NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Koleje Śląskie odrzucają ofertę ASO Mieczkowski. Pesa podwójnym zwycięzcą [akt.]

| Jakub Madrjas 04.07.2017 4,7k

Koleje Śląskie odrzucają ofertę ASO Mieczkowski. Pesa podwójnym zwycięzcą [akt.]
Fot. Patryk Farana
Spółki z grupy Pesa wygrały przetargi na naprawy 4. poziomu utrzymania pojazdów Kolei Śląskich EN57AKŚ, EN71AKŚ oraz Elfów. Przewoźnik rozpisał już kolejny przetarg, na naprawę P4 składu Impuls.
ASO Mieczkowski wykluczony

Przed miesiącem niespodziewanie okazało się, że w dużym przetargu na naprawy na 4. poziomie elektrycznych zespołów trakcyjnych z serii EN57AKŚ oraz EN71AKŚ najkorzystniejszą ofertę złożyła firma ASO Mieczkowski – na kwotę 19,65 mln zł brutto. We wczorajszym rozstrzygnięciu przewoźnik odrzucił jednak jej ofertę i jako najkorzystniejszą wybrał kolejną, złożoną przez ZNTK "Mińsk Mazowiecki" z grupy Pesa, wartą 20,4 mln zł.

– Firma ASO Mieczkowski została wykluczona z przetargu ze względu na niespełnienie wymogów formalnych. Taka była również decyzja Krajowej Izby Odwoławczej w tej sprawie –
informuje "RK" Magdalena Iwańska z Kolei Śląskich. Trzecia oferta – z Newagu, była prawie dwukrotnie droższa. Zestawienie ofert można znaleźć tutaj.

Łącznie prace obejmą siedem składów. Do zrealizowania remontu dla każdego pojazdu serii EN71AKŚ o numerach 100 i 101 wykonawca będzie miał 60 dni kalendarzowych. Z kolei dla pojazdów serii EN57AKŚ o numerach 223, 730, 1178, 1533 i 1563, wykonawca będzie miał 45 dni kalendarzowych. Prace powinny zostać wykonane w okresie od 1 lipca 2017 roku do 30 czerwca 2018 roku.

Pesa naprawi Elfy

Zamówienie od Kolei Śląskich uda się pozyskać również głównej spółce z grupy Pesa. Chodzi o postępowanie na usługę naprawy 4. poziomu utrzymania 6 elektrycznych zespołów trakcyjnych typu 27Web Pesa Elf wraz z wykonaniem prac dodatkowych. Pisaliśmy o nim tutaj.

Pesa Bydgoszcz złożyła jedyną ofertę w tym postępowaniu i choć przekroczyła ona określony na 28,29 mln zł brutto (plus 492 tys. w prawie opcji) kosztorys, przewoźnik zdecydował się na zwiększenie kwoty zamówienia i zaakceptowanie propozycji. Opiewa ona na 29,52 mln zł brutto plus 4,1 mln zł za prace opcjonalne. Umowa ma zostać podpisana w ciągu trzech dni. 

Nowy przetarg – na jeden Impuls

Koleje Śląskie ogłosiły już kolejne zamówienie – na usługę naprawy 4. poziomu utrzymania jednego elektrycznego zespołu trakcyjnego typu 35WE Impuls o numerze 007 wraz z dostosowaniem systemu informacji pasażerskiej do obowiązujących przepisów prawa. Chce na to przeznaczyć 3,695 mln zł netto. Cena zadecyduje o wyborze tylko w 60 procentach, pozostałe 40 procent wykonawca otrzyma za wydłużenie terminu obowiązywania gwarancji. Naprawa ma zostać przeprowadzona do końca listopada tego roku.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Śląskie (1121)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Śląskie (1121)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2022
NUMER 11/2022
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy” dedykowany jest wyzwaniom, które stawia przed branżą zmiana otaczającej nas rzeczywistości… wcale zresztą nie pierwsza w ostatnich latach. Oprócz tego jak zwykle zapraszamy do lektury ciekawych wywiadów z samą czołówką producentów taboru i wykonawców infrastruktury. Nie brakuje również aktualności, takich jak rozbudowa portów, powrót pociągów na Litwę czy sytuacji transportu miejskiego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5