W niedzielę wznowiono ruch pociągów na linii kolejowej z Redy na Hel. I niemal natychmiast odnotowano szereg niedoróbek, które w bardzo istotny sposób zakłóciły ruch pociągów. Główne problemy: niedziałające urządzenia srk i sygnalizacja przejazdowa.
Linia nr 213 z Redy na Hel była remontowana – z przerwami na okresy wakacyjne, kiedy to ruch pociągów wznawiano – prawie 3 lata; umowa z włoską firmą Salcef została podpisana jesienią 2011 r. Inwestycja była w sposób znaczący opóźniona: – pierwotnie prace miały się zakończyć w pierwszych dniach stycznia 2014 r. Później PLK informowała, że wznowienie ruchu na Hel nastąpi w kwietniu br., ostatecznie stanęło na tym, że pociągi mają ponownie wjechać na półwysep w dniu 15 czerwca. PLK poinformowała „RK” w mailu z dnia 6 czerwca, że od 15 czerwca pociągi wracają na dobre, a opublikowany już rozkład jazdy (na okres od połowy czerwca do końca sierpnia) jest wiążący.
Opóźnienia i zastępcza komunikacja
Wczoraj okazało się jednak, że nie jest wiążący. Jak informował „Dziennik Bałtycki”, podróżni musieli liczyć się z opóźnieniami sięgającymi kilkudziesięciu minut, a za niektóre pociągi uruchomiono komunikację autobusową. Pierwszy pociąg na półwysep z Gdyni wyjechał nie, jak zapowiadano, o godzinie 5.38, a dopiero około godz. 11. Wcześniej PR uruchomiły zastępcze autobusy.
Jak tłumaczył w rozmowie z „DB” Mirosław Siemieniec, rzecznik PLK, wykonawca, który był zobowiązany do soboty wykonać wszystkie prace, nie wywiązał się z obowiązków, dlatego dopiero o godzinie 10.58 w niedzielę z Redy pojechał na Hel pierwszy autobus szynowy. Winę za to, zgodnie ze słowami rzecznika PLK, „ponosi oczywiście wykonawca zgodnie z zapisami w umowie”.
Nie działa sygnalizacja przejazdowa i rozjazdy
Jaka dokładnie była przyczyna utrudnień? O tym, w rozmowie z „DB” mówił (nie ukrywając irytacji) Benedykt Plotta, naczelnik wydziału marketingu w pomorskim oddziale PR. – To kolejny przykład niewłaściwej organizacji prac remontowych przez zarządcę PKP PLK. Ruch nie odbywa się zgodnie z rozkładem jazdy, bo na linii wciąż jest 61 ograniczeń szybkości związanych ze stanem torowiska. Przed południem nie działała sygnalizacja na przejazdach, więc nasze pociągi musiały zwalniać do 20 kilometrów na godzinę. Przy tylu istniejących ograniczeniach szybkości nie da się zrealizować rozkładu, który PLK sama przyjęła. To niedoróbki wykonawcy, ale my możemy mieć pretensje tylko do PLK, które nadzorowało wykonawcę i powinno zdawać sobie sprawę z tego jak wygląda sytuacja. To jednoznacznie wina zarządcy PKP PLK – twierdzi Plotta.
Oprócz sygnalizacji przejazdowej, główną przyczyną opóźnień pociągów były nie w pełni działające urządzenia sterujące rozjazdami. Powodowało to niemożność przeprowadzania krzyżowań pociągów zgodnie z rozkładem, a to z kolei generowało „efekt” domina: jeden opóźniony pociąg na jednotorowej linii opóźniał kolejne pociągi.
Według stanu na poniedziałkowy poranek, ruch odbywa się płynniej niż w niedzielę, choć pociągi na linii helskiej odnotowują opóźnienia sięgające ok. 20 minut. PLK zapowiedziała, że na ważniejszych stacjach na tej trasie pojawią się informatorzy mobilni.
Nasza redakcja czeka na odpowiedzi z PLK i PR. Zarządcę infrastruktury zapytaliśmy, czy gdy informował na początku czerwca, że rozkład na linii helskiej „jest wiążący”, to wiedział o punktowych ograniczeniach prędkości i zdawał sobie sprawę, że może być problem z ich usunięciem przed 15 czerwca. Także od przewoźnika chcemy się dowiedzieć, czy miał wiedzę o problemach na linii 213 i sygnalizował PLK, że zaproponowany rozkład jest niemożliwy do zrealizowania.
2014-06-16 09:00:02 Autor: c73
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W jakiej knajpie odbył się odbiór?
2014-06-16 09:07:17 Autor: Sławek N.
---.szczecin.mm.pl
Myślę, że należałoby rozbudować "centrum realizacji inwestycji PKP-PLK" tak do około 5.000 luda w biurach, bo obecna liczba osób (ok. 1.000) jest jak widać zbyt mała ...
2014-06-16 09:07:44 Autor: ---
---.tktelekom.pl
Pomijając wieszanie, tak dla zasady, psów na PKP PLK to dość interesujący artykuł... Może służby zajęłyby się wykonawcą, który na starcie wiedział - i to zataił - że nie ma dość środków na realizację umowy?
2014-06-16 09:08:06 Autor: listonosz
---.52.1.39
Ciekawsze jest to ile ważyła koperta pod stołem
2014-06-16 09:10:28 Autor: kris kross
---.cm-6-4c.dynamic.ziggo.nl
@c73
Jak to w jakiej ... W gdanskim klubie go-go! :)
2014-06-16 09:14:33 Autor: Dzik
---.ip.netia.com.pl
Tak remontują włoskie tuzy chrum chrum. Za dużo żołędzi zeżarli, a za mało zabudowali w torze.
Ale ze mnie dziki dzik chrum chrum
Ryć ryć ryć szukać żołędzi, jak już Salcef rozrył torowisko
2014-06-16 09:15:02 Autor: bc1953
---.191.162.64
Nie pomoże. Zatrudnią "znajomego królika". Za taką kasę nikt młody - ogarnięty i wykształcony nie przyjdzie. Dla młodego chłopaka, tudzież dziewczyny ok 2000 na początek to raczej nie zachęta do pracy. Ta luka pokoleniowa we wszystkich działach kolejnictwa zaczyna zbierać żniwo. Niestety. Nie tylko w peelce.
2014-06-16 09:15:23 Autor: bc1953
---.191.162.64
Nie pomoże. Zatrudnią "znajomego królika". Za taką kasę nikt młody - ogarnięty i wykształcony nie przyjdzie. Dla młodego chłopaka, tudzież dziewczyny ok 2000 na początek to raczej nie zachęta do pracy. Ta luka pokoleniowa we wszystkich działach kolejnictwa zaczyna zbierać żniwo. Niestety. Nie tylko w peelce.
2014-06-16 09:15:45 Autor: bc1953
---.191.162.64
Nie pomoże. Zatrudnią "znajomego królika". Za taką kasę nikt młody - ogarnięty i wykształcony nie przyjdzie. Dla młodego chłopaka, tudzież dziewczyny ok 2000 na początek to raczej nie zachęta do pracy. Ta luka pokoleniowa we wszystkich działach kolejnictwa zaczyna zbierać żniwo. Niestety. Nie tylko w peelce.
2014-06-16 09:16:06 Autor: bc1953
---.191.162.64
Nie pomoże. Zatrudnią "znajomego królika". Za taką kasę nikt młody - ogarnięty i wykształcony nie przyjdzie. Dla młodego chłopaka, tudzież dziewczyny ok 2000 na początek to raczej nie zachęta do pracy. Ta luka pokoleniowa we wszystkich działach kolejnictwa zaczyna zbierać żniwo. Niestety. Nie tylko w peelce.
