NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

„Kopareczka” z najlepszą ofertą na remont linii Chojnów – Rokitki na Dolnym Śląsku

| Michał Szymajda 26.07.2021 3,3k

„Kopareczka” z najlepszą ofertą na remont linii Chojnów – Rokitki na Dolnym Śląsku
Fot. ms (zdjęcie ilustracyjne)
Dolnośląska Służba Dróg i Kolei rozstrzygnęła przetarg na rewitalizację, a w zasadzie odbudowę linii 316 między Chojnowem a Rokitkami na Dolnym Śląsku. Dzięki naprawie linii przejętej od PKP dolnośląski samorząd znacznie poprawi dojazd koleją do Chojnowa.
Do konkursu ofert akces zgłosiło 16 potencjalnych wykonawców, ale oferty tylko sześciu z nich podlegały ocenie. Tak duże zainteresowanie stosunkowo niewielkim przetargiem można tłumaczyć niewielką ich liczbą w w ostatnim czasie ze strony największego zarządcy infrastruktury kolejowej – PKP Polskie Linii Kolejowych.

Kopareczka najlepsza

Przetarg został rozstrzygnięty na korzyść niewielkiej (za to z przyjemnie brzmiącą nazwą) firmy Kopareczka ze Żmigrodu, która do tej pory była podwykonawcą na realizacjach zlecanych przez PKP PLK. Nieco gorzej zostały ocenione większe firmy: Dolkom, ZUE i Infrakol.

Termin realizacji zamówienia to zaledwie 7 miesięcy od daty podpisania umowy (jeszcze jej nie podpisano). Po odbudowie toru pociągi osobowe pojadą z prędkością 80 km/h, Zakres robót obejmuje nawierzchnię, podtorze, przepusty i mosty, przejazdy oraz kilka peronów. Na nowych strunobetonowych podkładach pojawią się jednak, co może dziwić w XXI wieku, tory stykowe.

Chojnów z większą liczbą pociągów

Dziś w Chojnowie zatrzymują się tylko pociągi osobowe, które kursują pomiędzy Legnicą a Węglińcem. Zamknięcie linii 316 na początku XXI wieku, a później jej degradacja, nie pozwoliło na kursowanie przez Chojnów także pociągów w kierunku Żagania. To ma się zmienić. W przyszłości przez Chojnów i Rokitki pojedzie także pociąg do Chocianowa, dzięki planowanej modernizacji linii z Rokitek do Chocianowa. 14-tysięczny Chojnów bardzo więc zyska na powrocie do życia linii 316.

Więcej na temat przetargu pisaliśmy tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5