NUMER 03/2022
NUMER 03/2022
Temat numeru:
Wojna w Ukrainie
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

KTX-Eum – koreański pociąg dużych prędkości

| Jakub Madrjas 20.04.2021 1,8k

KTX-Eum – koreański pociąg dużych prędkości
fot. Korail
KTX-Eum – koreański pociąg dużych prędkości
KTX-Eum – koreański pociąg dużych prędkości
KTX-Eum – koreański pociąg dużych prędkości
Od stycznia po koreańskiej sieci Kolei Dużych Prędkości kursują nowe pociągi KTX-Eum. Wyprodukowane przez Hyundai Rotem składy są pierwszymi w kraju pociągami dużych prędkości opartymi o miejscowe technologie.
Jak informowaliśmy wczoraj, pierwsze dwa tramwaje Hyundaia dla Warszawy są gotowe i odbyły już testy w fabryce w Korei. Przy okazji warto przyjrzeć się drugiemu ważnemu projektowi koreańskiego producenta – chodzi o własny pociąg Kolei Dużych Prędkości. 

Koreańska sieć dużych prędkości została uruchomiona w 2004 roku. Na początku obsługiwały ją pociągi KTX o prędkości maksymalnej 305 km/h wybudowane przez GEC-Alsthom i Hyundai w technologii TGV; a następnie także KTX-Sancheon. Oba typy pociągów wyposażone są w głowice napędowe na krańcach.

W 2012 roku zaprezentowano rozwijany przez Hyundai Rotem eksperymentalny pociąg Hemu 430X. Według założeń miał on pomieścić 456 pasażerów i poruszać się z prędkością 370 km/h. Podczas testów w 2013 roku osiągnął prędkość 421,4 km/h (zdjęcie składu na terenie fabryki Hyundaia można zobaczyć tutaj).

Technologie opracowane w projekcie HEMU pozwoliły producentowi na dostawę nowych, opartych już w całości o miejscową technologię, składów dla państwowego przewoźnika Korail. W 2016 roku zamówił on 19 składów sześcioczłonowych EMU260 oraz dwa ośmioczłonowe EMU320 (oznaczenie oznacza prędkość maksymalną). Pierwsze EMU260, nazwane KTX-Eum weszły do ruchu 7 stycznia 2021 roku. Aktualnie w ruchu jest 7 jednostek, na dostawę czeka jeszcze 12 KTX-Eum i oba EMU320.

Nowe jednostki, podobnie jak np. AGV, mają napęd rozproszony. Oprócz tego KTX-Eum wyposażony jest (jako pierwszy skład na świecie) w następcę systemu łączności GSM-R, czyli LTE-R, diagnostykę on-line, system rozrywki pokładowej i ładowarki indukcyjne. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Korea (2)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Korea (2)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2022
NUMER 03/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy numer "Rynku Kolejowego". Tematem głównym miesięcznika po raz pierwszy jest bowiem wojna. Nie mogło być jednak inaczej, skoro ta tragiczna sytuacja wpływa nie tylko na naszych sąsiadów, ale i na nas, na tak wiele sposobów. W numerze podsumowaliśmy zarówno działania podejmowane przez polskie koleje, w tym przewóz uchodźców i pomocy, jak i niesamowitą odwagę i poświęcenie kolejarzy Ukrzaliznyci. Wiele uwagi poświęcamy też wpływowi wojny na logistykę i gospodarkę. W pozostałej części numeru szczególnie polecamy naszą rozmowę z prezesem PKP PLK i materiały o programie Kolej Plus.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5