2014-06-16 09:16:27 Autor: bc1953
---.191.162.64
Nie pomoże. Zatrudnią "znajomego królika". Za taką kasę nikt młody - ogarnięty i wykształcony nie przyjdzie. Dla młodego chłopaka, tudzież dziewczyny ok 2000 na początek to raczej nie zachęta do pracy. Ta luka pokoleniowa we wszystkich działach kolejnictwa zaczyna zbierać żniwo. Niestety. Nie tylko w peelce.
2014-06-16 09:18:00 Autor: Pendolinek
---.play-internet.pl
Wielki Książe Litewski Kowalewski namaścił na swe miejsce niejakiego warmińskiego Kaczyńskiego.
I mamy to co mamy.
Nie ma końca - linie 201, 213.
O linii 9/202 nie ma co mówić.
Aktualnie na stacji Gdańsk Wrzeszcz pęta się paru facetów i chyba nie za bardzo wie co robić.
Rozpirzaj absolutny.
Ale grunt że przy Dyrekcyjnej 2/4 i Morskiej kierownictwo ma się dobrze.
A co tam z firmą SALCEF?
Wie ktoś
2014-06-16 09:26:00 Autor: jatros
---.dynamic.chello.pl
@ bc1953 - nie spiesz sie tak z klikaniem enter bo "zalejesz" caly portal :)
@ ---: nie od dzis wiadomo, ze istnieje konflkt interesow miedzy odbiorcami prac w PLK, tzn glownie CRI i ZLK. Zaklady nie chca odbierac niedorobek a CRI naciska na odbior z przyczyn finansowych (kasa najwazniejsza). Artykuł pokazuje jak na dloni patologie istniejace w PLK od wielu lat.
2014-06-16 09:27:41 Autor: bc1953
---.191.162.64
Przepraszam, coś mi się pozawieszało
2014-06-16 09:29:58 Autor: klokken
---.31-7-42.tkchopin.pl
Od 3 dni jeździłem wzdłuż linii 213 na półwyspie- rozpigrzaj to chyba najdelikatniej ujmę - Kuźnica : wzdłuż torowiska i jezdni full elementów betonowych, masa piachu na peronie ciekawe jak mają przechodzić przez to pasażerowie, Jastarnia tam to dopiero ciekawostka- brak toru pierwszego z reguły na mijankę i tak samo jak w Kuźnicy bajzel. Ciekawe, że Marszałek woj. pomorskiego pochodzi dokładnie z Jastarni, jak w tamtejszej szkole dokładnie w szatni kot naszczał jego dziecku do buta to taki dym zrobił, że furkotało a teraz co...... aha rozumiem kolesie itd. fajna dzika kraja ta polska.
2014-06-16 09:33:06 Autor: Józef Bąk
---.dynamic.chello.pl
Jedynie zatrudnienie Józefa Bąka pozwoli wybrnąć z tej niezręcznej sytuacji. Nie potrafią wyremontować linii lokalnej, a chcą pendolinić!
"Płacimy im pod stołem żeby w ogóle był jakiś ruch" - to najlepsze podsumowanie pendolinizmu :)
2014-06-16 09:34:16 Autor: R
---.199.198.19
Coś takiego jak PLK istnieje, ale tylko teoretycznie. Ch.., D... i kamieni kupa!
2014-06-16 09:37:05 Autor: ---
---.tktelekom.pl
@jatros:
Jest tak jak mówisz, potwierdzam. Powiedz tylko dlaczego też idziesz jak g...o z prądem anty-plkowskim, z dwóch opcji: nieodbieranie niedoróbek przez PLK i nacisk CRI wybierasz jako to gorsze postępowanie nieodbieranie niedoróbek... To chyba dobrze, że PLK nie dopuszcza żadnego partactwa (tu w wykonaniu włochów)?
