Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Kolejny rozkład jazdy w Niemczech bez nowoczesnych push-pulli od Skody

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
10-01-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Kolejny rozkład jazdy w Niemczech bez nowoczesnych push-pulli od Skody
Fot. ms, rynek-kolejowy
Już trzeci rok z rzędu Czechom nie udała się trudna sztuka dopuszczenia sześciu piętrowych zestawów push-pull, które miały obsługiwać połączenia w ramach NIM Express, między Norymbergą – Ingolstadt i Monachium.

DB Regio wciąż nie jest w stanie wprowadzić do regularnej obsługi pasażerskiej 6 zestawów, z których większość gotowa była już 3 lata temu. Nie udało się to wraz z nowym rozkładem jazdy 15 grudnia 2019. Skoda Transportation – producent pociągów – nie deklaruje już żadnych nowych dat uruchomienia pojazdów. Wytwórca zaznacza jedynie, że pojazdy są gotowe do odbiorów, które mają potrwać „kilka miesięcy”, po których rozpocząć ma się eksploatacja próbna.

Wciąż jednak nie ma koniecznych do tego dokumentów homologacyjnych. Ostatnią poprawioną dokumentację producent miał wysłać do EBA (Niemiecki Urząd Kolejowy posiadający kompetencje dopuszczeniowe) w listopadzie. Nie wiadomo, czy były to ostatnie poprawki. Pojazdy po raz ostatni można było oglądać na targach Innotrans w Belinie, w 2018 roku. Do tego czasu znajdują się w jednej z hal serwisowych na terenie Monachium.

Przetarg na dostawę sześciu zestawów został ogłoszony przez Bawarię w 2013 r. Jego pierwotna wartość to 101 mln euro, jednak kary umowne będą w tym wypadku bardzo wysokie. W wagonach miejsce znajdzie 676 pasażerów, 37 rowery i kilka osób na wózkach. Zestaw prowadzony przez lokomotywę Skoda 109E3 będzie się poruszał z prędkością 190 km/h.

Lekcja długiej wali o homologację na niemieckim rynku została już odrobiona przez polską Pesę, która dostarcza do DB Regio ostatnie spalinowe zespoły trakcyjne Link.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Estoński Elron zamówi więcej zespołów trakcyjnych w Skodzie

Tabor i technika

Estoński Elron zamówi więcej zespołów trakcyjnych w Skodzie

Michał Szymajda 31 stycznia 2023

Škoda dostarczy jedno- i dwukierunkowe tramwaje do Bratysławy. Pesa odpadła

Zintegrowany transport

Škoda wygrywa przetarg na dostawę zespołów trakcyjnych na Słowację

Tabor i technika

Pierwszy zespół trakcyjny Škody dla Moraw gotowy [zdjęcia]

Tabor i technika

Zobacz również:

Estoński Elron zamówi więcej zespołów trakcyjnych w Skodzie

Tabor i technika

Estoński Elron zamówi więcej zespołów trakcyjnych w Skodzie

Michał Szymajda 31 stycznia 2023

Škoda dostarczy jedno- i dwukierunkowe tramwaje do Bratysławy. Pesa odpadła

Zintegrowany transport

Škoda wygrywa przetarg na dostawę zespołów trakcyjnych na Słowację

Tabor i technika

Pierwszy zespół trakcyjny Škody dla Moraw gotowy [zdjęcia]

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5