zł na lokomotywy Pesa Gama
Fot. Adam Kilian
Spółka Rail Capital Partners z grupy PFR podpisała z Pesą umowę na dostawę lokomotyw Gama. Poznaliśmy cenę realizacji zamówienia. 
W marcu spółka Rail Capital Partners z grupy Polskiego Funduszu Rozwoju rozstrzygnęła przetarg na dostawy 12 lokomotyw. Dostawa do dwunastu nowych lokomotyw trakcyjnych obejmuje tzw. wyprawkę oraz świadczenie usług utrzymania lokomotyw przez okres 72 miesięcy. Lokomotywy będą mieć moc 5,6 MW i prędkość maksymalną 160 km/h. Zamówienie to efekt dużego konkursu CUPT na dofinansowanie transportu intermodalnego o wartości aż 1,33 mld zł

Teraz spółka RCP oficjalnie poinformowała o udzieleniu zamówienia. Dzięki temu poznaliśmy cenę - 240,828 mln złotych netto (łącznie z wyprawką i utrzymaniem). Ostatnia z dwunastu zamówionych lokomotyw ma zostać dostarczona w ciągu 30 miesięcy. Istotną informacją jest też to, że RCP zastrzegł sobie prawo do udzielenia zamówień dodatkowych w wysokości do 50 % wartości przedmiotu zamówienia (sprostowanie: po publikacji tekstu otrzymaliśmy informację, że zamówienia dodatkowe nie mogą objąć kolejnych lokomotyw, a np. dalsze usługi utrzymania - JM). 

Spółka Rail Capital Partners została utworzona przez Pesę oraz Państwowy Fundusz Rozwoju w celu wynajmu lokomotyw produkowanych przez bydgoskiego producenta. To tzw. pool taborowy. W ramach operacji przejęcia Pesy przez Polski Fundusz Rozwoju państwowy fundusz przejął w całości spółkę taborową. W ten sposób chciano uniknąć obaw, że PFR będzie sam u siebie zamawiał lokomotywy z pominięciem konkurencji, ale w przetargu na 12 lokomotyw tylko Pesa złożyła ofertę. Trwa postępowanie spółki na dostawę 10 lokomotyw wielosystemowych. Tu dla odmiany kryteria praktycznie wykluczyły start polskich producentów, a wymagania spełniają lokomotywy Bombardiera i Siemensa
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5