2014-06-16 09:46:36 Autor: MKM
---.95.28.48
Teraz oczekuję informacji od Premiera dotyczącej dymisji osób odpowiedzialnych przez 3 lata za to co tu się dzieje! Nikt niczego nie widział, to trzeba zgłosić się do prokuratury niech bada sprawę! Koniec z partactwem i tyle w temacie!
2014-06-16 09:48:12 Autor: gryff
---.dynamic.gprs.plus.pl
@Autor .W pełni zgadzam się z Twoim tokiem myślenia .Więcej nie ma co tu komentować
2014-06-16 09:53:31 Autor: Gierek
---.10.1.25
Gierek Co za syf... wychodzi w jaki sposób prowadzone są nadzory i odbiory inwestycji przez PLK. Potem się dziwić, że występują kilkuletnie opóźnienia w poważnych modernizacjach. O czym tu mówić, skoro nie są w stanie nawet upilnować wykonawcy remontu krótkiej linii jednotorowej.
2014-06-16 09:55:59 Autor: gryff
---.dynamic.gprs.plus.pl
A jeśli chodzi o dymisję rządu to też na nią czekam ,ale nie łudźmy się że to dziś nastąpi .Moim zdanie kluczową rolę może odegrać koalicjant czyli PSL Sławomir Raflewski
2014-06-16 10:19:28 Autor: sp
---.ip.netia.com.pl
Najlepsze jest to, że od przynajmniej tygodnia wszyscy w PLK wiedzieli, co się kroi. Wiedzieli to również - ale nieoficjalnie - w PR, no bo koledzy mówili, jak to idzie. Ale oficjalnie nikt nic nie mówił, więc zamiast jeszcze przedłużyć KKA o kilka dni, to na partyzanta wszystko w niedzielę organizowano. Brawo PLK! Takiego burd...u jak jest teraz, to dawno u was nie widziałem!
2014-06-16 10:29:31 Autor: ciekawy
---.dynamic.mm.pl
Przecież od początku remontu było widać co tam się dzieje!
Linia była zamknięta, a prawie przez rok nikt nic na niej nie ruszył. Później wszystko robili w ślimaczym tempie. Trzy albo cztery razy kładli i zdejmowali tory i nasyp, bo coś zrobili źle. Kostkę na peronach kładki po trzy razy: raz w mrozie, później krzywo, na końcu poprawnie.
Tego nawet Bareja by nie wymyślił!
Ta sytuacja od ponad pół roku była do przewidzenia. Nikt, kto widział co tam się dzieje, nie miał wątpliwości, że 15 czerwca pociągi nie pojadą.
Do tego świetna organizacja pracy, świetne projekty (skrócone perony, w który nie zmieszczą się latem pociągi; za wysokie dla szynobusów; zlikwidowano istniejące łagodne podjazdy dla niepełnosprawnych, zrobiono w ich miejsce schody itd.).
Rewelacja!
A w te wakacje TLK Ustornie z Gdyni do Helu pojedzie 2 godz. i 4 min, gdzie PR z przesiadką w Redzie na autobusową komunikację zastępczą robi tę trasę w 2 godzi. i 2 min.
Mistrzostwo!
Kto jest za to odpowiedzialny, niech poniesie konsekwencje!
2014-06-16 10:52:11 Autor: Drogowiec
---.dip0.t-ipconnect.de
A ja pomimo wszystko podziwiam PR i nawet PLK, że nawet w takim bajzlu włoskiego wykonawstwa potrafili puścić pociągi i że opóźnienia są tylko 20-minutowe. Widać Polak potrafi...
Ciekawy jestem kiedy wreszcie za spóźnienia w pracach będą naliczane porządne kary? Może 1% wartości całości projektu za każdy dzień ale bez możliwości odwołania nauczyłoby wykonawców, że trzeba porządnie pracować. Może ktoś przestałby się bać zbankrutowania kilku firm? Bezpośrednie koszty finansowe prac by wzrosły o jakieś 10-20% ale za to zaoszczędzilibyśmy w kosztach pośrednich.
Wiele krytyki słyszałem o Witeckim z GDDKiA, bo firmy źle wyceniły swoje koszty i bankrutowały — ale to dzięki jego nieugiętości praktycznie zniknęły aneksy, a gdzieś wyczytałem, że rekordziści potrafili wygrywać przetargi za ~60% wyceny i „wyaneksować" drugie tyle.
2014-06-16 11:12:52 Autor: Pendolinek
---.play-internet.pl
Jasne - trzeba podziwiać bandę z gdańskiego oddziału PLK, że puścili pociąg i ten się nie wykoleił - cud nad cudami.
Nie ma jak poczucie dobrego humoru i optymizm rodem z wczesnego Gierka.
Brakuje tylko już Pindolino z v=20/0 km/h i oczywiście z podobizną jego fana na galaktycznym dziobie.
2014-06-16 11:36:24 Autor: (.Y.)
---.internettv.atman.pl
Ciekawostką jest fakt, że wczorajszy rozkład jazdy nie zakładał zdaje się ani minuty skrócenia czasu przejazdu w stosunku do sytuacji sprzed remontu - a więc modernizacja nie pozwoliła - póki co - nawet na zachowanie starego rozkładu jazdy, o przyspieszeniu nie wspominając!
Choć jeśli rzeczywiście zabrakło dwóch sąsiednich mijanek, to nie ma się co dziwić :P
2014-06-16 11:42:48 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
Taka świetna linia kolejowa (nadmorska) i potrafią polskie nieudaczniki na nowo zepsuć.
2014-06-16 11:56:25 Autor: ja
---.124.110.143.rybnet.pl
Za to będą informatorzy mobilni. Dzieciaki w kamizelkach i rozkładem w rece. Jedyne co potrafią to go przeczytać, chociaz tez nie zawsze.
2014-06-16 11:56:49 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Apel do Redakcji - kompromitacja jest NIE TYLKO na linii Reda-Hel!!!
Wedle info stąd od wczoraj miały wrócić pociągi na linię Opole-Fosowskie:
http://www.rynek-kolejowy.pl/52651/korekta_rozkladu_jazdy_pkp_ic_od_15_czerwca.htm
Rozkłady PLKi również to potwierdzały. I co? Proszę, tu jest wszystko czarno na białym:
http://www.przewozyregionalne.pl/node/14400
"Z powodu przedłużających się prac remontowych prowadzonych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na odcinku Opole Główne - Zawadzkie przedłuża się kursowanie zastępczej komunikacji autobusowej na czas nieokreślony."
Myślę, że jest to idealny komentarz do całej sytuacji ;)
2014-06-16 12:01:25 Autor: tomek janiszewski
---.ip.netia.com.pl
Sędzia na Telefon puścił Bąka, i teraz snuje się jak smród PO gaciach.
2014-06-16 12:11:28 Autor: japan1972
---.177.38.23
Czyli, jak rozumiem, w te wakacje nadal obowiazuje ROWER jako podstawowy srodek transportu, w relacji Gdynia-Wladyslawowo-Hel.
Bardzo dziekuje Wam wszystkim za to.
Boze jak dobrze, ze zdazyli wiekszosc tych sciezek rowerowych polozyc.
Juz tylko ta dziura miedzy Gdynia, a Kosakowem pozostala, ale ostatnie 3 lata mnie pokazaly ze daje sobie rade.
Doskwiera mnie jednak brak tramwajow wodnych. A bylo juz tak dobrze......
2014-06-16 12:32:12 Autor: Pendolinek
---.play-internet.pl
@japan1972
Ten podjazd pod wysoczyznę pomiędzy Chlonią a Rewą nie jest fajny jak na początek.
Potem jest odcinek od Pucka do Władka - a ścieżka taka sobie.
Ale za to od Władka na Hel - prima sort.
Tylko ci niedzielni rowerzyści - porażka i tragedia.
Tramwaj wodny już jest - 35 zeta od łba plus rower - jedną stronę.
2014-06-16 12:44:03 Autor: Pomeranus
---.play-internet.pl
Na linii Gdynia - Kościerzyna też, mimo długotrwałej modernizacji, po uruchomieniu pociągów na całej trasie czas przejazdu nie uległ znaczącemu skróceniu. Tyle, że ruch odbywa się normalnie (rzecz warta odnotowania) i bez niespodzianek...
Pytanie do PLK: skoro podniesiono parametry torowiska, to czemu nie został do nich od razu dopasowany rozkład jazdy? Co stoi temu na przeszkodzie, by jechać szybciej?
2014-06-16 13:02:59 Autor: pispupil.
---.smrw.lodz.pl
W odpowiedzi na post jatros:
"@ bc1953 - nie spiesz sie tak z klikaniem enter bo "zalejesz" caly portal :)
@ ---: nie od dzis wiadomo, ze istnieje konflkt interesow miedzy odbiorcami prac w PLK, tzn glownie CRI i ZLK. Zaklady nie chca odbierac niedorobek a CRI naciska na odbior z przyczyn finansowych (kasa najwazniejsza). Artykuł pokazuje jak na dloni patologie istniejace w PLK od wielu lat."
Ktoś jednak odebrał i dopuścił do ruchu (jest, są podpisy i to z PLK).
Pozostajemy w bezpieczeństwie ...
Do PLK
A gdyby szyny były niedokręcone? a czas?
Albo dopuszczamy albo nie!
A zabawki w skakankę? no tak, to bezcenne, nie ma ceny, to tylko ŻYCIE INTRUZA PASAŻERA
2014-06-16 13:21:03 Autor: autor-1111
---.30.159.156.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Może "Śledź i Przyjaciele".
Znowu Włosi? Położyli też gazport w Świnoujściu.
2014-06-16 13:23:48 Autor: Wałęsa
---.opera-mini.net
jedno jest pewne
trzeba raz na zawsze oderwać POpaprancow od koryta!!!
2014-06-16 13:32:09 Autor: jatros
---.dynamic.chello.pl
@ ---
Problem w tym, ze PLK-a dopuszcza partactwo (spojrz na post PISPUPIL-a) a wynika ono z naciskow CRI na ZLK. O tym mowie...czytaj ze zrozumieniem.
2014-06-16 13:47:46 Autor: @ Zielona
---.tktelekom.pl
CRI się nie czepiaj. To nie tam tkwi problem.
2014-06-16 13:50:32 Autor: Głos z USA
---.hsd1.il.comcast.net
Gdyby w USA wydarzyła się podobna sytuacja, w co wątpię. Wiele osób już by było na bezrobociu. W Poland-ii nawet nie wiadomo kto?, jest za to odpowiedzialny. Spółka ojciec i syn, wykonali prace zgodnie z płatnością. Jak się płaci?, tak się jeździ!!!.
2014-06-16 13:55:22 Autor: cypisek
---.158.216.50.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Akurat tramwaje widne w tym roku na jednym silniku, wiec 30 min w plecy to norma...
2014-06-16 14:48:45 Autor: Wodzirej
---.56.12.214
W Polsce może się ustrój zmieniać, mogą się partie zmieniać. Podejście do pracy zawsze będzie na zasadzie. To nie gęś nie wytopi się. Tylko proboszcz potrafi przypilnować budowy świątyni.
2014-06-16 15:32:38 Autor: japan1972
---.177.38.23
@Pendolinek
35zl !!! I jeszcze + rower.....
Co tak podrozalo ???
2014-06-16 16:16:09 Autor: Krakowianin.
---.dynamic.chello.pl
Głos z USA@:
Polandie to masz w gaciach stary pryku. Wyjechał do Ameryki i myśli że może obrażać Moją Ojczyznę. Stary zgredzie nadal cały Prokocim się z Ciebie śmieje. Kolejarzyk od siedmiu boleści...
2014-06-16 16:27:09 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
W odpowiedzi na post @ Zielona:
"CRI się nie czepiaj. To nie tam tkwi problem."
Jak zawsze - my chcieliśmy dobtze ! Problem GŁÓWNIE tkwi w CRI ( przechowalnia "talentów").
2014-06-16 19:09:52 Autor: Głos z USA
---.56.12.67
@Krakowianin
Cały Prokocim płacze a nie śmieje się!!!. Swoimi emeryturami kolejowymi w tej Twojej Ojczyźnie do pięt nie sięgają nawet murzynom. Nic tylko zawyc z bólu.
2014-06-16 19:12:11 Autor: tramwaj rowerowy
---.free.aero2.net.pl
@japan1972
35 złotych + 5 złotych rower + tylko jeden(!) kurs dziennie.
Reszta w rozkładzie oznaczona jako "R" - tzn. kursuje po ogłoszeniu, czyli nigdy.
To nie tramwaj, to nowa marka Tanie Linie Żeglugowe(!!).
Stary 40-letni katamaran w agonii.
za 30-40 na Hel można popłynąć pirackim galeonem, ale tylko na zamówienie grupowe.
2014-06-16 21:42:24 Autor: Darcio
---.adsl.inetia.pl
Jaka firma wykonywała te roboty? Musimy ją poznać, widocznie tanio robi. Gratulacje.
2014-06-16 22:03:44 Autor: ik
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A wystarczyło się przyznać normalnie, tydzień temu, że nie wyrobimy, że odbiory nie będą pozytywne. O tym było wiadomo. A wy co?
Puścimy ruch, będą ograniczenia, jakoś to będzie, zwali się na wykonawcę.
No to żeście pojechali po całości, drogie PLK. Tak samo każdy, kto wiedział u was o tej sytuacji, powinien popłynąć na bruk.
2014-06-17 00:11:47 Autor: paf
---.play-internet.pl
A co na to ta Pani (Niedo)Rzecznik, która ostatnio tak pięknie na temat tej linii gęgała?
2014-06-17 09:44:05 Autor: pyt_ek
---.devs.futuro.pl
Jaki pan, taki kram! Zero nadzoru, zero odpowiedzialności, zero odwagi cywilnej, 100% przerobu - takie warunki obowiązują w PLK. Mam nadzieję, że ktoś przeprowadzi szczegółowe kontrole projektów realizowanych przez pupilków pana Paszkiewicza i obnaży prawdę. Za wszelką cenę drukuje się przeroby, łamie warunki kontraktowe, oszukuje Państwo potwierdzając kwalifikowalność wydatków na pokrycie błędów projektowych i skutków katastrofalnego przygotowania i realizacji inwestycji. Projekty E-30, E-59, E-65, ETCS powinny jak najszybciej zostać prześwietlone, bo inaczej będzie katastrofa - z dofinansowaniem niektóryc z nich możemy się pożegnać. Jak długo jeszcze towarzystwo wzajemnej adoracji i kolegów króliczka będzie zamiatać ten syf pod dywan?
2014-06-17 21:01:20 Autor: Ja
---.limes.com.pl
Widzę, że wypowiada się tu mnóstwo ludzi, którzy nie mają pojęcia o czym piszą. Zastanawiam się czy wynika to rzeczywiście z niewiedzy czy z próby dyskredytowania konkretnych osób. Bardzo często jakiś frustrat wyjeżdżał z nazwiskami. Oczywiście, że wszyscy wiedzieli jak sprawa wygląda... tylko na finiszu część osób rzuciła się do roboty a druga do pisania dupochronów. Jedni są godni pochwały, drudzy godni politowania.