NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Koleje Śląskie pojadą z Bytomia do Gliwic i z Cieszyna do Goleszowa. Kluczbork poza siatką

| Michał Szymajda 12.05.2021 6,6k

Koleje Śląskie pojadą z Bytomia do Gliwic i z Cieszyna do Goleszowa. Kluczbork poza siatką
Fot. ms (zdjęcie ilustracyjne)
W grudniu 2021 Koleje Śląskie planują uruchomić dwie nowe relacje pociągów. Regionalne pociągi pasażerskie wreszcie zaczną kursować bezpośrednio między Gliwicami a Bytomiem.
– Od nowego rozkładu jazdy chcielibyśmy uruchomić połączenia kolejowe na dwóch nowych trasach. Pierwszą z nich jest Bytom – Gliwice – powiedział Aleksander Drzewiecki, prezes Kolei Śląskich.

Brak pociągów pasażerskich między bardzo dużymi miastami – Gliwicami i Bytomiem, był od lat bardzo krytykowany. Pomimo tego, że między nimi istnieje linia kolejowa, na dłuższą metę nigdy nie udała się tu reaktywacja pociągów. Pomimo ograniczeń na niej (miejscami do 50 km/h), linia zdecydowanie ma potencjał. Tymczasem na trasie między Bytomiem a Gliwicami królują autobusy i komunikacja indywidualna.

– Chcielibyśmy uruchamiać między Bytomiem a Gliwicami około 12 par pociągów. Czas przejazdu między miastami szacujemy na około 20 minut. Uważamy, że to oferta konkurencyjna wobec innych środków transportu – dodaje Drzewiecki.

Z Cieszyna do Goleszowa

Także w grudniu Koleje Śląskie chciałyby zacząć obsługę linii 190 z Cieszyna do Goleszowa. Prace przy jej modernizacji zakończą się w drugiej połowie roku, w Cieszynie kończy się obecnie montaż sieci trakcyjnej na stacji.

– Między Cieszynem a Goleszowem uruchamiać będziemy o stałych godzinach pociąg wahadłowy. W Goleszowie możliwa będzie przesiadka na pociągi w kierunku Katowic, które, docelowo, po zakończeniu remontu linii 191, przyjadą z Wisły i Ustronia – powiedział prezes Kolei Śląskich. Dodaje, że w niedalekiej przyszłości, po zakończeniu wszystkich prac modernizacyjnych, pojawią się również bezpośrednie pociągi z Cieszyna do Katowic.

Według planów urzędu marszałkowskiego, między Katowicami a Wisłą ma kursować minimum 8 par pociągów w dni robocze, a 10 par w dni wolne od pracy. Natomiast między Cieszynem a Goleszowem ma jeździć 6 par pociągów.

– Niemniej jednak ostateczne wielkości uzależnione są od kształtowania się wielkości rekompensaty oraz możliwości gospodarki taborowej spółki Koleje Śląskie – informował niedawno na łamach prasy lokalnej wicemarszałek Śląskiego Dariusz Starzycki.

Do Kluczborka z Lublińca pociągiem Polregio

Koleje Śląskie od grudnia opuszczą też jedną z tras. Obsługa odcinka linii 143 na odcinku Kluczbork – Lubliniec, którą niedawno przejęły Koleje Śląskie, znów wpadnie w ręce Polregio. Jak się dowiedzieliśmy, jest to decyzja ekonomiczno-organizacyjna. Łatwiej jest realizować to połączenie spółce Polregio, które na Opolszczyźnie posiada swoją zaplecze i realizuje połączenia do Kluczborka zarówno z Opola jak i z Wrocławia.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5