NUMER 06/2020
NUMER 06/2020
Temat numeru:
Zmiany na rynku taborowym
szukaj
Śledź nas:

Koniec zasadniczych prac na E59 Wrocław – Poznań w grudniu

| Jakub Madrjas 29.06.2020 71

Koniec zasadniczych prac na E59 Wrocław – Poznań w grudniu
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Koniec zasadniczych prac na E59 Wrocław – Poznań w grudniu
Koniec zasadniczych prac na E59 Wrocław – Poznań w grudniu
Koniec zasadniczych prac na E59 Wrocław – Poznań w grudniu
Koniec zasadniczych prac na E59 Wrocław – Poznań w grudniu
Koniec zasadniczych prac na E59 Wrocław – Poznań w grudniu
Koniec zasadniczych prac na E59 Wrocław – Poznań w grudniu
Koniec zasadniczych prac na E59 Wrocław – Poznań w grudniu
Koniec zasadniczych prac na E59 Wrocław – Poznań w grudniu
Koniec zasadniczych prac na E59 Wrocław – Poznań w grudniu
Koniec zasadniczych prac na E59 Wrocław – Poznań w grudniu
Zakończenie zasadniczych prac na linii od Czempinia do granicy Dolnego Śląska przewidywane jest na koniec roku 2020 roku – poinformowała PKP PLK.
Jak informuje PKP PLK, między Czempiniem a województwem dolnośląskim wymieniono już 80% – to ponad 110 km, toru i sieci trakcyjnej. Przebudowano wiele ważnych torów na stacjach. Dwutorowa jazda możliwa jest od Leszna do Żmigrodu (z wyjątkiem jednego toru Bojanowo – Rawicz) oraz od Starego Bojanowa do Kościana. Wykonawcy pozostały do zrobienia jednotorowe szlaki Leszno – Stare Bojanowo i Kościan – Czempiń. Równolegle z oddaniem toru są przebudowywane rozjazdy, nowa sieć trakcyjna, system zasilania oraz niezbędne do prowadzenia ruchu pociągów urządzenia sterowania. Wymieniono już 116 z 132 rozjazdów – ważnych elementów linii kolejowej.

Zakończenie prac na koniec roku


Zakończenie zasadniczych prac na linii od Czempinia do granicy Dolnego Śląska przewidywane jest na koniec roku 2020 r. Inwestor podkreśla, że aby uzyskać dotychczasowe efekty i kończyć prace trzeba było pokonać niespodziewane problemy: zmiana wykonawcy, inwentaryzacja prac i wprowadzenie nowej firmy, przebudowa nieokreślonych na mapach podziemnych instalacji, wydłużenie tunelu w Lesznie. 

Warto przypomnieć, że na odcinku od Czempinia do granicy województwa w Rawiczu przyznano początkowo dwa kontrakty. 5 maja 2017 roku Torpol podpisał kontrakt na modernizację odcinka Leszno – Czempiń za 486 mln zł brutto. Zadeklarowany termin realizacji wynosił 34 miesiące, czyli upłynął w marcu tego roku. Drugi odcinek, od Leszna do Rawicza, początkowo przypadł spółce Astaldi – 23 czerwca 2017 roku podpisano umowę z terminem wykonania w 29 miesięcy. Na tym odcinku przeszło rok temu doszło jednak do zmiany wykonawcy, którym tym razem również został Torpol. Nowy termin realizacji inwestycji został określony na połowę grudnia 2020 r. Warto jednak pamiętać, że odcinki Leszno – Stare Bojanowo i Kościan – Czempiń, których jeszcze nie wykonano, od początku leżały w gestii Torpolu. 

Kolejne perony wykonane

Jak informuje PKP PLK, obecnie podróżni w miejscu niskich peronów mają dogodny dostęp do pociągów m.in. w Kościanie, Starym Bojanowie, Rydzynie, Kaczkowie, Rawiczu. Wygodę zapewniają wiaty, ławki i jasne oświetlenie. Zadbano o czytelne oznakowanie. W najbliższych tygodniach podobny standard będzie w Lipnie i Górce Duchownej. W Lesznie, poza nowymi peronami, dogodny dostęp do pociągów umożliwi gruntownie odnowione przejście podziemne. Podróżni mający trudności z poruszaniem się będą mogli skorzystać z wind. Do końca roku tunel zostanie wydłużony o ponad 20 m i połączy dworzec, perony i ulicę Towarową po drugiej stronie torów. Łącznie, w ramach inwestycji Czempiń – granica woj. dolnośląskiego, na 5 stacjach i 6 przystankach perony stają się dostępne dla wszystkich podróżnych.

– Cieszę się, że stacja pasażerska Leszno staje się bardziej przyjazna dla podróżnych, dzięki nowym peronom, windom i przedłużonemu przejściu dla pieszych. Zmodernizowane tory oraz nowy system sterowania i sygnalizacji znacznie zwiększą bezpieczeństwo i usprawnią podróże na odcinku Czempiń – Rawicz. Cała inwestycja przyczyni się do zwiększenia atrakcyjności i dostępności transportu kolejowego w Unii Europejskiej, a tym samym przyczyni się do ekologizacji transportu. Inwestycja korzysta z blisko 1 mld zł wkładu CEF – powiedział Morten Jensen, Head of Unit at INEA – Innovation and Networks Executive Agency cytowany w komunikacie.

Jak dodaje PKP PLK, na linii działają nowe urządzenia sterowania. Kierowcy szybciej i sprawniej przejeżdżają nad torami nowym wiaduktem drogowym w Klonówcu koło Leszna. W lipcu planowane jest udostępnienie w Lesznie nowego wiadukt drogowego na ul. Wilkowickiej. Dzięki inwestycji kolejowej mieszkańcy miasta i regionu zyskają lepszą komunikację. Dla pieszych wyremontowano już przejście podziemne. Budowane jest przejście pieszo-rowerowe w dzielnicy Zaborowo. Bezkolizyjne skrzyżowania zaplanowały PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. m.in. w Kościanie i Rawiczu. Dzięki inwestycji łącznie przybędzie 7 bezkolizyjnych skrzyżowań.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2020
NUMER 06/2020
W najnowszym raporcie poruszamy kwestię zmian na rynku taborowym, zastanawiamy się, czy standaryzowanie taboru ma sens, czym pojedziemy do CPK. Poruszamy również temat tramwajów, jakie będą zamawiane w przyszłości, prezentujemy polski tramwaj autonomiczny, który pierwsze testy ma już za sobą.

Nie zapominamy również o bogatych w aktualne kwestie rozmowach. W tym wydaniu prezentujemy wywiady z prezesem PKP Energetyka – Wojciechem Orzechem oraz Christianem Schlegelem, dyrektorem sprzedaży lokomotyw w Siemens Mobility. Pamiętamy również o kolejarzach na służbie, którzy w tym trudnym czasie pandemii są bez przerwy na posterunku – o pracy w niecodziennych warunkach związanych z COVID-19 opowiada Jan Marcinek, kierownik Centralnej Dyspozytury PKP Energetyka. Publikujemy również wspomnienie o pasjonacie kolei, pracowniku PKP Intercity – Krzysztofie Barańskim.

W dziale Zintegrowany transport znajdziecie galerię zdjęć nowo otwartych stacji metra na Wolę, które, jak zaznacza sam autor: „są ucztą dla oczu w trudnych czasach”.

W dziale historia przeczytacie niezwykle ciekawe zakończenie historii polskiego XIX-wiecznego wizjonera mobilności transportu intermodalnego – Piotra Steinkellera.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5