Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Koleje Śląskie odrzucają ofertę ASO Mieczkowski. Pesa podwójnym zwycięzcą [akt.]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
04-07-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Koleje Śląskie odrzucają ofertę ASO Mieczkowski. Pesa podwójnym zwycięzcą [akt.]
Fot. Patryk Farana
Spółki z grupy Pesa wygrały przetargi na naprawy 4. poziomu utrzymania pojazdów Kolei Śląskich EN57AKŚ, EN71AKŚ oraz Elfów. Przewoźnik rozpisał już kolejny przetarg, na naprawę P4 składu Impuls.

ASO Mieczkowski wykluczony

Przed miesiącem niespodziewanie okazało się, że w dużym przetargu na naprawy na 4. poziomie elektrycznych zespołów trakcyjnych z serii EN57AKŚ oraz EN71AKŚ najkorzystniejszą ofertę złożyła firma ASO Mieczkowski – na kwotę 19,65 mln zł brutto. We wczorajszym rozstrzygnięciu przewoźnik odrzucił jednak jej ofertę i jako najkorzystniejszą wybrał kolejną, złożoną przez ZNTK "Mińsk Mazowiecki" z grupy Pesa, wartą 20,4 mln zł.

– Firma ASO Mieczkowski została wykluczona z przetargu ze względu na niespełnienie wymogów formalnych. Taka była również decyzja Krajowej Izby Odwoławczej w tej sprawie –
informuje "RK" Magdalena Iwańska z Kolei Śląskich. Trzecia oferta – z Newagu, była prawie dwukrotnie droższa. Zestawienie ofert można znaleźć tutaj.

Łącznie prace obejmą siedem składów. Do zrealizowania remontu dla każdego pojazdu serii EN71AKŚ o numerach 100 i 101 wykonawca będzie miał 60 dni kalendarzowych. Z kolei dla pojazdów serii EN57AKŚ o numerach 223, 730, 1178, 1533 i 1563, wykonawca będzie miał 45 dni kalendarzowych. Prace powinny zostać wykonane w okresie od 1 lipca 2017 roku do 30 czerwca 2018 roku.

Pesa naprawi Elfy

Zamówienie od Kolei Śląskich uda się pozyskać również głównej spółce z grupy Pesa. Chodzi o postępowanie na usługę naprawy 4. poziomu utrzymania 6 elektrycznych zespołów trakcyjnych typu 27Web Pesa Elf wraz z wykonaniem prac dodatkowych. Pisaliśmy o nim tutaj.

Pesa Bydgoszcz złożyła jedyną ofertę w tym postępowaniu i choć przekroczyła ona określony na 28,29 mln zł brutto (plus 492 tys. w prawie opcji) kosztorys, przewoźnik zdecydował się na zwiększenie kwoty zamówienia i zaakceptowanie propozycji. Opiewa ona na 29,52 mln zł brutto plus 4,1 mln zł za prace opcjonalne. Umowa ma zostać podpisana w ciągu trzech dni. 

Nowy przetarg – na jeden Impuls

Koleje Śląskie ogłosiły już kolejne zamówienie – na usługę naprawy 4. poziomu utrzymania jednego elektrycznego zespołu trakcyjnego typu 35WE Impuls o numerze 007 wraz z dostosowaniem systemu informacji pasażerskiej do obowiązujących przepisów prawa. Chce na to przeznaczyć 3,695 mln zł netto. Cena zadecyduje o wyborze tylko w 60 procentach, pozostałe 40 procent wykonawca otrzyma za wydłużenie terminu obowiązywania gwarancji. Naprawa ma zostać przeprowadzona do końca listopada tego roku.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

LTG Cargo kupuje nowe lokomotywy elektryczne za 100 mln euro

Przetargi

Koleje Mazowieckie z wielkim przetargiem. Kupią do 50 ezetów

Tabor i technika

Zobacz również:

Mazowieckie EN57 ponownie jadą na Śląsk

Tabor i technika

Mazowieckie EN57 ponownie jadą na Śląsk

Michał Szymajda 07 lipca 2023

Ilu podróżnych jeździ między Skoczowem i Cieszynem?

Biznes

Jedna oferta na nowe zespoły trakcyjne dla Kolei Śląskich

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

LTG Cargo kupuje nowe lokomotywy elektryczne za 100 mln euro

Przetargi

Koleje Mazowieckie z wielkim przetargiem. Kupią do 50 ezetów

Tabor i technika

Zobacz również:

Mazowieckie EN57 ponownie jadą na Śląsk

Tabor i technika

Mazowieckie EN57 ponownie jadą na Śląsk

Michał Szymajda 07 lipca 2023

Ilu podróżnych jeździ między Skoczowem i Cieszynem?

Biznes

Jedna oferta na nowe zespoły trakcyjne dla Kolei Śląskich

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5