Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Kolejny etap modernizacji linii 18. Prace obejmą stację Toruń Główny

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
07-10-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Kolejny etap modernizacji linii 18. Prace obejmą stację Toruń Główny
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
PKP Polskie Linie Kolejowe planują kontynuację modernizacji linii nr 18 z Kutna do Torunia. Właśnie ogłosiły przetarg na prace związane głównie z torowiskiem i srk na kilku fragmentach linii.

PKP PLK, w ramach zadania „zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na odcinku Ostrowy – Toruń Główny – etap IV w ramach zadania inwestycyjnego „Prace na linii kolejowej nr 18 na odcinku Kutno – Toruń Główny” oczekują wykonania robót na kilku odcinkach od kilometra 11 do 109 linii.

Wymianę nawierzchni z wymianą podtorza zaplanowano na szlaku Włocławek – Włocławek Brzezie oraz na samej stacji Włocławek Brzezie. Wymianę szyn z podkładami (z drewnianych na strunobetonowe, tam gdzie takich prac dotąd nie przeprowadzono) zaplanowano także na szlaku Nieszawa Waganiec – Aleksandrów Kujawski, Aleksandrów Kujawski – Otłoczyn, na stacji Otłoczyn, na szlaku Otłoczyn – Toruń Główny oraz najistotniejsze: na stacji Toruń Główny, gdzie wymieniona zostanie istotna część torów i rozjazdów, bardzo duże zmiany obejmą też w zakresie automatyki na stacji. Prace obejmą też niektóre zadania z branży srk, związane nie tylko z wymianą lub przebudową układu rozjazdów, ale także z zasilaniem urządzeń, czy dobudową nowych urządzeń sterowania, a także z naprawą odwodnienia. Po wykonaniu prac torowych trzeba będzie wyregulować sieć trakcyjną tam gdzie dojdzie do zmiany położenia m.in. rozjazdów.

PLK ocenia, że koszt prac wyniesie 58,5 mln zł netto. Prace w uprzednim projektowaniem mają potrwać 29 miesięcy. Kryterium wyboru oferty w przetargu jest wyłącznie cena. Oferty można przedstawiać PLK do 2 listopada 2020.

Prace na linii 18 prowadzone są od kilku lat. O ostatnich informowaliśmy tutaj. Niestety wciąż nie udało się osiągnąć dzięki nim imponującego czasu przejazdu z 2015 roku, gdy najszybsze pociągi IC kursowały pomiędzy Warszawą a Bydgoszczą w czasie około 3 godzin. Obecnie taka podróż trwa około 40 minut dłużej.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5