NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Koleje Śląskie nie chcą kolejnych 14WE

| jm, Rynek Kolejowy 27.12.2013 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2013-12-27 10:47:52 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
No tak, w końcu Kóleje Śmieciowe postawiły na Nową Jakość - w postaci złomokibli wynajętych od PR. Wszak wiadomo, że co kibel, to kibel, żaden nowocześniejszy tabor go nie przebije. A że trzeba zapłacić i za koszty eksploatacji, i za wynajem? No cóż, nowe władze śląskiej kolejki POlitycznej widać bardzo dobrze wiedzą co robią... ;)
2013-12-27 10:59:12 Autor: arrivederci
---.adsl.inetia.pl

arrivederci
Kupi je pewnie jakaś kolejka marszałkowska... Koszty przebudowy na asynchrony nie bedą duże, ale trzeba pamiętać o przebudowie na EN61...
2013-12-27 11:20:11 Autor: Tomek Janiszewski
---.adsl.inetia.pl
Kuleje Śmieciowe kupiły śmieciowy tabor, nie mając nawet świadomości że wymaga on wysokich peronów? No to się w pale nie mieści. Przypominam sobie aferę rozpętana przez pismaków pokroju tropicieli "skandalu" z peronem we Włoszczowie Płn., gdy KM zakupiły (przez przypadek także 2!) pociągi EW60 od SKM3m. Co to było za ajwaj że kupiono pociągi zdolne obsługiwać "tylko" 60% tras na Mazowszu! Nic to że przed laty, gdy nawet kibli jeszcze nie było - właśnie wysokoperonowe składy od EW51 po EW55 stanowiły trzon taboru pasażerskiego w woj. warszawskim. I docierały od Pilawy po Łowicz Gł, od Tłuszcza i Mińska Maz. po Skierniewice i Warkę a po elektryfikacji - także do Nasielska i Siedlec. Na Górnym Śląsku OIDP nie ma aż takiego obszaru wyposażonego wyłącznie w perony wysokie? No i teraz najpilniejszą potrzebą stało się dorobienie schodków (co i tak stawia tak doposażony tabor daleko z tylu za niskopodłogowymi Flirtami i Elfami), a dorobienie klopów (podciśnieniowych rzecz jasna bo przecież nie naszynowych!) zeszło na daleki plan. I już widzę 14WE bez kibla ale za to ze schodkami na trasie z Katowic do Wisły czy Zwardonia...
2013-12-27 11:31:03 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Tomek Janiszewski

Nie obrażaj miejscowości Kuleje.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Kuleje

Ona nie jest niczemu winna, że powstały KŚ ;)
2013-12-27 11:31:34 Autor: Tomasz Warszowiak
---.play-internet.pl
A to przewoźnik może sobie zadecydować, że kupi akurat te jednostki? Dziwne. Wiem, że w specyfikacji można napisać wszystko, ale tak się chwalić publicznie...
2013-12-27 11:44:49 Autor: alfa
---.ip.netia.com.pl
" W sumie Newag wybudował dziewięć składów 14WE " ???

Newag nie wybudował tylko są to EN57 poddane modernizacji. czy na tej stronie pracują redaktorki z interi ?
2013-12-27 12:29:14 Autor: Wzrokowiec
---.centertel.pl
Dobrze jest napisane wybudował! Modernizacji zostały poddane tylko wózki i pozostały stare silniki
2013-12-27 12:30:59 Autor: g0sc123
---.fucio.net
W odpowiedzi na post Tomasz Warszowiak:
"A to przewoźnik może sobie zadecydować, że kupi akurat te jednostki? Dziwne. Wiem, że w specyfikacji można napisać wszystko, ale tak się chwalić publicznie..."
Oczywiście, że może. KŚ np. od pewnego czasu przetargi konstruują w ten sposób, by nikt poza PR z ich taborem nie mógł w nich wystartować...
2013-12-27 12:47:08 Autor: marcin089
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Przystosowanie pociągu pod niskie perony? hmm no brzmi ciekawie.. ale ciekawe jakby ten skład puścili z Katowic na Zwardoń.. a tam brak WC... byłoby Ciekawie... Mam nadzieje że KŚ postara się by ubikacje w tych pociagach zrabić...
2013-12-27 13:11:59 Autor: ktoś!
---.tychy.vectranet.pl
Przestańcie plotkować. Będą zamontowane schodki i toaleta.
2013-12-27 13:30:35 Autor: MK
---.dynamic.gprs.plus.pl
Jak by były z PR to by wzięli a tak nie będą wspierać obcych.
2013-12-27 13:56:15 Autor: Sfinx.Slask
---.160.172.70
Bo jakie licho wykupują te pociągi skoro nie zamierzają kupić następnych ? W ten oto sposób park maszynowy nie będzie ujednolicony, za to będzie tylko jeszcze większa rozwałka taborowa. Widać mentalność i sposób myślenia nie zmienił się i nikt w KŚ na błędach nie uczy się.
2013-12-27 14:29:04 Autor: De Jot
---.f-net.pl
Tomek Janiszewski

Widze ze zaczynasz trolowac tak samo jak twoj mentor czyli Goral,wiec moze zanim cos napiszesz pomysl dobrze.

Narzekacie ze przetargi niby ustawione pod PR,to ja sie pytam kto w tym kraju posiada EZT w takich ilosciach w zapasie aby moc wyporzyczyc KŚ ?? Prawda jest taka iz tylko PR posiadaja na tyle taboru by moc go wypozyczyc
2013-12-27 14:29:36 Autor: g0sc123
---.fucio.net
@Sfinx.Slask: Bo tam umowa raczej nie dała im wyjścia. "Stare" KŚ planowały pozyskanie wszyatkch. A "nowe" nie chcą, co chyba nikogo nie dziwi? Przecież za zakup 14WE KŚ płacą OIDP 2,6 miliona złotych od sztuki. To drożej niż PR chcą za EN57, więc w obecnej sytuacji spółka nie może być nimi zainteresowana...
2013-12-27 15:03:23 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ De Jot

Broń Boże, żaden ze mnie mentor, gdzieżby total liberał i zagorzały anty-katol mógłby być mentorem takiego kato-świra i anty-Tuska jak niejaki T.J. ;)
2013-12-27 16:19:30 Autor: jubikej
---.dynamic.chello.pl
w Trójmiejskiej SKM by się nadały, a i zaplecze jest dla nich
2013-12-27 16:57:41 Autor: emeryt
---.dzialdowo.vectranet.pl
Cuda techniki to nie są ale przy dobrym zapleczu posłużyły by .Pytanko jakie zaplecze techniczne posiada SKM Warszawa czy KŚ?
2013-12-27 19:42:33 Autor: rafa.l
---.legnica.vectranet.pl
W sam raz dla KD. Kupić całą szóstkę, zmodernizować na asynchrony, doprawić stopnie i WC i wio. Na E30 i tak prócz Węglińca same wysokie perony. Na linii do Jeleniej za chwilę to samo. Mają akurat park elektryków z Newagu, 5 31WE, zaraz może kolejne 11. Lepsze wyjście niż modernizacja zupełnych staroci.
2013-12-27 19:55:16 Autor: Darek Paperson
---.dynamic.chello.pl
Powinny trafić w ślad za swym ojcem i twórcą SKM Wwa, prezydentem miasta stołecznego Warszawy (2002-2005) śp. Lechem Kaczyński do Krakowa i zasilić nowo powstałe Koleje Małopolskie. Wszak nawet w potocznej nazwie jednostki 14We nazywane są Kaczo-kiblami.
2013-12-27 20:22:22 Autor: qwed
---.tczew.vectranet.pl
Biedny lemingu, tvn i gw odebrały ci rozum. Nadawanie nazewnictwa o którym nikt nie słyszał nikogo nie weźmie, omieszasz się jedynie prostaczku.
2013-12-27 22:17:36 Autor: dżejsek
---.adsl.inetia.pl
@qwed
No dobra, niech będą Dziobaki Mazowieckie.
2013-12-27 23:54:45 Autor: sphinx2
---.internetia.net.pl
@g0sc123
"@Sfinx.Slask: Bo tam umowa raczej nie dała im wyjścia. "Stare" KŚ planowały pozyskanie wszyatkch. A "nowe" nie chcą, co chyba nikogo nie dziwi? Przecież za zakup 14WE KŚ płacą OIDP 2,6 miliona złotych od sztuki. To drożej niż PR chcą za EN57, więc w obecnej sytuacji spółka nie może być nimi zainteresowana... "

Że co proszę? 2,6 mln zł za nowe ciche pudła, szczelne okna i klimatyzację to bezcen! PRy za EN57 chcą mało mniej, tylko że za złom do remontu. A tutaj za skład gotowy do jazdy. To też mniej więcej tyle co dwuletnia dzierżawa trupów - za to samo można mieć pociągi na własność. Jeśli faktycznie SKMka chce 2,6 mln zł od sztuki to nie ma co się zastanawiać tylko trzeba brać! Zrobić schodki i śmigać, a jak będzie już lepiej z kasa to przerobić na asynchrony (unifikując z AKŚami) i mamy niezły trzon taboru w postaci asynchronicznych pochodnych kibla.
2013-12-28 01:31:11 Autor: YYYYYYY
---.play-internet.pl
KOLEJE ŚLĄSKIE NIE MAJA GDZIE TEGO ZŁOMU STAWIAĆ CHYBA ŻE WSTAWIA DO HUTY NO TO JESZCZE TROCHĘ ZAROBIĄ
2013-12-28 22:25:21 Autor: arrivederci
---.adsl.inetia.pl

arrivederci
@sphinx2
Żeby kaczokibla zunifikować z AKM to trzeba mu obniżyć sprzęgi, bo są o 90mm wyżej od tradycyjnego klopa. Chyba, że będą jeździć na jakimś bezklopiu i wyższy dziób nie będzie problemem. Mędrcy nakombinowali z normami, dziwnymi oznaczeniami i wyszło jak zwykle. Pojazd od razu powinien dostać conajmniej rozruch impulsowy, a najlepiej w silniki asynchroniczne. Wtedy byłyby solidnym, w miarę nowoczesnym pojazdem. Choć budowanie niezłego pudła na wózkach gorszych od węglarki jest po prostu żałosne...

Gdyby w KŚ nieco pomyśleli, to zamieniliby z PeeRami wszelkie wadloperki nawet w proporcji 1 wadloper za 1 a nawet 2 jeżdżące kible. Wszyscy by byli zadowoleni - PR - bo będą miały czym jeździć na bezdruciach (KŚ i tak potrzebują więcej kibli, więc wynajem byłby dalej), KŚ, że nie muszą lać ropy i smrodzić pod drutem, pasażerówie KŚ - że nie będą stać jak sardynki...
2014-01-03 17:20:25 Autor: sphinx2
---.internetia.net.pl
Chodziło mi bardziej o unifikację obsługi, serwisu itp., a nie trakcji wielokrotnej. Gdyby mieli wszystkie 8 sztuk to bez problemu rozdzielili by je między linie tak żeby nie trzeba było ich łączyć z turbokiblami.

14WE od razu powinny być w 100% nowe, ale pewien nieżyjący już polityk z pewnej partii politycznej mocno naciskał na krótki termin dostawy żeby pochwalić się przed wyborami, a że zamawiający wymaga - zamawiający dostaje to wyszło jak wyszło.
2014-01-04 18:54:03 Autor: arrivederci
---.adsl.inetia.pl

arrivederci
Rozdział na linie nie ma sensu, bo to zbyt mała ilośc pojazdów, do tego zbyt awaryjna, więc łączenie powinno być możliwe. Obniżenie dzioba o kilka cm nie stanowi problemu, a nawet stan obecny powinien się dogadać ze spotem.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS