Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK zaczynają modernizację ostatniego odcinka magistrali Wrocław – Poznań

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
23-06-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

W piątek 23 czerwca w wielkopolskim urzędzie wojewódzkim PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę z wykonawcą modernizacji ostatniego już odcinka magistrali Wrocław – Poznań, który dotąd nie doczekał się gruntownej modernizacji. Prace na odcinku Rawicz –Leszno mają rozpocząć się w październiku tego roku.

Umowa warta 355 mln zł., podpisana między PKP PLK a konsorcjum Astaldi i Costruzioni Linee Ferroviarie zakłada, że spółka zmodernizuje cały 35 kilometrowy odcinek linii pomiędzy Rawiczem i Lesznem w 29 miesięcy do momentu podpisania umowy. Oznacza to, że z momentem wdrożenia rozkładu jazdy 2020/2021, składy pasażerskie będą mogły poruszać się między Wrocławiem a Poznaniem z prędkością 160 km/h. To z kolei sprawi, że najszybsze pociągi przejadą miedzy stolicami województw w 90 minut.

Największe prace będą miały miejsce na stacjach Rawicz i Bojanowo, gdzie powstaną nowe, podwyższone perony i mała architektura (przebudowa stacji Leszno jest ujęta w innym kontrakcie). Przebudowę przejdą także przystanki Kaczkowo i Rydzyna. Na peronach staną tablice systemu informacji pasażerskiej. Przebudowanych zostanie 11 przejazdów kolejowo-drogowych, wybudowane zostaną ponadto 3 nowe wiadukty nad torami (2 w Rawiczu i 1 na drodze Bojanowo – Pakówka). Powstaną też nowe przejścia dla pieszych.

– Modernizacja magistrali E59 to inwestycja, która pokazuje, że kolej łączy różne regiony. Połączenia będą mogły być częstsze, będziemy mogli efektywniej wozić towary – powiedział obecny na spotkaniu Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa odpowiedzialny za kolej.

Obecnie między Rawiczem a Lesznem pociągi na najlepiej utrzymanych fragmentach infrastruktury rozpędzają się do 120 km/h.


Mat. PKP PLK
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5