Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

KŚ: Wagony Heros Rail w końcu wyjadą na tory. Są Świetne

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
03-02-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
KŚ: Wagony Heros Rail w końcu wyjadą na tory. Są Świetne
Powoli wyjaśnia się sprawa 17 wagonów Heros Rail dla Kolei Śląskich, które od dwóch miesięcy stoją w Gliwicach. Prezes przewoźnika Michał Borowski liczy, że wkrótce zastąpią one wagony PKP Intercity na torach województwa, co obniży koszty i jednocześnie podniesie komfort podróżowania.

Chcieli odstąpić od umowy

Wagony Heros Rail Rent GmbhH pojawiły się w Gliwicach jeszcze przed zmianą rozkładu jazdy. Jednak żaden z nich nie został włączony do pociągu Kolei Śląskich. Przewoźnik stwierdził, że nie są one zgodne z umową i nie może ich odebrać i włączyć do eksploatacji. Jak poinformował "Rynek Kolejowy" rzecznik KŚ Maciej Zaremba, przewoźnik wysłał nawet zawiadomienie o odstąpieniu od umowy do Niemiec. O sprawie pisaliśmy tutaj oraz tutaj.

Rzecznik Kolei Śląskich podkreślał przed dwoma tygodniami, że Koleje Śląskie rozpoczęły już odsyłanie wagonów do dostawcy. Okazało się, że trochę się pospieszył, a umówionych 17 wagonów...wciąż stoi w Gliwicach. - Zgodnie z umową, wagony wciąż są wynajęte Kolejom Śląskim - mówi "Rynkowi Kolejowemu" dyrektor zarządzający niemieckiej spółki Uwe Sauer.

Sauer podkreślił po raz kolejny, że wagony były już nawet eksploatowane w Polsce – przez DB Fernverkehr oraz PKP Intercity. - Nie widzę powodu, dla których nie mogłyby jeździć w Polsce - dodał. Koleje Śląskie nie były tego pewne, i wystąpiły o opinię do Instytutu Kolejnictwa. Ten stwierdził, że jedynie pięć wagonów posiada oznaczenia zgodne z umową RIC, co pozwala im jeździć na terenie całej Europy, w tym w Polsce. Pozostałe wagony mogą jeździć tylko po terenie Niemiec. Zgodność z RIC była jednym z wymagań w przetargu.

Groźba podziałała

Według Michała Borowskiego, status wagonów jednak się zmienił - W ubiegłym tygodniu otrzymaliśmy od Heros Rail  oficjalny dokument Eisenbahn Bundensamt (EBA, niemiecki odpowiednik Urzędu Transportu Kolejowego - przyp. RK), który potwierdza, że wagony te spełniają wymogi interoperacyjności i mogą jeździć po terenie całej Europy. Heros przysłał je jednak dopiero, gdy poinformowaliśmy o zamiarze zerwania umowy z powodu niezgodności z zamówieniem. Widać ich zdopingowaliśmy... - mówi prezes Kolei Śląskich.

Borowski bardzo liczy na niemieckie wagony - Są w bardzo dobrym stanie technicznym i podniosą komfort podróży pasażerów - zapewnia. Po włączeniu ich do eksploatacji Koleje Śląskie będą mogły zrezygnować z najmu wagonów od PKP Intercity. Nie płacą mało, choć obie spółki na razie milczą na temat konkretnych kwot.

Jest tylko jeden problem. Koleje Śląskie wysłały do Urzędu Transportu Kolejowego dokumentację wagonów Heros Rail do oceny, czy jest wystarczająca do jazdy po polskich torach. - Czekamy na stanowisko UTK - mówi Borowski. - Nic nie wiemy o wagonach Heros - odpowiada zdziwiony rzecznik urzędu Maciej Domański. Być może korespondencja znów utknęła gdzieś po drodze...

Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Tylko 2% polskich pasażerów kolei w komercyjnie uruchamianych pociągach

Pasażer

Tylko 2% polskich pasażerów kolei w komercyjnie uruchamianych pociągach

Urząd Transportu Kolejowego 08 września 2024

Czy wróci podwójna obsada maszynistów dla prędkości powyżej 130 km/h?

Infrastruktura

UTK o wrześniowej korekcie rozkładu jazdy

Pasażer

UTK o wrześniowej korekcie rozkładu jazdy

Urząd Transportu Kolejowego 31 sierpnia 2024

Jakie były najpopularniejsze relacje kolejowe w Polsce w 2023 roku?

Pasażer

Jakie były najpopularniejsze relacje kolejowe w Polsce w 2023 roku?

Urząd Transportu Kolejowego 28 sierpnia 2024

Jaka jest średnia prędkość pociągów pasażerskich w Polsce?

Biznes

Jaka jest średnia prędkość pociągów pasażerskich w Polsce?

Urząd Transportu Kolejowego 28 sierpnia 2024

Koleje Śląskie wciąż czekają na tabor z Sigmy i Herosa

Tabor i technika

Zobacz również:

Tylko 2% polskich pasażerów kolei w komercyjnie uruchamianych pociągach

Pasażer

Tylko 2% polskich pasażerów kolei w komercyjnie uruchamianych pociągach

Urząd Transportu Kolejowego 08 września 2024

Czy wróci podwójna obsada maszynistów dla prędkości powyżej 130 km/h?

Infrastruktura

UTK o wrześniowej korekcie rozkładu jazdy

Pasażer

UTK o wrześniowej korekcie rozkładu jazdy

Urząd Transportu Kolejowego 31 sierpnia 2024

Jakie były najpopularniejsze relacje kolejowe w Polsce w 2023 roku?

Pasażer

Jakie były najpopularniejsze relacje kolejowe w Polsce w 2023 roku?

Urząd Transportu Kolejowego 28 sierpnia 2024

Jaka jest średnia prędkość pociągów pasażerskich w Polsce?

Biznes

Jaka jest średnia prędkość pociągów pasażerskich w Polsce?

Urząd Transportu Kolejowego 28 sierpnia 2024

Koleje Śląskie wciąż czekają na tabor z Sigmy i Herosa

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5