NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Kto dostarczy szyny dla linii z Poznania do Szczecina?

| Martyn Janduła 07.03.2017 35

Kto dostarczy szyny dla linii z Poznania do Szczecina?
Szczecin DąbieFot. Kapitel, CC0
PKP PLK otworzyły już koperty z ofertami dla przetargu na dostawę szyn dla prac przygotowawczych do modernizacji linii z Poznania do Szczecina. Wykona je spółka zależna PLK. Wartość zamówienia szacowana przez zarządcę infrastruktury to 39 mln zł brutto. PKP PLK mogą mieć jednak problem, gdyż wpłynęły trzy oferty, które w dużym stopniu przewyższają budżet.
Wedle zapowiedzi PKP PLK , narodowy zarządca infrastruktury prowadzi kampanię sprowadzającą się do kupowania niezbędnych materiałów poprzedzających roboty budowlane. Takie zapowiedzi czynił wcześniej Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK. Ma to pomóc mniejszym wykonawcom w podjęciu decyzji o startowaniu w przetargach. Ponadto zarządca chce przejść również na system zaliczek dla firm realizujących projekty w systemie „projektuj i buduj”.

– Zgodnie z nowymi regulacjami wykonawca będzie mógł w tym czasie kupić i zgromadzić materiały. Ma to też związek z dostępnością linii kolejowych. Spiętrzenie prac w latach 2019–2020 będzie powodować mniejsze utrudnienia, jeśli materiały na budowę zostaną przewiezione odpowiednio wcześniej. Unikniemy również problemów ze spiętrzeniem zamówień u producentów – wylicza prezes PLK.

Prace przygotowawcze dla spółki zależnej

Obecnie toczy się postępowanie przetargowe na dostawę szyn dla projektu zakładającego Wykonanie robót wyprzedzających dla fragmentu linii kolejowej nr 351 na odcinku Słonice – Szczecin Dąbie od km 128,680 do km 195,170. Wszystko odbywać się będzie w ramach projektu „Prace na linii kol. E 59 Poznań Gł. – Szczecin Dąbie”. Rozpoczęcie robót planuje się od marca 2017 roku do 30 czerwca 2018 roku. Dostawy gotowych szyn mają rozpocząć się od maja 2017 roku i potrwać do końca maja następnego roku.

Prace przygotowawcze do modernizacji wykona spółka zależna PKP PLK – Dolkom. Już wcześniej prezes PKP PLK zapowiadał wzmocnienie spółek infrastrukturalnych z grupy PLK: ZRK DOM, PPMT, DOLKOM i PNUIK. Miały one zakupić nowoczesny sprzęt i już w tym roku rozpocząć zlecane z tzw. wolnej ręki prace na ważnych odcinkach sieci kolejowej. Ich zadaniem będzie m.in. wykonywanie prac przygotowawczych przed rozpoczęciem właściwych robót w ramach dużych kontraktów. Spółki te mają ponadto stanowić pewnego rodzaju rezerwę. – W przypadku, gdy zawiedzie wykonawca inwestycji własna spółka z grupy PLK będzie mogła kontynuować prace. – Znowelizowane prawo zamówień publicznych pozwala nam zlecać im prace bez przetargów – mówi Merchel.

Tymczasem w przetargu na dostawę szyn, PKP PLK Centrum Realizacji Inwestycji Region Zachodni przygotował na zakup materiałów 39,042 mln zł brutto. Wpłynęły tylko trzy koperty, w których oferty znacząco przekroczyły budżet zamawiającego. Najtańszą ofertę złożył Moris z Chorzowa – 41,03 mln zł brutto. Druga w kolejności pochodzi od firmy Arcelor Mittal Poland – 41,7 mln zł brutto. Najdroższa oferta pochodzi od konsorcjum firm Railway GFT Polska oraz ZUE – 45,03 mln zł brutto.

Jakie mają to być szyny?

Zamawiający zastrzegł, że dostarczane produkty stanowiące element nawierzchni torowej muszą być wprowadzone do obrotu w Polsce w ramach interoperacyjności systemu kolei oraz muszą być dopuszczone do stosowania na sieci narodowego zarządcy infrastruktury.

W przetargu wymagane jest dostarczenie, tzw. długich szyn, czyli dłużek szynowych powstałych w efekcie procesu zgrzewania szyn otrzymanych z procesu produkcji w hucie. Ich długość musi mieścić się w przedziale od 210 m i nie więcej niż 360 m. Długość szyn przed zgrzaniem w dłużkę powinna być jednakowa i nie mniejsza niż 60m.

Długości dostarczanych modułów szynowych powinny być zgodne z wymaganiami wynikającymi ze standardów technicznych dla modernizacji lub budowy linii kolejowych dla prędkości maksymalnej do 200km/h dla taboru konwencjonalnego i 250 km/h dla taboru z wychylnym pudłem. Szyny powinny być odwalcowane w tym samym roku, co termin dostarczenia do zamawiającego. Kontrakt ma się zakończyć najpóźniej do 30 maja 2018 roku.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Wielkopolskie (623)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Wielkopolskie (623)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5