Przewozy Regionalne kasują kolejne wagony znajdujące się w ich zasobach. Zlikwidowanych zostanie 5 wagonów z Leszna.
Proces kasacji wagonów pasażerskich w Przewozach Regionalnych postępuje od lat. Zdaniem operatora pracy dla klasycznych zestawów „wagon + lokomotywa” nie ma wiele, ponieważ zastąpiły je autobusy szynowe. Z kolei na stałe Polregio wagonami jeździ wyłącznie na trasach z Poznania do Szklarskiej Poręby i Międzylesia oraz, w czasie sezonu letniego i sporadycznie poza nim, na trasie Gdynia – Hel. Na pozostałych odcinkach klasyczne wagony z lokomotywą pojawiają się tylko sporadycznie, w zastępstwie za np. zepsute bądź serwisowane autobusy szynowe.
Przewozy Regionalne kasują wagony od lat stojące w Lesznie. Trzy z nich to wagony bezprzedziałowe do ruchu lokalnego typu 120A, dwa to wagony przedziałowe drugiej klasy 111AU i 111A. Zgodnie z założeniem przewoźnika wszystkie mają być fizycznie pozbawione cech, które sprawiłyby, że mogą wrócić na tory. Jak policzył, łącznie ważą ponad 185 ton.
Oferty na zakup stojącego na bocznicy w Lesznie taboru można składać do 31 sierpnia 2018 roku.
Z naszej wiedzy wynika, że Przewozy Regionalne mają obecnie czynnych jedynie kilkanaście wagonów piętrowych DBme i kilkanaście wagonów jednopokładowych, głównie serii 120A. O stanie i przyszłości wagonów przewoźnika
pisaliśmy w końcu 2017 roku.