Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Kolejne kłopoty PKP Intercity. Ponad połowa lokomotyw Husarz nie wyjechała na tory

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
08-04-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Kolejne kłopoty PKP Intercity. Ponad połowa lokomotyw Husarz nie wyjechała na tory
fot. Mateusz Kaczmarek, sm42.pl
Z dziesięciu nowoczesnych lokomotyw EU44 Husarz w ten weekend w ruchu były tylko trzy lub cztery. Przewoźnik zapewnia, że to przejściowe problemy, a do końca tygodnia prawie cała flota wróci do ruchu.

Do Redakcji “Rynku Kolejowego” dotarły w weekend bardzo niepokojące informacje o wyłączeniu z ruchu nawet siedmiu lokomotyw EU44 Husarz. Dziewięć lat temu PKP Intercity kupiła dziesięć nowoczesnych elektrowozów Siemensa z rodziny Eurosprinter. To jedyne pojazdy trakcyjne przewoźnika, które mogą przekraczać zachodnią granicę, dlatego obsługują pociągi do Niemiec bez konieczności zmiany lokomotywy. Ich prędkość maksymalna to 200 km/h.

Według naszych informacji w miniony weekend wyłączonych z ruchu było sześciu lub siedem z dziesięciu Husarzy. Z tego względu trzeba było odwoływać pociągi w części relacji, z kolei inne składy, z powodu konieczności wymiany lokomotyw (np. EN Metropol miał zmieniać lokomotywę dwukrotnie, by na końcowym odcinku do granicy Czech mieć wymaganą łączność przez GSM-R).

Spore utrudnienia

Jak informuje rzeczniczka spółki Agnieszka Serbeńska, w związku z brakiem sprawnych lokomotyw EU44 w sobotę, 6 kwietnia pociąg EIC 57000/1 (54) relacji Gdynia Główna – Berlin Hauptbahnhof kursował w skróconej relacji Gdynia Gł. – Rzepin. Od stacji Rzepin zapewniono zastępczą komunikację autobusową.

Również w drodze powrotnej za pociąg EIC 75000/1 (55) relacji Berlin Hauptbahnhof – Gdynia Główna na odcinku Berlin Hauptbahnhof – Rzepin kursowała zastępcza komunikacja autobusowa. Oprócz tego część pociągów kursujących do i z Niemiec było opóźnionych; pociągi są opóźnione również dzisiaj.

– PKP Intercity w sobotę i w niedzielę wdrożyło niestandardowe obiegi lokomotyw EU44 w celu zoptymalizowania ruchu tych pojazdów trakcyjnych, a tym samym minimalizowania opóźnień oraz skutków odwołań pociągów na niemieckich odcinkach – zapewniła przedstawicielka przewoźnika.

Do końca tygodnia prawie cała flota wróci na tory

PKP Intercity nie podaje dokładnie, ile lokomotyw było sprawnych w ciągu weekendu. – Dzisiaj przywracana jest standardowa obsługa połączeń międzynarodowych lokomotywami EU44. W tej chwili w eksploatacji jest już 6 lokomotyw EU44, jutro będzie ich 7, a do końca tygodnia przewoźnik będzie dysponował prawie całą flotą tych pojazdów trakcyjnych – informuje Agnieszka Serbeńska.

Jak informuje, pozostałe lokomotywy są “wyłączone do planowych i bieżących czynności przeglądowo-naprawczych”. Nie poznaliśmy odpowiedzi na pytanie, czemu elektrowozy zostały wyłączone na przeglądy jednocześnie; zwykle takie działania są prowadzone kolejno, by nie powodować utrudnień.

Darty stoją, Gamy wróciły do ruchu

To nie jedyne problemy z taborem trakcyjnym PKP Intercity. Z ruchu w dalszym ciągu wyłączonych jest siedem z dwudziestu składów Dart, co może utrudnić obsługę ruchu szczególnie w szczycie Wielkanocnym. Według nieoficjalnych informacji, Pesa naprawiła pierwszy skład i obecnie jest on testowany.

Do ruchu wróciły za to lokomotywy Gama. Przez ponad pół roku połowa z dziesięciu lokomotyw spalinowych z Pesy była wyłączona z powodu problemów z silnikami. Według informacji Pesy, problemy udało się rozwiązać, a w ruchu jest osiem lokomotyw. Naprawa ostatniej potrwa do maja; do tego jedna Gama jest w naprawie powypadkowej.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Milion sprzedanych biletów w aplikacji mobilnej PKP Intercity

Pasażer

Konsorcjum Seluch Polska i CSI Invest utrzyma lubuskie pojazdy szynowe

Tabor i technika

Konsorcjum Seluch Polska i CSI Invest utrzyma lubuskie pojazdy szynowe

informacja prasowa CSI Invest 28 kwietnia 2022

Doświadczenia ze Skandynawii w zimowym utrzymaniu taboru

Tabor i technika

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Milion sprzedanych biletów w aplikacji mobilnej PKP Intercity

Pasażer

Konsorcjum Seluch Polska i CSI Invest utrzyma lubuskie pojazdy szynowe

Tabor i technika

Konsorcjum Seluch Polska i CSI Invest utrzyma lubuskie pojazdy szynowe

informacja prasowa CSI Invest 28 kwietnia 2022

Doświadczenia ze Skandynawii w zimowym utrzymaniu taboru

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5