NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Koleje Śląskie chcą jeszcze więcej Elfów 2. Po opcji - zamówienie uzupełniające

| Jakub Madrjas 23.10.2017 5,7k

Koleje Śląskie chcą jeszcze więcej Elfów 2. Po opcji - zamówienie uzupełniające
Fot. Martyn Janduła
W ubiegłym tygodniu na nadzwyczajnym zgromadzeniu wspólników wydano Kolejom Śląskim zgodę korporacyjną na zakup dwóch dodatkowych pojazdów trójczłonowych Elf2.
Koleje Śląskie w październiku 2016 r. wspólnie z Województwem Śląskim podpisały umowę z bydgoską Pesą na dostarczenie taboru kolejowego do wykonywania pasażerskich przewozów kolejowych. Umowa dotyczyła dostawy 13 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych z opcją rozszerzenia tego kontraktu o sześć kolejnych składów. 

W styczniu tego roku Koleje Śląskie poinformowały, że skorzystają z prawa opcji zakupu czterech dodatkowych pojazdów. Przewoźnik miał czas na złożenie deklaracji o skorzystaniu z prawa opcji do końca 2016 roku, a województwo śląskie - do końca 2017 roku. Zarząd regionu zdecydował się na to już w lutym. Łącznie w ramach zamówienia gwarantowanego i prawa opcji zamówiono już 19 nowych pojazdów.

Jak poinformowały Koleje Śląskie, w dokumentacji przetargowej zawarto również zapis, który zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia uzupełniającego – do 20% wartości zamówienia podstawowego. - Powyższe pozwala nam starać się o dodatkowe dwa trójczłonowe pojazdy. 18 października na nadzwyczajnym zgromadzeniu wspólników wydano nam na to zgodę korporacyjną. Oznacza to, że został zrobiony kolejny krok w kierunku zwiększenia zamówienia dot. dostarczenia taboru kolejowego – informują KŚ. 

W celu ostatecznego złożenia zamówienia uzupełniającego konieczne jest jeszcze podpisanie stosownego aneksu z bydgoskim producentem taboru. – Mamy na to trzy lata od daty podpisania zeszłorocznej umowy – uzupełnia przewoźnik. Aktualnie potwierdzona całość zamówienia, czyli 19 pojazdów, będzie kosztować Województwo Śląskie oraz Koleje Śląskie ponad 230 mln zł netto. Po złożeniu zamówienia uzupełniającego liczba Elfów 2 wzrosłaby do 21.

Pierwszy Elf2 wyruszył w trasę z pasażerami właśnie w województwie śląskim, 12 września. Dzień później odbyła się jego oficjalna prezentacja. – Elf 2 jest połączeniem dwóch filozofii. Z jednej strony czerpiemy jak najwięcej z Elfa 1 – z tych wszystkich rozwiązań, które się sprawdziły i okazały się bardzo dobre. Zaś z drugiej strony wprowadzamy nowe pomysły, które muszą sprostać wymaganiom pasażerów co do komfortu czy estetyki – mówi o pojeździe Robert Świechowicz, prezes Pesy.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Śląskie (1121)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Śląskie (1121)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5