Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Kolejna magistrala kolejowa w Serbii będzie modernizowana przez Chińczyków

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
11-08-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Kolejna magistrala kolejowa w Serbii będzie modernizowana przez Chińczyków
Fot. http://www.srbvoz.rs
Zarządca serbskiej infrastruktury kolejowej przedstawił plan modernizacji kolejnej magistrali kolejowej. Tym razem chodzi o linię kolejową z Belgradu do Niszu, na południu kraju.

Liczący 260 tysięcy mieszkańców Nisz jest trzecim największym miastem Serbii. Obecnie najszybsze pociągi pasażerskie (łącznie jest ich jedynie 5) pokonują 243-kilometrowy odcinek linii między miastami w czasie 4 godzin i 40 minut. To wyraźnie pokazuje, że linia kolejowa, częściowo dwutorowa, jest w złym stanie. Przejazd autem tej trasy, po istniejącej autostradzie, zajmuje nawet 2 godziny mniej!

Przebudowę linii zapowiedziała w końcu lipca Zorana Mihajlovic, minister transportu infrastruktury i budów. Serbowie uzgodnili z Chińczykami modernizację tej linii nawet do prędkości 200 km/h i budowę drugiego toru tam, gdzie go brakuje. To realizacja zapisów wstępnego porozumienia między spółkami chińskimi a serbskim rządem z 2018. Inwestycja jest dla Serbów o tyle atrakcyjna, że pożyczki na nią udzieli chińska spółka zależna z Grupy CRRC.

Przebudowa linii szacowana jest na 2 miliardy euro, z pracami projektowymi włącznie. Serbowie chcieliby zacząć modernizację już w 2021 roku. W następnych latach planowana jest także, również we współpracy z CRRC, modernizacja linii od Niszu do granicy z Północną Macedonią. 4 lata temu jej koszt (166 kilometrów) szacowano na 270 milionów euro. Do tej chwili mógł wzrosnąć nawet dwukrotnie.

Co istotne, chińskie konsorcja realizują już modernizację strategicznej linii kolejowej Belgrad – Budapeszt i to tak na odcinku węgierskim, jak i na serbskim. W Serbii bardzo aktywne są także firmy rosyjskie. Informacje na ten temat można znaleźć tutaj.

Pierwsza duża inwestycja na Rail Baltice będzie przez chińsko-polskie konsorcjum realizowana także w Polsce. Piszemy o tym tutaj.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5