Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Korytarz Helski: Trwają prace projektowe

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Autor:

PKP PLK

Data publikacji:
01-12-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

O niemal pół godziny skróci się podróż kolejowa na Półwysep Helski dzięki rewitalizacji i modernizacji linii kolejowej z Redy do Helu. Rozpoczyna się rewitalizacja linii kolejowej Reda – Hel.

Rozpoczyna się rewitalizacja linii kolejowej Reda – Hel. 29 listopada 2011r. przedstawiciele PKP PLK S.A., wykonawcy oraz dziennikarze wybrali się w liczącą około 60 km trasę kolejową z Redy do Helu. Umowa na zaprojektowanie i wykonanie prac budowlanych została podpisana 5 października br. z włoską firmą Salcef Costruzioni Edili E Ferroviarie S.p.A. Termin realizacji kontaktu wynosi 27 miesięcy. Na razie trwają prace projektowe, a prace w terenie rozpoczną się w marcu 2012r. Prace na linii obejmą:

  • wymianę nawierzchni kolejowej na długości ponad 10 km,
  • naprawę bieżącą z całkowitą wymianą podkładów na długości ponad 23 km,
  • naprawę bieżącą nawierzchni torowej na długości ponad 24 km,

Trasa Reda – Hel jest linią jednotorową, niezelektryfikowaną, pasażersko-towarową. Jest jedną z najpiękniejszych w Polsce. Jest też jedną z najbardziej nasyconych linii, na obszarze Pomorza, skrzyżowaniami jednopoziomowymi z drogami i przejściami dla pieszych. Jest ich aż 100.

Na przejazdach kolejowych maszyniści obecnie zwalniają nawet do 20 km/h, aby w razie konieczności móc zatrzymać pociąg. Po rewitalizacji to ulegnie zmianie. Na 23 przejazdach i przejściach dla pieszych zostaną zainstalowane aktywne urządzenia zabezpieczające – w tym, między innymi samoczynna sygnalizacja przejazdowa, telewizja przemysłowa, rogatki, sygnalizacja świetlna i dźwiękowa. Urządzenia te zapewnią maksymalny poziom bezpieczeństwa dla wszystkich uŜytkowników linii kolejowej oraz dróg. Dzięki automatyce będzie możliwe przyspieszenie przejazdu pociągów z 60-80 km/h do 100 km/h, co skróci podróż o około 25 minut.

– W trakcie modernizacji w niezbędnych przypadkach wprowadzimy komunikację zastępczą na tych odcinkach, które będą w danym momencie modernizowane. Jednak przez cały czas trwania kontraktu, w pełni sezonu turystycznego, a więc w lipcu i sierpniu nie będziemy prowadzić prac wymagających zamknięć torowych, które spowodowałyby dodatkowe utrudnienia dla podróżnych i wymagałyby komunikacji zastępczej - obiecał kierownik kontraktu Wiesław Czatrowski.

Koszt całkowity projektu to 117 mln zł brutto. Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej – Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zmiany w organizacji ruchu na linii kolejowej Reda-Wejherowo

Pasażer

Kompromitacja na linii helskiej

Biznes

Kompromitacja na linii helskiej

Paweł Rydzyński 16 czerwca 2014

Rusza remont dworca kolejowego w Redzie

Pasażer

Rusza remont dworca kolejowego w Redzie

ms, Rynek Kolejowy 11 lutego 2015

Zobacz również:

Zmiany w organizacji ruchu na linii kolejowej Reda-Wejherowo

Pasażer

Kompromitacja na linii helskiej

Biznes

Kompromitacja na linii helskiej

Paweł Rydzyński 16 czerwca 2014

Rusza remont dworca kolejowego w Redzie

Pasażer

Rusza remont dworca kolejowego w Redzie

ms, Rynek Kolejowy 11 lutego 2015

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij