Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Korea Południowa: Nowe EZT Hyundaia rozpędzą się do 320 km/h

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
11-04-2024
Ostatnia modyfikacja:
11-04-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

W maju na koreańskiej sieci kolei dużych prędkości zadebiutuje nowa seria taboru – KTX Cheong-ryong. Do służby wejdą początkowo 2 z 31 zamówionych pojazdów. Wyróżnikiem nowych EZT jest prędkość 320 km/h i bardzo dynamiczne przyspieszenie.

W porównaniu z poprzednimi generacjami eksploatowanych w Korei Południowej jednostek dużych prędkości (KTX I z 2004 r. na licencji Alstomu oraz KTX-Sancheon z 2010 r.) zastosowano inną konfigurację. Zamiast wyodrębniania oddzielnych, skrajnych członów napędowych zdecydowano się rozmieścić wózki napędowe pod podłogą wszystkich segmentów -jak w Alstom AGV. W poprzedniej generacji łączna moc silników trakcyjnych wynosiła 8,8 MW (8 silników po 1100 kW każdy), w nowo zaprezentowanej wzrosła do 9,12 MW (24 silniki po 380 kW).

Efektem są lepsze właściwości trakcyjne, zwłaszcza – przyspieszenie oraz hamowanie. Według danych producenta i przewoźnika (Korea Railroad Corporation – Korail) maksymalna prędkość eksploatacyjna wynosi 320 km/h, a konstrukcyjna – 352 km/h. Czas potrzebny na rozpędzenie pociągu do 300 km/h to 212 sekund. Dla porównania: w drugiej generacji KTX wartość ta wynosiła 316 s, a w pierwszej – 365 s. Ułatwi to obsługę linii z gęściej rozmieszczonymi stacjami.

KTX Cheong-ryong jest ośmioczłonowym elektrycznym zespołem trakcyjnym o aluminiowym pudle. W stosunku do poprzednika zwiększono długość oraz szerokość poszczególnych członów. Łączna pojemność uległa zwiększeniu o przeszło 136 miejsc siedzących (w zależności od konkretnego wariantu aranżacji wnętrza w KTX-Sancheon). Obniżono także poziom hałasu i drgań. Konstrukcja jest rozwinięciem KTX-Eum – sześcioczłonowego EZT o prędkości eksploatacyjnej 260 km/h i konstrukcyjnej 286 km/h.

Korail odebrał na razie dwie jednostki nowej generacji. Mają one kursować początkowo na liniach Gyeongbu (Seul – Daejeon – Pusan, 6 par na dobę) oraz Honam (Seul – Gwangju – Mokpo, 2 pary). Zamówienie obejmuje łącznie 31 EZT – w miarę dostaw kolejnych egzemplarzy KTX, zaplanowanych do roku 2027, Cheong-ryong zaczną obsługiwać kolejne połączenia.

Prezentacja nowego typu taboru miała uroczysty charakter. Zorganizowano ją dokładnie w 20. rocznicę uruchomienia pierwszej południowokoreańskiej linii KDP. W wydarzeniu wziął udział – między innymi – prezydent kraju Yoon Suk Yeol.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5