Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Odcinek Opoczno – Wąsosz Konecki poza Kolej Plus

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
18-07-2025
Ostatnia modyfikacja:
17-07-2025
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Odcinek Opoczno – Wąsosz Konecki poza Kolej Plus
fot. Łukasz Bryłowski/PKP PLKSkarżysko-Kamienna
Planowane prace modernizacyjne w rejonie Opoczna nie będą projektowane przy wykorzystaniu środków z rządowego programu Kolej Plus. Zarządca infrastruktury zapewnia, że nie rezygnuje z zamiaru przebudowy linii 25 w rejonie skrzyżowania z Centralną Magistralą Kolejową. Wciąż zakłada też możliwość dobudowy łącznic pomiędzy obiema trasami.

Województwa świętokrzyskie i łódzkie wspólnie ubiegały się o środki z programu Kolej Plus na przygotowanie modernizacji linii 25 na odcinku Tomaszów Mazowiecki – Skarżysko-Kamienna. Choć zadanie znalazło się na liście przedsięwzięć przewidzianych do realizacji, nie oznacza to pozyskania finansowania robót budowlanych. Na razie dotacja objęła bowiem wyłącznie przygotowanie projektu.

Czy powstaną łącznice z CMK?

Jak potwierdził zarządca sieci kolejowej, ostatecznie nie będzie on dotyczyć całej wspomnianej trasy.– W ramach programu Kolej Plus prowadzone będą prace projektowe dla odcinków Tomaszów Mazowiecki – Opoczno oraz Wąsosz Konecki – Skarżysko-Kamienna – mówi Anna Znajewska-Pawluk z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Zadanie nie obejmie więc rejonu skrzyżowania linii 25 z Centralną Magistralą Kolejową.

Nie oznacza to, że spółka nie zamierza zmodernizować tego fragmentu. – W celu kompleksowego wykonania [przebudowy] odcinka Tomaszów Mazowiecki – Skarżysko-Kamienna planujemy także prace projektowe dla odcinka Opoczno – Wąsosz Konecki oraz budowy łącznic między linią nr 25 a linią nr 4 (CMK) – stwierdza nasza rozmówczyni. Nie wskazuje przy tym źródła finansowania tego zadania, zaznaczając, że z pewnością nie będzie nim program Kolej Plus.

Wciąż aktualna jest zatem koncepcja dobudowy odcinków umożliwiających przejazd pomiędzy obiema liniami przebiegającymi przez Opoczno. Ich budowa nie nastąpi jednak w najbliższych latach. Aktualnie przygotowywany jest dopiero przetarg na projekt modernizacji odcinków pozostałych w programie Kolej Plus. – Planowany termin zakończenia projektu to rok 2029 – informuje przedstawicielka PLK. Nie wiadomo, czy bezpośrednio po sfinalizowaniu zlecanych robót podjęte zostaną same prace budowlane. Wciąż nie ma bowiem gwarancji ich finansowania.

Wkrótce spore utrudnienia dla podróżnych

Przypomnijmy, że w sierpniu pasażerowie pociągów z Tomaszowa do Skarżyska muszą liczyć się z utrudnieniami związanymi z usuwaniem tymczasowego toru na moście w rejonie Końskich. Kolejne zmiany w rozkładzie nastąpią jesienią. – W październiku planujemy wymianę rozjazdów na stacji Jeleń oraz naprawę toru i jego oczyszczanie na odcinkach Jeleń – Bratków i Bratków – Opoczno – zapowiada Anna Znajewska-Pawluk. Przełoży się to także na ruch towarowy. Trasę pokonują zazwyczaj dwa pociągi towarowe dziennie.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Mazowieckie za nowym łącznikiem na lotnisko w Szymanach

Infrastruktura

Mazowieckie za nowym łącznikiem na lotnisko w Szymanach

Kasper Fiszer 15 lipca 2025

PLK odbudują krótką linię 780 w rejonie Zawidowa

Infrastruktura

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Mazowieckie za nowym łącznikiem na lotnisko w Szymanach

Infrastruktura

Mazowieckie za nowym łącznikiem na lotnisko w Szymanach

Kasper Fiszer 15 lipca 2025

PLK odbudują krótką linię 780 w rejonie Zawidowa

Infrastruktura

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5