Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Ku interoperacyjności Rail Baltiki

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
15-05-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RB Rail/Baltic Course/tk

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Ku interoperacyjności Rail Baltiki
Fot. /GFDL/Wikimedia Commons
Rządy Litwy, Łotwy i Estonii opublikowały dokument, który ma ujednolicić i usystematyzować projekt budowy linii Rail Baltica. Obejmuje on kwestie związane z planowaniem, budową linii, a także eksploatacją infrastruktury.

Dokument został opracowany przez francuską firmę Systra, która wcześniej wygrała przetarg na realizację tego zadania. Zostały w nim zawarte wytyczne obejmujące m.in.: parametry dotyczące robót ziemnych, torów, prac hydraulicznych, odwodnieniowych, budowy mostów i przepustów, tuneli, zasilania linii, czy systemów sterowania. Ujednolica on także kwestie dotyczące budowy stacji, peronów, ochrony środowiska w rejonie inwestycji oraz wielu innych aspektów. Z racji, że linia powstaje na terenie trzech krajów, trudne byłyby zbudowanie jej w tym samym standardzie. Opracowanie zapewni jej spójność w kwestiach technicznych oraz pozwoli na wdrożenie interoperacyjności Rail Baltiki.

Jak powiedziała Baiba Rubesa, członkini zarządu RB Rail – spółki nadzorującej inwestycję, zaakceptowanie dokumentu zawierającego podstawowe wytyczne to milowy krok we wdrażaniu projektu. Tym samym firma Systra zapewni długoterminową wizję linii oraz umożliwi wdrożenie powszechnych w Unii Europejskiej rozwiązań.

Z przyjętych wytycznych wynika, że w przyszłości po linii mogłyby kursować pociągi pasażerskie z prędkością do 249 km/h, towarowe – do 120 km/h a dopuszczalny nacisk na oś to 20 ton. Najdłuższe pociągi towarowe, które będą kursowały po Rail Baltice, będą mogły być zestawione z wagonów o łącznej długości do 1050 metrów. Wszelkie drogi przecinające linię mają być poprowadzone wiaduktami lub tunelami, a przejazdy kolejowo-drogowe dopuszczone będą tylko w wyjątkowych sytuacjach. Będzie ona wyposażona w sieć trakcyjną 25 kV. Ma być na niej zainstalowany system ERTMS poziomu 2.

Linia ma zostać oddana do eksploatacji w 2026 roku. Prace dotyczące budowy linii na terenie Litwy, Łotwy i Estonii koordynuje joint venture RB Rail. Jej zadaniem jest centralny nadzór nad projektem dla trzech krajów. Unia Europejska na okres 2014-2020 zabezpieczyła finansowanie budowy linii na poziomie miliarda 200 milionów euro. Kolejne 100 mln euro zabezpieczono w minionym roku. Dofinansowanie tego projektu wynosi 85% wartości inwestycji. Całkowity koszt budowy Rail Baltiki jest szacowany na kwotę 5 mld 800 mln euro.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Rail Baltica – wiadukt w Kobyłce dostępny dla kierowców

Infrastruktura

Rail Baltica – wiadukt w Kobyłce dostępny dla kierowców

inf. pras PKP PLK 19 lipca 2023

Rail Baltica poza Polską również ze sporym dofinansowaniem z CEF-u

Infrastruktura

Estonia: Rusza przetarg na budowę kolejnego odcinka Rail Baltiki

Infrastruktura

Nowy peron na Rail Baltica w Ełku

Infrastruktura

Nowy peron na Rail Baltica w Ełku

inf. pras PKP PLK 10 czerwca 2023

Zobacz również:

Rail Baltica – wiadukt w Kobyłce dostępny dla kierowców

Infrastruktura

Rail Baltica – wiadukt w Kobyłce dostępny dla kierowców

inf. pras PKP PLK 19 lipca 2023

Rail Baltica poza Polską również ze sporym dofinansowaniem z CEF-u

Infrastruktura

Estonia: Rusza przetarg na budowę kolejnego odcinka Rail Baltiki

Infrastruktura

Nowy peron na Rail Baltica w Ełku

Infrastruktura

Nowy peron na Rail Baltica w Ełku

inf. pras PKP PLK 10 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5