Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Kolejnych sześć Impulsów dla Kolei Małopolskich

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
09-06-2025
Ostatnia modyfikacja:
09-06-2025
Źródło:
Rynek Kolejowy/Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Kolejnych sześć Impulsów dla Kolei Małopolskich
fot. Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego
Po podpisaniu umowy wykonawczej Newag dostarczy kolejnych 6 elektrycznych zespołów trakcyjnych Impuls 2 dla samorządu województwa małopolskiego. Nowe jednostki zostaną dostarczone w pierwszej połowie 2028 roku. Zamówienie zostanie zrealizowane w ramach umowy ramowej, która obejmuje dostawę maksymalnie 25 pojazdów.

W ubiegłym roku na początku września samorząd województwa małopolskiego zawarł umowę z Newagiem na dostawę do 25 pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych Impuls 2. Maksymalna wartość kontraktu w ujęciu brutto ponad 1,1 mld zł, zaś realizację wszystkich dostaw przewidziano w okresie maksymalnie 4 lat. Pierwsza umowa wykonawcza na dostawę pierwszych 6 jednostek została podpisana krótko po zawarciu umowy ramowej, bo już pod koniec tego samego miesiąca. Ma ona zostać zrealizowana w przyszłym roku, aby możliwe było rozliczenie projektu ze współfinansowaniem ze środków unijnych w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.

W dniu 6 czerwca samorządowe władze Małopolski zawarły z Newagiem kolejną umowę wykonawczą. Podobnie jak w przypadku pierwszej, dotyczy ona dostawy 6 pojazdów. Dostawy mają zostać zrealizowane w 2028 roku w pierwszym półroczu. Także w tym przypadku samorząd wojewódzki uzyskał dofinansowanie dla projektu ze środków unijnych, które pokryje aż 85% wydatków, których łączna wartość wynosi 330 mln zł. Jak czytamy w informacji prasowej, w każdym spośród dostarczonych składów do dyspozycji pasażerów będzie 236 miejsc siedzących. Uwzględniając miejsca stojące, każdy pojazd będzie w stanie pomieścić do 550 osób.

Przypomnijmy, że umowa ramowa z Newagiem obejmuje także świadczenie usługi utrzymania na poziomach od P1 do P4 przez okres 5 lat od dostawy każdego pojazdu. Zaskakiwać może fakt, iż w ogłoszonym pod koniec 2023 roku przetargu producent z Nowego Sącza złożył ofertę jako jedyny. Co więcej, rzeczony przetarg stanowił trzecie podejście samorządowych władz regionu do zakupu nowych jednostek elektrycznych – poprzednie dwa przetargi zostały unieważnione, ponieważ nie wpłynęła żadna oferta. Warto dodać, że Impulsy 2 w wariancie czteroczłonowym są obecne na małopolskich torach już dzisiaj. Co ciekawe, eksploatują je zarówno Koleje Małopolskie, jak i Polregio, które wykorzystują ich odpowiednio 4 oraz 5 sztuk. 

– To bardzo dobra informacja dla mieszkańców województwa małopolskiego oraz turystów, którzy podróżują kolejami po naszym regionie. Kolej w Małopolsce przeżywa renesans. Kolej w Małopolsce rozwija się – z roku na rok staje się coraz bardziej nowoczesna – komentuje cytowany w komunikacie prasowym Łukasz Smółka, wicemarszałek województwa małopolskiego. Podczas podpisania umowy obecni byli również wicemarszałek Witold Kozłowski, prezes zarządu Newagu Zbigniew Konieczek wraz z wiceprezesem Józefem Michalikiem, a także Radosław Włoszek, prezes zarządu Kolei Małopolskich, któremu towarzyszył Paweł Pachoł, wiceprezes zarządu spółki.

Podczas podpisania umowy samorządowcy zadeklarowali dążenie do realizacji zamówienia w pełnym zakresie, to jest dostawy wszystkich 25 pojazdów. Każdy z nich będzie w pełni dostosowany do obsługi potrzeb osób o ograniczonej mobilności, poruszających się na wózkach inwalidzkich, czy kobiet w ciąży, dzieci, osób starszych oraz pasażerów z ciężkim bagażem, w tym rowerami. – Udogodnieniem dla osób słabosłyszących, z aparatami słuchowymi będzie pętla indukcyjna na całej długości pojazdu. Komunikaty w pociągach będą wygłaszane w języku polskim oraz angielskim – czytamy w komunikacie prasowym.

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Frecciarossa 1000 drugiej generacji już na torach [zdjęcia]

Tabor i technika

Frecciarossa 1000 drugiej generacji już na torach [zdjęcia]

Mikołaj Kobryński 10 października 2025

Coradia Stream dla Trenitalii zaprezentowana [zdjęcia]

Tabor i technika

Coradia Stream dla Trenitalii zaprezentowana [zdjęcia]

Mikołaj Kobryński 15 października 2025

Stadler dostarczy Flirty XL dla S-Bahn Rhine-Ruhr [wizualizacje]

Tabor i technika

Stadler dostarczy Flirty XL dla S-Bahn Rhine-Ruhr [wizualizacje]

Mikołaj Kobryński 06 października 2025

Stadler pokazał nowe wizualizacje Flirtów dla GySEV

Biznes

Stadler pokazał nowe wizualizacje Flirtów dla GySEV

Mikołaj Kobryński 22 września 2025

České dráhy wyposażą używane Desiro Classic w ETCS

Tabor i technika

České dráhy wyposażą używane Desiro Classic w ETCS

Mikołaj Kobryński 22 września 2025

Škoda Group pokazała wizualizacje nowych pociągów dla RegioJet

Tabor i technika

Zobacz również:

Frecciarossa 1000 drugiej generacji już na torach [zdjęcia]

Tabor i technika

Frecciarossa 1000 drugiej generacji już na torach [zdjęcia]

Mikołaj Kobryński 10 października 2025

Coradia Stream dla Trenitalii zaprezentowana [zdjęcia]

Tabor i technika

Coradia Stream dla Trenitalii zaprezentowana [zdjęcia]

Mikołaj Kobryński 15 października 2025

Stadler dostarczy Flirty XL dla S-Bahn Rhine-Ruhr [wizualizacje]

Tabor i technika

Stadler dostarczy Flirty XL dla S-Bahn Rhine-Ruhr [wizualizacje]

Mikołaj Kobryński 06 października 2025

Stadler pokazał nowe wizualizacje Flirtów dla GySEV

Biznes

Stadler pokazał nowe wizualizacje Flirtów dla GySEV

Mikołaj Kobryński 22 września 2025

České dráhy wyposażą używane Desiro Classic w ETCS

Tabor i technika

České dráhy wyposażą używane Desiro Classic w ETCS

Mikołaj Kobryński 22 września 2025

Škoda Group pokazała wizualizacje nowych pociągów dla RegioJet

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij