Ostatnie Linki dla Deutsche Bahn dotrą nieco później
Michał Szymajda ⚫ 28.11.2019 ⚫
6,8k

Link na stacji kolejowej Dortmund HBFFot. ms, rynek-kolejowy
Ostatnie 26 dwuczłonowych Linków dla Deutsche Bahn zostanie odebranych przez klienta kilka miesięcy później. W zakończeniu kontraktu pomaga Polski Fundusz Rozwoju.
Obecnie produkowana jest ostatnia transza pojazdów dla regionalnych oddziałów DB. W ostatniej, liczącej 26 pojazdów partii, znajdują się pojazdy dla regionu Allgäu, znajdującego się na południu Niemiec, tuż przy granicy z Austrią. Łącznie DB zamówiło 72 dwu i trzyczłonowe spalinowe zespoły trakcyjne Link.
Pierwotnie zakończenie dostaw ostatnich Linków planowano na koniec marca 2020 r. Jak informuje Puls Biznesu, do klienta dotrą jednak z niewielkim opóźnieniem, ponieważ Pesa potrzebuje więcej czasu na homologowanie pojazdów, które od poprzednio dostarczonych różnią się np. liczbą toalet. Ostatnie Linki Pesa ma oddać do dyspozycji DB Regio do końca czerwca 2020.
– Trwa proces homologacji ostatniej serii dwuczłonowych składów dla regionu Allgäu, dlatego rozmawiamy z przedstawicielami DB o możliwym przesunięciu dostaw do końca II kw. 2020 r. Jesteśmy z nimi w stałym kontakcie, a współpraca jest bardzo dobra – powiedział cytowany przez gazetę Krzysztof Sędzikowski, prezes Pesy.
Zakończenie ważnego kontraktu wesprze Polski Fundusz Rozwoju, który kilka miesięcy temu udzielił swojemu producentowi 260 mln zł finansowania faktoringowego. Jak informuje Puls Biznesu jeszcze w tym roku PFR może przekazać Pesie od 200 do 300 mln zł podobnego finansowania. Na wiosnę planowane jest natomiast podwyższenie kapitału producenta, także przez PFR.
– Rynki zagraniczne, w tym niemiecki, są ważny obszarem działalności Pesy. Pesa jako pierwszy polski producent taboru szynowego uzyskała dopuszczenie dla spalinowych Linków na bardzo wymagającym niemieckim rynku. W sumie spółka ma już 22 zagraniczne homologacje, a jej pojazdy wożą pasażerów w 11 krajach. Cały czas analizujemy rynek niemiecki pod kątem pozyskania kolejnych kontraktów – dodał Maciej Grześkowiak, rzecznik prasowy Pesy.
Pierwotnie zakończenie dostaw ostatnich Linków planowano na koniec marca 2020 r. Jak informuje Puls Biznesu, do klienta dotrą jednak z niewielkim opóźnieniem, ponieważ Pesa potrzebuje więcej czasu na homologowanie pojazdów, które od poprzednio dostarczonych różnią się np. liczbą toalet. Ostatnie Linki Pesa ma oddać do dyspozycji DB Regio do końca czerwca 2020.
– Trwa proces homologacji ostatniej serii dwuczłonowych składów dla regionu Allgäu, dlatego rozmawiamy z przedstawicielami DB o możliwym przesunięciu dostaw do końca II kw. 2020 r. Jesteśmy z nimi w stałym kontakcie, a współpraca jest bardzo dobra – powiedział cytowany przez gazetę Krzysztof Sędzikowski, prezes Pesy.
Zakończenie ważnego kontraktu wesprze Polski Fundusz Rozwoju, który kilka miesięcy temu udzielił swojemu producentowi 260 mln zł finansowania faktoringowego. Jak informuje Puls Biznesu jeszcze w tym roku PFR może przekazać Pesie od 200 do 300 mln zł podobnego finansowania. Na wiosnę planowane jest natomiast podwyższenie kapitału producenta, także przez PFR.
– Rynki zagraniczne, w tym niemiecki, są ważny obszarem działalności Pesy. Pesa jako pierwszy polski producent taboru szynowego uzyskała dopuszczenie dla spalinowych Linków na bardzo wymagającym niemieckim rynku. W sumie spółka ma już 22 zagraniczne homologacje, a jej pojazdy wożą pasażerów w 11 krajach. Cały czas analizujemy rynek niemiecki pod kątem pozyskania kolejnych kontraktów – dodał Maciej Grześkowiak, rzecznik prasowy Pesy.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |