Partnerzy serwisu:
Tabor

Koleje Śląskie nie chcą kolejnych 14WE

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Data publikacji:
27-12-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR
Koleje Śląskie nie chcą kolejnych 14WE
Szybka Kolej Miejska chce sprzedać ostatnie sześć pociągów 14WE. Mówiło się o zainteresowaniu Kolei Śląskich pojazdami - przewoźnik ma już dwa takie składy. Jednak na zakup się nie zanosi.

W ubiegłym roku Koleje Śląskie wydzierżawiły dwa elektryczne zespoły trakcyjne 14WE od warszawskiego przewoźnika na 12 miesięcy z opcją wykupu po zakończeniu okresu dzierżawy. Przewoźnik z niej skorzystał. – Dwie jednostki 14WE są w trakcie procedur dot. przechodzenia na stan KŚ. W chwili obecnej nie są eksploatowane – mówi rzecznik przewoźnika Maciej Zaremba. Koleje Śląskie planują przystosowanie tych pojazdów do obsługi niskich peronów.

W sumie Newag wybudował dziewięć składów 14WE. Najpierw, w 2005 roku wybudowane sześć dla SKM Warszawa, a w 2007 roku SKM otrzymała dwa kolejne pojazdy. Teraz warszawski przewoźnik już ich praktycznie nie potrzebuje, ponieważ zostały zastąpione przez pociągi 35WE, również wyprodukowane przez firmę Newag. – Wciąż są na sprzedaż – mówi rzeczniczka SKM Magdalena Lerczak.

Ale chętnych nie ma. – Koleje Śląskie nie planują zakupu tego typu taboru – zaznaczył Maciej Zaremba. Spółka Szybka Kolej Miejska często narzekała na awaryjność pociągów 14WE, zbudowanych na układzie napędowym pociągów EN57. Zaplanowano przebudowę pociągów, m. in. pod kątem zmiany napędu na asynchroniczny, jednak z tych planów zrezygnowano.

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Koleje Śląskie i SKM Warszawa powalczą o 14WE

Tabor i technika

Koleje Śląskie i SKM Warszawa powalczą o 14WE

Jakub Madrjas 04 lutego 2020

14WE kontra EN57 Feniks w przetargu SKM Warszawa [oferty]

Tabor i technika

14WE wróciły do Kolei Śląskich

Tabor i technika

14WE wróciły do Kolei Śląskich

Jakub Madrjas 09 grudnia 2019

Koleje Śląskie zabezpieczyły się pojazdami 14WE

Tabor i technika

KŚ zadowolone z powrotu 14WE. Logo SKM nie przeszkadza [zdjęcia]

Fotorelacje

KŚ zadowolone z powrotu 14WE. Logo SKM nie przeszkadza [zdjęcia]

inf. prasowa/jm, Rynek Kolejowy 03 marca 2017

Zobacz również:

Koleje Śląskie i SKM Warszawa powalczą o 14WE

Tabor i technika

Koleje Śląskie i SKM Warszawa powalczą o 14WE

Jakub Madrjas 04 lutego 2020

14WE kontra EN57 Feniks w przetargu SKM Warszawa [oferty]

Tabor i technika

14WE wróciły do Kolei Śląskich

Tabor i technika

14WE wróciły do Kolei Śląskich

Jakub Madrjas 09 grudnia 2019

Koleje Śląskie zabezpieczyły się pojazdami 14WE

Tabor i technika

KŚ zadowolone z powrotu 14WE. Logo SKM nie przeszkadza [zdjęcia]

Fotorelacje

KŚ zadowolone z powrotu 14WE. Logo SKM nie przeszkadza [zdjęcia]

inf. prasowa/jm, Rynek Kolejowy 03 marca 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5