NUMER 04/2021
NUMER 04/2021
Temat numeru:
Maszyniści
szukaj
Śledź nas:

Koleje Śląskie przedstawiają rozkład jazdy z Gliwic do Bytomia. Pociągów będzie więcej

| Kasper Fiszer 20.05.2021 185

Koleje Śląskie przedstawiają rozkład jazdy z Gliwic do Bytomia. Pociągów będzie więcej
Pociąg KŚ w Gliwicachfot. Megatron7667, lic. CC BY-SA 4.0
Piętnaście, a nie dwanaście par pociągów ma połączyć w grudniu tego roku Bytom z Gliwicami. Przypomnijmy, że 13 lat temu doszło już do pierwszej reaktywacji przewozów na tej górnośląskiej trasie. Kursy PKP PR (a potem PR i KŚ) dość szybko wypadły jednak z rozkładu jazdy.
W tym miesiącu Koleje Śląskie zapowiedziały, że od grudnia wznowiona zostanie obsługa połączenia kolejowego z Gliwic do Bytomia. Zgodnie z pierwotnymi założeniami tę wewnątrzaglomeracyjną trasę miałoby pokonywać około 12 pociągów na dobę. Teraz przewoźnik potwierdza plany przywrócenia kursów i podaje konkretne założenia rozkładowe. Przynosi to dobre informacje oczekującym na reaktywację ruchu pasażerom.

O trzy kursy więcej, niż zapowiadano

– Mamy już zamówiony rozkład jazdy. Prawdopodobnym terminem [inauguracji ruchu] byłby nowy rozkład jazdy, który wchodzi w życie 12 grudnia tego roku – mówi Tomasz Musioł, rzecznik prasowy Kolei Śląskich. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami podróż ma trwać około 20 minut. – Liczba pociągów wyniesie odpowiednio 11 par połączeń w dni wolne i 15 par w dni robocze – usłyszeliśmy od przedstawiciela KŚ.

Należy w tym miejscu przypomnieć, że zaplanowana na grudzień reaktywacja obsługi pasażerskiej nie będzie pierwszą podjętą w ostatnich latach próbą przywrócenia komunikacji kolejowej na tej trasie. Pociągi regionalne połączyły bowiem po siedmioletniej przerwie Gliwice z Bytomiem już 31 stycznia 2008 r. Trasę obsługiwał ówczesny Śląski Zakład PKP Przewozów Regionalnych na zlecenie samorządu województwa.

Błąd poprzedniej reaktywacji: brak integracji taryfowej

Wówczas skala przewozów była większa niż zakładana obecnie: 20-kilometrową trasę obsługiwało 21 par pociągów w krótkiej relacji Gliwice – Bytom z jednym postojem pośrednim: w Bytomiu-Bobrku. W większości przypadków przejazd całej trasy zajmował dokładnie 20 minut, a więc tyle, ile ma wynosić po kolejnej reaktywacji. Cenę przejazdu przed laty ustalono na 3 zł, co wydawło się bardzo konkurencyjne wobec komunikacji miejskiej.

Podróżni nie mogli jednak liczyć na integrację taryfową, która nie tylko dawałaby im możliwość wyboru różnych środków transportu w zależności od pory dnia, ale też kontynuacji podróży wewnątrz Bytomia czy Gliwic bez ponoszenia dodatkowych opłat. Oferta nie spotkała się z dużym zainteresowaniem i pociągi miały stosunkowo niską frekwencję. To skutkowało okrajaniem oferty, a w grudniu 2014 r. – ostateczną rezygnacją z obsługi trasy.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2021
NUMER 04/2021
W najnowszym numerze przeczytają państwo raport na temat bardzo ważny dla przyszłości kolei: pracy maszynistów. Oprócz tego polecamy przekrojowe materiały o Kolei Dużych Prędkości na świecie, planach modernizacji warszawskiej linii średnicowej czy problemach z budową Szybkiej Kolei Miejskiej w Szczecinie. Jak zawsze nie brakuje też ciekawych rozmów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5