szukaj
Śledź nas:

Koleje Śląskie świętują pierwszego Elfa 2 [zdjęcia]

| Martyn Janduła 13.09.2017 480

Koleje Śląskie świętują pierwszego Elfa 2 [zdjęcia]
Fot. Martyn Janduła
Koleje Śląskie świętują pierwszego Elfa 2 [zdjęcia]
Koleje Śląskie świętują pierwszego Elfa 2 [zdjęcia]
Koleje Śląskie świętują pierwszego Elfa 2 [zdjęcia]
Koleje Śląskie świętują pierwszego Elfa 2 [zdjęcia]
Koleje Śląskie świętują pierwszego Elfa 2 [zdjęcia]
Koleje Śląskie świętują pierwszego Elfa 2 [zdjęcia]
Koleje Śląskie świętują pierwszego Elfa 2 [zdjęcia]
Koleje Śląskie świętują pierwszego Elfa 2 [zdjęcia]
Koleje Śląskie świętują pierwszego Elfa 2 [zdjęcia]
Koleje Śląskie świętują pierwszego Elfa 2 [zdjęcia]
Koleje Śląskie świętują pierwszego Elfa 2 [zdjęcia]
Do Kolei Śląskich dotarł pierwszy pojazd z rodziny Elf 2. Przewoźnik zaprezentował go oficjalnie w Katowicach 13 września, świętując początek procesu odnowy całego taboru. Nowoczesne pojazdy od Pesy, których łącznie trafi do regionu 19, pozwolą zastąpić Kolejom Śląskim wysłużone EN57, które w większości wypożyczane są od Przewozów Regionalnych.
Prezentacja najnowszego nabytku odbyła się w Katowicach. Z peronu 2 odjechał w okolicach godziny 11 Elf 2 do Tychów. Była to okazja do zaprezentowania najnowszej maszyny Pesy w ruchu pasażerskim. Pojazd Elf drugiej generacji wyposażony jest w rozwiązania mające ułatwić podróżowanie pasażerom o zróżnicowanych wymaganiach. Dostosowano go do potrzeb osób niepełnosprawnych, ma również przyciemniane szyby, przewijak, pojemniki na pieluchy, specjalne uchwyty do mocowania rowerów i klimatyzację, gniazdka elektryczne oraz energooszczędne oświetlenie LED.

Kontrakty na dostawę nowych pojazdów podpisano w zeszłym roku. W konsekwencji do regionu trafi łącznie 19 pojazdów. 12 pojazdów czteroczłonowych kupiło województwo śląskie, zaś 7 – Koleje Śląskie, z czego trzy to pojazdy trzyczłonowe, a cztery - dwuczłonowe.

Wyższy komfort i szersza oferta przewozowa

- W pierwszej kolejności chcemy poprawić jakość usług, żeby zachęcić mieszkańców województwa do korzystania z transportu kolejowego. Widać coraz bardziej, że transport indywidualny się zapycha. Pojawiają się coraz większe i dłuższe korki – mówił podczas prezentacji najnowszego Elfa2 Stanisław Dąbrowa, wicemarszałek województwa śląskiego.

Zakupy województwa na 12 pojazdów zostały dofinansowane ze środków Unii Europejskiej. Wsparcie wyniesie łącznie 138 mln zł. – Ostatni pociąg z Pesy powinien do nas dotrzeć w sierpniu 2018 roku. Spowoduje to, że Koleje Śląskie będą dysponowały wtedy praktycznie nowym taborem. Korzystanie z EN57 już nie będzie potrzebne. Przy tej liczbie taboru, która będzie dostępna, planowane jest nawet zwiększenie liczby pociągokilometrów, a koszty utrzymania spadną. To sprawi, że Koleje Śląskie będą mogły jeszcze bardziej polepszyć ofertę przewozową - zapowiada wicemarszałek.

160 km/h w prezencie

Pierwszy pojazd nowej serii ma ponad 150 miejsc siedzących i będzie jeździł po różnych trasach w całym województwie. Producent zaoferował 10 lat gwarancji na tabor. Całość zamówienia, tj. 19 pojazdów, będzie kosztować Województwo Śląskie oraz Koleje Śląskie ponad 230 mln zł netto. Koleje Śląskie mogą skorzystać ponadto z zamówienia uzupełniającego na dwa kolejne pojazdy trójczłonowe.

Wśród gości nie zabrakło także prezesa Pesy. – Bardzo się cieszymy, że uczestniczymy w programie poprawy jakości przewozów kolejowych w województwie śląskim. To jest nasz kolejny kontrakt na dostawę pojazdów elektrycznych do tego regionu – mówił Robert Świechowicz, prezes zarządu Pesy. Przypomniał, że pierwszy pojazd z rodziny Elf1 również trafił na śląskie tory. – Zatem można uznać to już za pewną tradycję – dodał.

Jak zaznaczył prezes Pesy, najnowszy pojazd jest kontynuacją rozwiązań wywodzących się z Elfa 1, ale wyróżniających się nową jakością. – To rodzina, która została skonstruowana według najnowszych norm. To bardzo istotne, bo wiązało się z wielkim wyzwaniem, ponieważ nowe normy wchodziły w tym roku. Poza tym od maja zmieniły się procedury badawcze, więc jest to pojazd, który jest zgodny z TSI – podkreślił.

Kontrakt przewidywał zakup pojazdów na prędkość 120 km/h. Jak się jednak okazuje, nowe pojazdy mogą zaoferować dużo wyższe osiągi. – Trzeba pogratulować Kolejom Śląskim i władzom województwa, gdyż zrobili doskonały interes – podał prezes Pesy. – Pojazdy, które zakupili, przeznaczone są na prędkość 160 km/h. Może dzisiaj nie jest ona jeszcze potrzebna, ale za 10-15 lat może się okazać, że będą połączenia, gdzie pociągi te będą mogły rozwijać przewidzianą dla siebie prędkość – wyjaśnił Świechowicz.

Do końca listopada 2017 r., zgodnie z harmonogramem, Kolejom Śląskim oraz Województwu Śląskiemu mają zostać dostarczone jeszcze dwa pojazdy trójczłonowe, cztery dwuczłonowe oraz dwa czteroczłonowe. Pozostałe jednostki zamawiający mają otrzymać w przyszłym roku. Będzie to dziesięć pojazdów czteroczłonowych. – Mamy nadzieję, że będziemy mogli wkrótce dostarczyć dla regionu śląskiego także pięcioczłonowe pojazdy, bo dwuczłonowe będą pękać w szwach – wyraził nadzieję prezes Pesy.



VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08/2017
NUMER 08/2017
W najnowszym numerze Rynku Kolejowego rozmawiamy z nowym prezesem Pesy – Robertem Świechowiczem, Mikołaja Wilda pytamy zaś o to, jak będzie wyglądał Centralny Port Lotniczy i jakie przyniesie konsekwencje dla rozwoju kolei. Sprawdzamy, jak idzie (a raczej nie idzie) implementacja systemu ERTM/ETCS w Polsce i co zrobić, aby przyspieszyła. Po raz kolejny zastanawiamy się nad przyszłością Kolei Dużych Prędkości w naszym kraju. Jest to tematem sierpniowego numeru. Opisujemy też zmierzch eksploatacji niezmodernizowanych EN57 i zastanawiamy się jaka będzie przyszłość serii tych kultowych pociągów. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS