NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Kraje bałtyckie aplikują o kolejną transzę środków na budowę Rail Baltiki

| BaltBaltic Course/KE/lp, Rynek Kolejowy 22.02.2016 214

Kraje bałtyckie aplikują o kolejną transzę środków na budowę Rail Baltiki
Fot. rail-baltica.lt
Międzynarodowa spółka RB Rail, która koordynuje działania związane z budową linii kolejowej Rail Baltica, przedstawiła Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Innowacyjności i Sieci wniosek o unijne wsparcie w ramach instrumentu "Łącząc Europę". RB Rail tym razem ubiega się o pozyskanie prawie 211 mln euro.
Całkowita wartość przedstawionego projektu, po uwzględnieniu wkładu własnego Litwy, Łotwy i Estonii, wyniesie 248 mln euro. Jak deklarują przedstawiciele krajów bałtyckich, znacząca część pieniędzy, o które RB Rail aplikuje, zostanie przeznaczona m.in. na prace projektowe, modernizacyjne i konstrukcyjne na odcinku od już wykonanego fragmentu odcinka litewskiego (123 km normalnotorowej trasy kolejowej z miejscowości Szostaków, przez Mariampol, aż do Kowna) do granicy litewsko-polskiej. Na terytorium Estonii część pieniędzy powinna zostać przeznaczona na połączenie stacji Ulemiste w Tallinnie z terminalem tamtejszego portu lotniczego. Środki mają także wystarczyć na dalsze prace projektowe na terytoriach trzech krajów.

To będzie druga aplikacja o środki unijne w ramach instrumentu "Łącząc Europę" (CEF). W listopadzie minionego roku przedstawiciele Litwy, Łotwy i Estonii, skupieni wokół spółki RB Rail, podpisali umowę z Agencją Wykonawczą ds. Innowacyjności i Sieci na pierwsze dofinansowanie budowy Rail Baltiki. Wsparcie w ramach funduszy unijnych na pierwszą fazę prac wynosi 442 mln euro. Pieniądze umożliwiły rozpoczęcie wstępnych prac przy realizacji projektu. Chodzi o prace inżynieryjne, wykup gruntów, konsultacje społeczne, a także pozostałe prace przygotowawcze.

Aplikacje w drugim naborze wniosków do CEF można było składać do 16 lutego. W puli części transportowej instrumentu, Unia Europejska ma zarezerwowane w bieżącym rozdaniu prawie 7,6 mld euro. Lista projektów zakwalifikowanych do drugiego dofinansowania będzie opublikowana za kilka miesięcy.

Szacowane dofinansowanie unijne dla wartego 3,7 mld euro projektu, realizowanego na terenie Litwy, Łotwy i Estonii, ma wynieść do końca perspektywy finansowej 2014-2020 około 2,7 mld euro.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Litwa (198)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Litwa (198)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5