Partnerzy serwisu:
Biznes

Koleje Wielkopolskie szukają przewoźnika z parowozem

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
21-11-2023
Ostatnia modyfikacja:
21-11-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Koleje Wielkopolskie szukają przewoźnika z parowozem
Fot. Parowozownia Wolsztyn
Koleje Wielkopolskie ponownie poszukają przewoźnika, który będzie obsługiwał część kursów na linii z Wolsztyna do Poznania i z Wolsztyna do Zbąszynka przy pomocy parowozu oraz lokomotywy spalinowej. Wydaje się więc, że przetarg powinien być formalnością a zamówienie trafi zapewne do Parowozowni Wolsztyn.

Koleje Wielkopolskie właśnie rozpisały postępowanie przetargowe dotyczące realizacji połączeń przy pomocy lokomotywy spalinowej lub parowej, które mają pociągnąć dwa wagony pasażerskie. Postępowanie dotyczy świadczenia usług na trasie Poznań – Wolsztyn oraz Zbąszynek – Wolsztyn, choć w przypadku pociągów do Poznania mówimy o kursach realizowanych, tak jak obecnie, tylko w soboty. Parowozy miałyby więc przestać dojeżdżać do Leszna, tak jak dzieje się to w obecnym rozkładzie jazdy.

KW deklarują, że potencjalny przewoźnik może zastępować realizację pracy parowozu lokomotywą spalinową, lecz nie w większym wymiarze niż 7 dni w ciągu 30-dniowego okresu realizacji. Suma pracy przewozowej przewidzianej do realizacji w ramach zadania to 21,579 tys. pociągokilometrów.

Przewozy mają być realizowane w okresie 1 stycznia – 14 grudnia przyszłego roku.

W postępowaniu mogą wystartować wykonawcy, którzy wykażą, że w okresie, w jakim ma być realizowana wspomniana umowa, będą dysponować jedną sprawną lokomotywą spalinową, zdolną do prowadzenia pociągów pasażerskich z prędkością co najmniej 90 km/h oraz jednym parowozem, zdolnym prowadzić składy pasażerskie z prędkością 100 km/h.

Ponadto wykażą też, że w okresie 3 lat ostatnich lat wykonali należycie, co najmniej 2 zamówienia na usługę trakcyjną obejmującą pracę lokomotywy spalinowej i / lub parowej z drużyną trakcyjną oraz pojazdami wykonawcy, ze składem wagonowym składającym się z co najmniej 1 wagonu pasażerskiego na łącznie minimum 15 tysięcy pociągokilometrów.

O wyborze najlepszej oferty zdecyduje wyłącznie cena brutto.

Rozstrzygnięcie postępowania powinno odbyć się bez zaskoczenia a zamówienie powinno trafić do Parowozowni Wolsztyn, która już od wielu lat świadczy usługi w trakcji parowej, a ostatnio także spalinowej, na rzecz KW. Parowozownia ma w końcu sprawny parowóz, który można już spotkać w ruchu planowym, co przez wiele miesięcy nie było możliwe. Szerzej pisaliśmy o tym tutaj.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Koleje Wielkopolskie zelektryfikują swoją poznańską bazę

Infrastruktura

Koleje Wielkopolskie zelektryfikują swoją poznańską bazę

Jakub Rösler 25 października 2023

Pesa kontra FPS w przetargu na pociągi dla Wielkopolski

Tabor i technika

Pesa kontra FPS w przetargu na pociągi dla Wielkopolski

Jakub Madrjas 20 października 2023

KW już używają pierwszego dwutrakcyjnego Impulsa

Tabor i technika

KW już używają pierwszego dwutrakcyjnego Impulsa

Redakcja/inf. pras. 08 sierpnia 2023

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Pasażer

KW: Zakupy piętrowego taboru muszą jeszcze chwilę poczekać

Tabor i technika

Zobacz również:

Koleje Wielkopolskie zelektryfikują swoją poznańską bazę

Infrastruktura

Koleje Wielkopolskie zelektryfikują swoją poznańską bazę

Jakub Rösler 25 października 2023

Pesa kontra FPS w przetargu na pociągi dla Wielkopolski

Tabor i technika

Pesa kontra FPS w przetargu na pociągi dla Wielkopolski

Jakub Madrjas 20 października 2023

KW już używają pierwszego dwutrakcyjnego Impulsa

Tabor i technika

KW już używają pierwszego dwutrakcyjnego Impulsa

Redakcja/inf. pras. 08 sierpnia 2023

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Pasażer

KW: Zakupy piętrowego taboru muszą jeszcze chwilę poczekać

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5