NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PLK zaczynają modernizację ostatniego odcinka magistrali Wrocław – Poznań

| Michał Szymajda 23.06.2017 6,1k

PLK zaczynają modernizację ostatniego odcinka magistrali Wrocław – Poznań
zdjęcie ilustracyjne Fot. PKP PLK
PLK zaczynają modernizację ostatniego odcinka magistrali Wrocław – Poznań
PLK zaczynają modernizację ostatniego odcinka magistrali Wrocław – Poznań
W piątek 23 czerwca w wielkopolskim urzędzie wojewódzkim PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę z wykonawcą modernizacji ostatniego już odcinka magistrali Wrocław – Poznań, który dotąd nie doczekał się gruntownej modernizacji. Prace na odcinku Rawicz –Leszno mają rozpocząć się w październiku tego roku.
Umowa warta 355 mln zł., podpisana między PKP PLK a konsorcjum Astaldi i Costruzioni Linee Ferroviarie zakłada, że spółka zmodernizuje cały 35 kilometrowy odcinek linii pomiędzy Rawiczem i Lesznem w 29 miesięcy do momentu podpisania umowy. Oznacza to, że z momentem wdrożenia rozkładu jazdy 2020/2021, składy pasażerskie będą mogły poruszać się między Wrocławiem a Poznaniem z prędkością 160 km/h. To z kolei sprawi, że najszybsze pociągi przejadą miedzy stolicami województw w 90 minut.

Największe prace będą miały miejsce na stacjach Rawicz i Bojanowo, gdzie powstaną nowe, podwyższone perony i mała architektura (przebudowa stacji Leszno jest ujęta w innym kontrakcie). Przebudowę przejdą także przystanki Kaczkowo i Rydzyna. Na peronach staną tablice systemu informacji pasażerskiej. Przebudowanych zostanie 11 przejazdów kolejowo-drogowych, wybudowane zostaną ponadto 3 nowe wiadukty nad torami (2 w Rawiczu i 1 na drodze Bojanowo – Pakówka). Powstaną też nowe przejścia dla pieszych.

– Modernizacja magistrali E59 to inwestycja, która pokazuje, że kolej łączy różne regiony. Połączenia będą mogły być częstsze, będziemy mogli efektywniej wozić towary – powiedział obecny na spotkaniu Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa odpowiedzialny za kolej.

Obecnie między Rawiczem a Lesznem pociągi na najlepiej utrzymanych fragmentach infrastruktury rozpędzają się do 120 km/h.


Mat. PKP PLK
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5