Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Nowy przetarg na tabor dla Małopolski. Są duże zmiany

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
07-12-2023
Ostatnia modyfikacja:
08-12-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Nowy przetarg na tabor dla Małopolski. Są duże zmiany
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Województwo Małopolskie i jego przewoźnik ogłosiły nowy przetarg na dostawę taboru. Po dwóch nieudanych postępowaniach znacząco zmieniono podejście do planowanego zamówienia.

W sierpniu Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego musiał unieważnić przetarg na dostawę 56 pociągów z powodu braku ofert. Podobnie było też za drugim razem. Teraz samorząd wraz z Kolejami Małopolskimi ogłosił trzecie postępowanie. 

Przedmiotem zamówienia jest zawarcie umowy ramowej na dostawę do 25 fabrycznie nowych pojazdów wieloczłonowych posiadających co najmniej 236 miejsc siedzących i co najmniej 550 ogółem. Pociągi mają mieć długość do 98,5 m i pięcioletnią gwarancję. Założono świadczenie kompleksowej obsługi serwisowo-utrzymaniowej od poziomu P1 do P4 w okresie 5 lat. Co istotne, zamówienie może zostać unieważnione w przypadku nieotrzymania dofinansowania na zakup. 

Zamówienie sześciu pociągów jest pewne

Najważniejszą zmianą względem wcześniejszych postępowań jest ograniczenie liczby pociągów z 56 do 25. Zamówienie 6 pociągów będzie gwarantowane, bo przewoźnik ma na nie dofinansowanie z programu regionalnego.  Oprócz tego założono skrócenie okresu obowiązywania umowy do 4 lat. W tym horyzoncie przewoźnik chce zrealizować 4 zamówienia, korzystając ze środków Programu Regionalnego (FEM), KPO i FENIKS, a także finansowania dłużnego.

Przewoźnik wyszedł też naprzeciw tym producentom, którzy chcieliby zaoferować nowy typ pojazdu, wydłużając termin dostaw do 36 miesięcy, natomiast ze względu na kumulację przeglądów P4 i P5 w latach 2025/2026 przewoźnik będzie przyznawał dodatkowe punkty za pojazdy, które posiadają już dopuszczenie do eksploatacji i co za tym idzie będą dostarczone w krótszym terminie (za dostawę do 30 miesięcy jest 5 pkt, do 25 miesięcy - 15 pkt).

Zmiana konfiguracji i dodatkowe punkty za masę


Przewoźnik oczekujemy dostaw pojazdów pięcioczłonowych, dopuszczając przy tym ezt z mniejszą liczbą członów, które zapewniają minimalną liczbę miejsc siedzących na poziomie 236 (wcześniej w ramówce mieliśmy 28 czteroczłonów i 28 pięcioczłonów). - Chcąc sprostać wymaganiom rosnących potoków pasażerskich już dzisiaj powinniśmy zestawiać pociągi SKA z dwóch pięcioczłonów (to maks. przy 200 m. peronach) więc taka konfiguracja to konieczność - usłyszeliśmy w Kolejach Małopolskich. 

Przewoźnik wprowadził do punktacji kryterium masy, które umożliwi zdobycie dodatkowych punktów pojazdom o konstrukcji aluminiowej. To może przynieść znaczącą korzyść w niższych kosztach energii i stawek dostępu. 

Do przetargu dość standardowo nie zostaną dopuszczeni producenci którzy nie dostarczyli w ostatnich 3 latach nowych ezetów. Zostały do tego zmodyfikowane wymagania dotyczące dokumentacji technicznej w tym dokumentacji konstrukcyjnej, które budziły opór producentów - choć jak usłyszeliśmy w KMŁ, w świetle ostatnich informacji być może stać się teraz bardziej jasne, czemu przewoźnik chciał się dobrze zabezpieczyć w tym zakresie...
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Koleje Małopolskie na zakupach wodorowych

Zintegrowany transport

Koleje Małopolskie na zakupach wodorowych

Paulina Piziorska 23 kwietnia 2025

Koleje Małopolskie z biletami w JakDojade

Pasażer

Koleje Małopolskie z biletami w JakDojade

Roman Czubiński 04 marca 2025

Prezydent chwali sukcesy Kolei Małopolskich

Prawo i polityka

Prezydent chwali sukcesy Kolei Małopolskich

malopolska.pl/Redakcja 07 lutego 2025

Oświęcim: Przetarg na bazę KMŁ

Infrastruktura

Oświęcim: Przetarg na bazę KMŁ

Roman Czubiński 19 grudnia 2024

EN57AL w Kolejach Małopolskich. Wiadomo, jak będą wyglądały

Tabor i technika

Zobacz również:

Koleje Małopolskie na zakupach wodorowych

Zintegrowany transport

Koleje Małopolskie na zakupach wodorowych

Paulina Piziorska 23 kwietnia 2025

Koleje Małopolskie z biletami w JakDojade

Pasażer

Koleje Małopolskie z biletami w JakDojade

Roman Czubiński 04 marca 2025

Prezydent chwali sukcesy Kolei Małopolskich

Prawo i polityka

Prezydent chwali sukcesy Kolei Małopolskich

malopolska.pl/Redakcja 07 lutego 2025

Oświęcim: Przetarg na bazę KMŁ

Infrastruktura

Oświęcim: Przetarg na bazę KMŁ

Roman Czubiński 19 grudnia 2024

EN57AL w Kolejach Małopolskich. Wiadomo, jak będą wyglądały

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij