Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Korea Południowa: Nowe EZT Hyundaia rozpędzą się do 320 km/h

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
11-04-2024
Ostatnia modyfikacja:
11-04-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

W maju na koreańskiej sieci kolei dużych prędkości zadebiutuje nowa seria taboru – KTX Cheong-ryong. Do służby wejdą początkowo 2 z 31 zamówionych pojazdów. Wyróżnikiem nowych EZT jest prędkość 320 km/h i bardzo dynamiczne przyspieszenie.

W porównaniu z poprzednimi generacjami eksploatowanych w Korei Południowej jednostek dużych prędkości (KTX I z 2004 r. na licencji Alstomu oraz KTX-Sancheon z 2010 r.) zastosowano inną konfigurację. Zamiast wyodrębniania oddzielnych, skrajnych członów napędowych zdecydowano się rozmieścić wózki napędowe pod podłogą wszystkich segmentów -jak w Alstom AGV. W poprzedniej generacji łączna moc silników trakcyjnych wynosiła 8,8 MW (8 silników po 1100 kW każdy), w nowo zaprezentowanej wzrosła do 9,12 MW (24 silniki po 380 kW).

Efektem są lepsze właściwości trakcyjne, zwłaszcza – przyspieszenie oraz hamowanie. Według danych producenta i przewoźnika (Korea Railroad Corporation – Korail) maksymalna prędkość eksploatacyjna wynosi 320 km/h, a konstrukcyjna – 352 km/h. Czas potrzebny na rozpędzenie pociągu do 300 km/h to 212 sekund. Dla porównania: w drugiej generacji KTX wartość ta wynosiła 316 s, a w pierwszej – 365 s. Ułatwi to obsługę linii z gęściej rozmieszczonymi stacjami.

KTX Cheong-ryong jest ośmioczłonowym elektrycznym zespołem trakcyjnym o aluminiowym pudle. W stosunku do poprzednika zwiększono długość oraz szerokość poszczególnych członów. Łączna pojemność uległa zwiększeniu o przeszło 136 miejsc siedzących (w zależności od konkretnego wariantu aranżacji wnętrza w KTX-Sancheon). Obniżono także poziom hałasu i drgań. Konstrukcja jest rozwinięciem KTX-Eum – sześcioczłonowego EZT o prędkości eksploatacyjnej 260 km/h i konstrukcyjnej 286 km/h.

Korail odebrał na razie dwie jednostki nowej generacji. Mają one kursować początkowo na liniach Gyeongbu (Seul – Daejeon – Pusan, 6 par na dobę) oraz Honam (Seul – Gwangju – Mokpo, 2 pary). Zamówienie obejmuje łącznie 31 EZT – w miarę dostaw kolejnych egzemplarzy KTX, zaplanowanych do roku 2027, Cheong-ryong zaczną obsługiwać kolejne połączenia.

Prezentacja nowego typu taboru miała uroczysty charakter. Zorganizowano ją dokładnie w 20. rocznicę uruchomienia pierwszej południowokoreańskiej linii KDP. W wydarzeniu wziął udział – między innymi – prezydent kraju Yoon Suk Yeol.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

USA budują swoją pierwszą linię KDP

Infrastruktura

USA budują swoją pierwszą linię KDP

Przemysław Farsewicz 31 marca 2024

Pociąg dużych prędkości... na wodór!

Innowacje

Pociąg dużych prędkości... na wodór!

Mikołaj Kobryński 28 stycznia 2024

CPK zamówił instrukcję prowadzenia ruchu na KDP

Infrastruktura

CPK zamówił instrukcję prowadzenia ruchu na KDP

Roman Czubiński 16 stycznia 2024

KDP w Kalifornii: Siemens i Alstom walczą o kontrakt

Biznes

KDP w Kalifornii: Siemens i Alstom walczą o kontrakt

Łukasz Malinowski 18 stycznia 2024

Wielki przetarg DB. Do 95 składów KDP

Tabor i technika

Wielki przetarg DB. Do 95 składów KDP

Roman Czubiński 18 grudnia 2023

KDP czy kolej w regionach – jaki priorytet dla Polski?

Infrastruktura

Zobacz również:

USA budują swoją pierwszą linię KDP

Infrastruktura

USA budują swoją pierwszą linię KDP

Przemysław Farsewicz 31 marca 2024

Pociąg dużych prędkości... na wodór!

Innowacje

Pociąg dużych prędkości... na wodór!

Mikołaj Kobryński 28 stycznia 2024

CPK zamówił instrukcję prowadzenia ruchu na KDP

Infrastruktura

CPK zamówił instrukcję prowadzenia ruchu na KDP

Roman Czubiński 16 stycznia 2024

KDP w Kalifornii: Siemens i Alstom walczą o kontrakt

Biznes

KDP w Kalifornii: Siemens i Alstom walczą o kontrakt

Łukasz Malinowski 18 stycznia 2024

Wielki przetarg DB. Do 95 składów KDP

Tabor i technika

Wielki przetarg DB. Do 95 składów KDP

Roman Czubiński 18 grudnia 2023

KDP czy kolej w regionach – jaki priorytet dla Polski?

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5