Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Koleje Włoskie kupują spalinowo-elektryczne uniwersalne lokomotywy Stadlera

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
21-03-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek-kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Koleje Włoskie kupują spalinowo-elektryczne uniwersalne lokomotywy Stadlera
Fot. Stadler
Stadler i włoski państwowy operator Trenitalia podpisali umowę ramową na dostawę do 50 sztuk czteroosiowych lokomotyw Eurolight Dual. Zamówienie podstawowe opiewa na 13 sztuk.

Koleje Włoskie podpisały ze Stadlerem umowę w efekcie rozstrzygnięcia przetargu, który rozpisano w 2022 roku. Dotyczył on rozłożonych na 4-lata dostaw lokomotyw operujących pod systemem napięcia 3kV DC (to taki sam, jaki jest w Polsce) z dodatkowym silnikiem spalinowym. Umowa obejmuje również pełną obsługę serwisową lokomotyw przez okres 10 lat z możliwością przedłużenia na kolejne 5, a później jeszcze 5 lat.

Lokomotywy do pociągów push-pull i zadań specjalnych

Interesujące będą zadania dla hiszpańskich lokomotyw (powstają one w fabryce Stadlera w Walencji, niegdyś pod marką Vossloh). Zostaną one rozmieszczone na całej włoskiej sieci kolejowej w celu awaryjnego ściągania uszkodzonych pociągów oraz do pracy w pociągach pasażerskich systemu push-pull. Osiągają maksymalną prędkość 160 km/h i bazują na 4-osiowej platformie lokomotywy Eurolight, w przeciwieństwie do sześcioosiowych, bardzo dużych i ciężkich Euroduali.

– Najnowszy członek rodziny Eurolight firmy Stadler mają wspólną z resztą platformy kompaktową konstrukcję i lekką skorupową konstrukcję, a także bardzo nowoczesne wózki. Charakteryzują się wysokimi osiągami, niską masą oraz zmniejszonym naciskiem, który nie przekroczy 20 ton/oś. Dzięki temu nadają się one do jazdy zarówno po liniach głównych, jak i drugorzędnych – czytamy w komunikacie Stadlera.
Lokomotywy wyposażone są w systemy bezpieczeństwa ETCS. Ich moc ma pozwolić na ściągnięcie z trasy do dwóch sprzężonych pociągów ETR1000 (Freciarossa) przy nachylenie 21‰, co stanowi najbardziej niekorzystne warunki we Włoszech dla tego rodzaju operacji. To wszystko przy użyciu raczej silnika spalinowego, bo napięcie w sieci trakcyjnej dla kolei dużych prędkości we Włoszech jest inne niż będzie to obsługiwać nowa lokomotywa.

– Innowacyjne cechy konstrukcyjne obejmują hamowanie z odzyskiem energii, wydajny system z jednym falownikiem na oś zapewniający wysoki poziom redundancji i zwiększoną niezawodność, możliwość zainstalowania różnych sprzęgów. Pojazdy Eurolight Dual oferują również maszynistom doskonały komfort, bezpieczeństwo i widoczność.

Ekspansja lokomotyw Stadlera

– Jesteśmy bardzo dumni z kontraktu z Trenitalią. Rodzina lokomotyw uniwersalnych Eurolight ma wiele zastosowań i może jeździć na wszystkich typach linii. Innowacyjne i ekonomiczne rozwiązanie zapewni ochronę środowiska przyjaznych usług transportu kolejowego i sprosta wymaganiom Trenitalii w zakresie niezawodności i wydajności – powiedział Iñigo Parra, dyrektor generalny Stadler Valencia.

To nie jedyna dobra informacja dla Stadlera w ciągu ostatnich dni. 13 marca 2023 Europejska Agencja Kolejowa potwierdziła homologację i zdolność do operowania lokomotyw Euro9000 na rynku niemieckim i austriackim. O tych niezwykle silnych, uniwersalnych lokomotywach pisaliśmy podczas targów Innotrans 2022.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Trenitalia przejmie od ÖBB połączenia z Włoch do Niemiec

Pasażer

Trenitalia przejmie od ÖBB połączenia z Włoch do Niemiec

Artur Bogdanowicz 27 lutego 2023

Ofensywa Trenitalii. Nowa Frecciarossa nocą

Pasażer

Ofensywa Trenitalii. Nowa Frecciarossa nocą

Artur Bogdanowicz 11 czerwca 2021

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Trenitalia przejmie od ÖBB połączenia z Włoch do Niemiec

Pasażer

Trenitalia przejmie od ÖBB połączenia z Włoch do Niemiec

Artur Bogdanowicz 27 lutego 2023

Ofensywa Trenitalii. Nowa Frecciarossa nocą

Pasażer

Ofensywa Trenitalii. Nowa Frecciarossa nocą

Artur Bogdanowicz 11 czerwca 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5