NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Kolejny przetarg na naprawy EP09 PKP Intercity. Czy tym razem się uda?

| Michał Szymajda 04.02.2022 5,1k

Kolejny przetarg na naprawy EP09 PKP Intercity. Czy tym razem się uda?
Elektrowóz EP09 w okolicznościowym malowaniu na 15 lat PKP IntercityFot. RK
PKP Intercity ogłasza trzeci przetarg na naprawę poziomu P4 piętnastu lokomotyw EP09, które prowadzą pociągi PKP Intercity z prędkością 160 km/h. Do dwóch poprzednich nikt się nie zgłosił.
Lokomotywy EP09, które wchodziły do taboru PKP na przełomie lat 80. i 90. to wciąż podstawowy typ elektrowozu wykorzystywany do prowadzenia pociągów pasażerskich z prędkością 160 km/h. Nie ma w nich ETCS, a więc jazda z takimi parametrami wymaga obecności w kabinie drugiego maszynisty.

Obecnie PKP Intercity posiada 46 lokomotyw tego typu. Wymaganych przepisami napraw i przeglądu poziomu P4 nie ma komu wykonać na 15 z nich. Dwa przetargi, które ogłosił przewoźnik, nie znalazły rozstrzygnięcia. Jest więc kolejny, w którego warunkach jest prawo opcji, polegające na możliwości naprawy jeszcze 7 elektrowozów. PKP Intercity będzie miało prawo skorzystać z tej opcji także częściowo (np. na 3 lokomotywy). Oferty w przetargu można składać do 3 marca

Termin wykonania naprawy okresowej P4 jednej lokomotywy stanowi 20% wagi przetargu, kryterium jakości, okres rękojmi i gwarancji na prawidłową pracę lokomotywy po wykonanej naprawie – 10%. Cena stanowi 70% wagi przetargu.

Warto przypomnieć, że po raz pierwszy w historii PKP Intercity zleciło swojej spółce córce – Remtrakowi – wykonanie naprawy P4 elektrowozu EP09. Pierwsza jest już gotowa, kolejne trzy wyjadą w następnych tygodniach.

W ostatnich dniach pytaliśmy, czy opóźnienia w prowadzonych obecnie naprawach lokomotyw, a także trudności w wyłonieniu wykonawcy kolejnych nie spowodują ograniczenia kursowania pociągów z prędkością 160 km/h. – Nie sądzę, aby to zagroziło prowadzeniu pociągów z prędkością 160 km/h – powiedział członek zarządu PKP Intercity, Adam Laskowski.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5