NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Kto będzie woził pasażerów Kolei Wielkopolskich?

| Martyn Janduła 25.04.2017 307

Kto będzie woził pasażerów Kolei Wielkopolskich?
Koleje WielkopolskieFot. jarząbek019, SM42.pl
Trwa przetarg na zapewnienie komunikacji zastępczej dla pasażerów Kolei Wielkopolskich. Ma to związek z zamknięciem fragmentu linii kolejowej E20 z Warszawy do Poznania, którą PKP PLK zamierza zmodernizować. Przez rok nie będzie odbywał się na niej ruch kolejowy. Przewoźnik chce zapewnić pasażerom aż 108 kursów w ciągu dnia roboczego.
Koleje Wielkopolskie otworzyły właśnie koperty w przetargu na zapewnienie mieszkańcom regionu autobusowej komunikacji zastępczej za pociągi. Przewoźnik chce zapewnić połączenie realizowane autobusami z Konina do Wrześni, gdzie pasażerowie przesiądą się na pociąg dalej do Poznania. W ramach wariantu Koleje Wielkopolskie zorganizują również część bezpośrednich autobusowych połączeń z Konina do Poznania. Autobusy mają być przystosowane do przewozu bagażu i małych zwierząt w obu kierunkach. Usługa realizowana będzie w dni robocze, wolne od pracy oraz świąteczne, według rozkładu jazdy.

Utrudnienia dla podróżnych rozpoczną się już w czerwcu, w związku z całkowitym zamknięciem ruchu na odcinku Podstolice – Konin, czyli fragmentu magistrali E20. Prace obejmą także najbardziej obciążony odcinek Poznań – Września, na którym pociągi kursować będą tylko po jednym torze. O wykonawcach piszemy tutaj.

Rozstrzelone oferty cenowe

Zastępcza komunikacja autobusowa ma funkcjonować od 12 czerwca 2017 roku do 12 lipca 2018 roku. 80% stanowi cena, zaś po 10% wykonawca otrzyma za procentowy udział autobusów niskopodłogowych przystosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych oraz osób o ograniczonej sprawności ruchowej w relacji Konin – Września i Września – Konin oraz za czas reakcji na podstawienie autobusu rezerwowego.

Zamawiający na realizację zamówienia planował przeznaczyć 27,4 mln zł brutto. W postępowaniu udział wzięło 8 oferentów. Wśród firm przewozowych najtańszą ofertę złożył Markpol z Mielca. Firma za realizację komunikacji zastępczej w kształcie, jaki wymaga zamawiający, chce 12,8 mln zł brutto. Oznacza to, że firma wyceniła jeden wozokilometr na 3,49 zł w każdej relacji, zaś 1,70 zł za wozokilometr na dodatkowej trasie. Przewoźnik zadeklarował 20-minutowy czas niezbędny do podstawienia autobusu rezerwowego. Ponadto firma podała, że posiada 21 autobusów niskopodłogowych przystosowanych do obsługi osób niepełnosprawnych (nie jest to najwyższy wynik).

Batalia o przetarg

Druga w kolejności oferta pochodzi od PKS Tarnobrzeg. Cena to 14 mln zł brutto przy cenie jednostkowej za podstawowy wozokilometr 3,85 zł i 1 zł za dodatkowy. Firma deklaruje 20-minutowy czas niezbędny do podstawienia autobusu rezerwowego oraz, że posiada 11 autobusów niskopodłogowych.

Swoje oferty złożyli również PKS Grodzisk Mazowiecki z ceną 16,38 mln zł brutto (4,47 zł za wozokilometr podstawowy i 2,27 zł za dodatkowy), 20 minut na podstawienie autobusu rezerwowego. Firma zadeklarowała tylko 10 autobusów niskopodłogowych. Dalej oferty pochodzą od firm: Europa Express City – 17,08 mln zł brutto (4,60 i 4,60 zł), Usługi Transportowe Przewóz Osób i Ładunków Sławomir Bujak – 17,45 mln zł (4,70 i 4,70 zł), Firma Handlowo-Usługowa Mariusz Franków z Bircza – 22,28 mln zł (6,00 i 6,00 zł), Polonus – 23,88 mln zł (6,43 i 6,43 zł) oraz PKS w Koninie – 23,88 mln zł (6,43 i 6,43 zł).

Wszyscy zgłosili, że potrzebują 20 minut na podstawienie autobusu rezerwowego, jedynie Usługi Transportowe Przewóz Osób i Ładunków Sławomir Bujak potrzebują 19 minut. Z kolei Firma Handlowo-Usługowa Mariusz Franków z Bircza zadeklarowała najwięcej autobusów z niską podłogą przystosowanych do przewozu osób z niepełnosprawnością ruchową, bo 25.


Mat. PKP PLK

108 kursów w dzień roboczy


Na 67-kilometrowej trasie ze stacji PKP Konin do PKP Września zamawiający planuje przez rok 15 594 kursów w każdą ze stron. Ofertę uzupełnią także szybkie kursy bezpośrednie z Konina do Poznania kierowane autostradą A2 – 4 008 kursów. W ciągu jednego dnia roboczego zaplanowano 42 kursy dla pierwszej trasy w każdą ze stron oraz 12 kursów dla bezpośredniego połączenia Poznań – Konin. W soboty ma to być odpowiednio – 36 i 6, a w niedziele i święta – 32 i 6. Więcej o wymaganiach przetargowych oraz o tym, jakimi autobusami będą jeździć pasażerowie, piszemy tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Wielkopolskie (880)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Wielkopolskie (880)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5