NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Końskie: Kładka nad torami zamknięta. „Trzeba będzie wybudować nową”

| Kasper Fiszer 05.09.2022 1,1k

Końskie: Kładka nad torami zamknięta. „Trzeba będzie wybudować nową”
Stacja kolejowa Końskiefot. Adam Chamczyk, CC BY 3.0
Nad torami w Końskich nie przejdziemy już po wysłużonej kładce. Ta została bowiem zamknięta z uwagi na zagrożenie bezpieczeństwa. Co więcej, obiekt został zabezpieczony, by elementy jego konstrukcji nie spadały na stację.
W 2021 r. pociągi pasażerskie wróciły po dwunastoletniej przerwie na stację Końskie. Wznowienie przewozów pomiędzy Skarżyskiem-Kamienną w województwie świętokrzyskim a Opocznem leżącym w administracyjnym regionie łódzkim niemal zbiegło się przy tym w czasie z zamknięciem kładki nad torami kolejowymi w obrębie stacji. Od strony budynku dworcowego na peron trzeba więc teraz przechodzić w poziomie szyn.

Kładka w złym stanie technicznym

Jak twierdzi krajowy zarządca infrastruktury kolejowej, przejął on zarząd nad obiektem dopiero około rok temu. – Zleciliśmy szczegółowe ekspertyzy stanu technicznego kładki i okazało się, że nie nadaje się ona obecnie do bieżącego użytkowania – mówi Izabela Miernikiewicz z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Według jej słów przejście musiało więc zostać zamknięte ze względów bezpieczeństwa.

O złej kondycji przeprawy nad torami można łatwo przekonać się naocznie, bo konstrukcja została zabezpieczona siatką. Ma to zapobiegać ewentualnemu spadaniu odrywających się elementów na tory – Remont jest natomiast nieopłacalny ekonomicznie – ocenia przy tym nasza rozmówczyni.

Nowa kładka będzie wyższa


W przyszłości linia nr 25 przebiegająca przez Końskie ma być bowiem elektryfikowana, a kładki na trasach z siecią trakcyjną muszą być wyższe niż te nad trasami bez kabli elektrycznych. Póki co dojście na drugą stronę torów zapewnia tylko pobliski przejazd kolejowy. – Jest on oddalony o ok. 150 m. od kładki – wylicza przedstawicielka PLK i zapewnia, że nie jest to stan docelowy. Spółka zaczęła już według jej deklaracji rozmowy z miastem oraz z zarządcą drogi, nad którą również przebiegała kładka, mające doprowadzić do wypracowana rozwiązań technicznych umożliwiających budowę podobnego przejścia w przyszłości. Stara kładka ma zaś zostać docelowo rozebrana.

Dodajmy, że o wspomnianą elektryfikację ciągu zabiegają marszałkowie województw łódzkiego i świętokrzyskiego. Póki co do obsługi linii nr 25 mają natomiast zostać skierowane hybrydy ŁKA dostosowane do jazdy dzięki silnikowi spalinowemu bądź z wykorzystaniem prądu z sieci trakcyjnej.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5