Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Koleje Śląskie wciąż czekają na tabor z Sigmy i Herosa

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.
Dellner

Data publikacji:
19-07-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Koleje Śląskie wciąż czekają na tabor z Sigmy i Herosa
Co z wagonami Heros Rail i pociągami spalinowymi VT614 Sigmy Tabor, które miały od siedmiu miesięcy jeździć w Kolejach Śląskich? Ano nic. Przewoźnik nie stracił jeszcze cierpliwości i czeka na dostawę.

Koleje Śląskie wpisują już na stan spółki wagony niemieckiej spółki Heros Rail. Koleje Śląskie nie potwierdziły jeszcze, kiedy wagony Heros Rail Rent GmbH zaczną jeździć z pasażerami, ale może do tego dojść w ciągu tygodnia - pisaliśmy w...lutym. W maju okazało się, że na wygodne wagony pasażerowie muszą poczekać jeszcze kilka tygodni. Jak jest teraz?

- Dziesięć "Herosów" jest po przeglądzie i stoi na grupie odstawczej w Gliwicach - poinformował nas rzecznik Kolei Śląskich Maciej Zaremba. - Pozostałe pięć wagonów jest jeszcze na przeglądzie na Węgrzech - dodał.

Nie lepiej ma się sprawa z pociągami VT614. Jazdy próbne pierwszego pojazdu rozpoczęły się w kwietniu. Po nich miał zostać przekazany przewoźnikowi, a następnie kolejne. Tak się jednak nie stało. - Żadna z jednostek nie została jeszcze przekazana. Cały czas naliczamy kary umowne, ich wartość wynosi w tej chwili ok. 5.9 mln złotych - mówi Zaremba.

Koleje Śląskie zamówiły trójczłonowe, używane, spalinowe zespoły trakcyjne u Sigmy Tabor za 46 mln złotych (za 8 sztuk). Pojazdy VT614 należały do Kolei Niemieckich.

Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.
Dellner

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Blisko 22 mln pasażerów wybrało Koleje Śląskie w 2024 roku

Pasażer

Pasażerowie są w aglomeracjach. Trzeba to wykorzystać

Biznes

Stacja kolejowa w Bytomiu z nową halą peronową

Infrastruktura

Stacja kolejowa w Bytomiu z nową halą peronową

Redakcja/inf. pras. 21 października 2024

KŚ: Wagony Heros Rail w końcu wyjadą na tory. Są Świetne

Tabor i technika

Zobacz również:

Blisko 22 mln pasażerów wybrało Koleje Śląskie w 2024 roku

Pasażer

Pasażerowie są w aglomeracjach. Trzeba to wykorzystać

Biznes

Stacja kolejowa w Bytomiu z nową halą peronową

Infrastruktura

Stacja kolejowa w Bytomiu z nową halą peronową

Redakcja/inf. pras. 21 października 2024

KŚ: Wagony Heros Rail w końcu wyjadą na tory. Są Świetne

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5