Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Kolejny etap dużego przetargu na elektryczne zespoły trakcyjne na Ukrainie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
08-02-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Kolejny etap dużego przetargu na elektryczne zespoły trakcyjne na Ukrainie
Fot. Dima Sugonyaev, CC BY-SA 3.0/Wikimedia Commons
Do 8 lutego Koleje Ukraińskie przyjmowały zgłoszenia do przetargu na zakup 80 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Wiemy dokładnie, jakie pojazdy chcą kupić nasi sąsiedzi.

Do kolejnego etapu przetargu na Ukrainie zakwalifikowały się trzy oferty. Jedna z nich pochodzi od Kriukiwskiej Fabryki Wagonów z pojazdami EKr3 i EKr4, druga od Hitachi, trzecia od Stadlera. Ten producent zapowiadał już w ubiegłym roku, że w przypadku wygranej na Ukrainie, zainwestuje spore pieniądze w budowę zakładu montażowego w tym kraju.

Kolejnym etapem konkursu ofert będzie ich sprawdzanie pod kontem zgodności z warunkami przetargu. Potrwa to 20 dni. Następnie odbędzie się aukcja i wyłonienie zwycięzcy, z którym zostanie podpisana pięcioletnia umowa. Dostawy nowoczesnych ezt planuje się do roku 2026 roku.

Wiadomo, że nowych pojazdów będzie 80. UZ zamawia 30 pociągów podmiejskich na prąd stały, 30 podmiejskich na prąd przemienny i 20 regionalnych na prąd przemienny. Ukrzaliznycia chwali się, że w procesie przygotowania przetargu brali udział specjaliści z DB Regio, niemieckiej posiadającej jedną z największych regionalnych flot pasażerskich w Europie.

– Flota podmiejskich pociągów elektrycznych Ukrzaliznyci jest wyeksploatowana w ponad 90%, więc odnowienie tego segmentu transportu ma kluczowe znaczenie ze względu na bezpieczeństwo i komfort pasażerów. Zakup 80 pociągów ma kosztować około 31,4 mld hrywien – piszą Koleje Ukraińskie. To, w przeliczeniu, prawie miliard euro.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Ukraiński eksport: Kolej niezbędna do przewozu zbóż

Prawo i polityka

Czy powstanie polsko-ukraińska spółka kolejowa?

Prawo i polityka

Czy powstanie polsko-ukraińska spółka kolejowa?

Łukasz Malinowski 18 kwietnia 2023

Koleje Ukraińskie przejmują tabor rosyjskich przewoźników

Tabor i technika

Nowe ukraińskie wagony sypialne w pociągu Warszawa - Kijów [zdjęcia]

Tabor i technika

Zobacz również:

Ukraiński eksport: Kolej niezbędna do przewozu zbóż

Prawo i polityka

Czy powstanie polsko-ukraińska spółka kolejowa?

Prawo i polityka

Czy powstanie polsko-ukraińska spółka kolejowa?

Łukasz Malinowski 18 kwietnia 2023

Koleje Ukraińskie przejmują tabor rosyjskich przewoźników

Tabor i technika

Nowe ukraińskie wagony sypialne w pociągu Warszawa - Kijów [zdjęcia]

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5