Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Kolejna rewitalizacja linii na Dolnym Śląsku. Do Kowar

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
13-05-2024
Ostatnia modyfikacja:
13-05-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Kolejna rewitalizacja linii na Dolnym Śląsku. Do Kowar
mat. Openrailwaymap
Dolnośląska Służba Dróg i Kolei rozpisała przetarg na rewitalizację kolejnego fragmentu linii kolejowej nr 308, tym razem pomiędzy Mysłakowicami a Kowarami, lecz bez tego przystanku. Łącznie to ponad 4 kilometry torów, które mają zostać zrewitalizowane w ciągu 9 miesięcy od momentu podpisania umowy.

Dolnośląska Służba Dróg i Kolei właśnie ogłosiła przetarg na zaprojektowanie i rewitalizację fragmentu linii kolejowej nr 308, pomiędzy Mysłakowicami a Kowarami, na odcinku od 29,588 kilometra do 25,223 kilometra (prace zakończą się więc tuż przed przystankiem osobowym Kowary).

Zadanie obejmuje rozbiórkę obecnego toru, wzmocnienie podłoża wraz z jego odwodnieniem, oczyszczenie podsypki oraz wykonanie całkowicie nowej nawierzchni kolejowej. Wykonawca ma również wykonać zupełnie nowe odwodnienie. Po rewitalizacji linia ma być zdolna do kursowania pociągów z prędkością 80 km/h a maksymalny nacisk na oś to 196 kN. W ramach prac zostanie rozebrany oraz zbudowany od nowa przystanek osobowy w Kostrzycy. Jego lokalizacja nie ulegnie zmianie względem obecnego umiejscowienia.

Peron na nowym przystanku ma mieć długość 100 metrów a jego wysokość to 55 centymetrów. Szerokość peronu wyniesie 3,7 metra długości. Na peronie pojawi się wiata, ławki oraz kosze na śmieci. Zadanie obejmie również montaż monitoringu, tablic kierunkowych oraz tablicy z nazwą przystanku.

Na opisywanym odcinku linii nr 308 ruch pasażerski ustał w 1986 roku, natomiast zamknięcie linii dla ruchu kolejowego nastąpiło w 2007 roku. Województwo przejęło całą linię 308 (na odcinku Kamienna Góra – Jelenia Góra) w 2021 roku. Część linii, pomiędzy Jelenią Górą a Mysłakowicami, została zrewitalizowana w ostatnich miesiącach z myślą o odtworzeniu połączenia do Karpacza - linia nr 340 prowadząca do kurortu zaczyna swój bieg właśnie na stacji Mysłakowice.

Przedmiot umowy ma zostać wykonany w ciągu 9 miesięcy od dnia jej podpisania.

W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy wykażą, że w ciągu pięciu ostatnich lat wykonali co najmniej jedno zadanie związane z modernizacją/rewitalizacją/budową/przebudową linii kolejowej o wartości co najmniej 10 mln złotych brutto. O wyborze najlepszej oferty zdecyduje cena - 60% oraz okres obowiązywania gwarancji - 40%.

Rewitalizacja linii kolejowej ma zostać sfinansowana z nowego regionalnego programu unijnego.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Sporo ofert na odbudowę torów w Bielawie

Infrastruktura

Sporo ofert na odbudowę torów w Bielawie

Jakub Rösler 08 maja 2024

Modernizacja trasy Zebrzydowa – Żagań potrwa nieco dłużej

Infrastruktura

Czy Koleje Dolnośląskie dojadą do Poznania, Opola albo Brzegu?

Prawo i polityka

Czy do Karpacza dojedziemy pociągiem w czerwcu?

Infrastruktura

Czy do Karpacza dojedziemy pociągiem w czerwcu?

Michał Szymajda 26 marca 2024

Dolny Śląsk. Infrakol zrewitalizuje linię do Mysłakowic

Infrastruktura

Zobacz również:

Sporo ofert na odbudowę torów w Bielawie

Infrastruktura

Sporo ofert na odbudowę torów w Bielawie

Jakub Rösler 08 maja 2024

Modernizacja trasy Zebrzydowa – Żagań potrwa nieco dłużej

Infrastruktura

Czy Koleje Dolnośląskie dojadą do Poznania, Opola albo Brzegu?

Prawo i polityka

Czy do Karpacza dojedziemy pociągiem w czerwcu?

Infrastruktura

Czy do Karpacza dojedziemy pociągiem w czerwcu?

Michał Szymajda 26 marca 2024

Dolny Śląsk. Infrakol zrewitalizuje linię do Mysłakowic

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5