NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Cała opcja na Elfy 2 dla Śląska będzie realizowana

| Michał Szymajda 17.02.2017 133

Cała opcja na Elfy 2 dla Śląska będzie realizowana
Nowy Elf 2 będzie miał m.in. inne czołoWiz. Pesa
Najpierw województwo śląskie wspólnie z Kolejami Śląskimi zamówiło 13 elektrycznych zespołów trakcyjnych Elf 2, a teraz przewoźnik razem z samorządem decyduje się na dokupienie kolejnych pociągów w ramach prawa opcji.
O tym, że Koleje Śląskie zamówią Elfy 2 zdecydował przetarg, który zakończył się podpisaniem umowy z bydgoską Pesą 18 października 2016. W ramach opcji pierwotnej Pesa dostarczy na Śląsk jeden zestaw dwuczłonowy, dwa trójczłonowe i dziesięć czteroczłonowych. Koleje Śląskie jako pierwsze będą korzystać z Elfów 2. Ich produkcja ruszyła już w Bydgoszczy.

Na początku stycznia przewoźnik poinformował o tym, że skorzysta z prawa opcji i domówi 3 krótkie dwuczłonowe ezt za 35 mln zł brutto łącznie i 1 pojazd trójczłonowy za 13,5 mln zł. Teraz o realizacji opcji na zakup kolejnych pojazdów poinformował z kolei Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego (przetarg organizował wspólnie przewoźnik z urzędem – na nich podzielono też ewentualną realizację dostaw dodatkowych pociągów). Docelowo nowo zakupione Elfy 2 mają zakończyć kłopotliwy dla Kolei Śląskich wynajem elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57 od Przewozów Regionalnych, których do realizacji poprzedniego rozkładu jazdy 2015/2016 potrzeba było aż 23.

Oznacza to, że na Górny Śląsk dotrą 2 kolejne czteroczłonowe pociągi. Łącznie całe zamówienie liczy więc 19 pociągów z rodziny Elf 2. Dołączą one do sześciu sześcioczłonowych Elfów pierwszej generacji, których Koleje Śląskie używają od 2013 roku. 

Elf 2 będzie miał inne czoła niż poprzednik. Przy krańcach pociągów znajdą się dodatkowe, osobne wejścia dla maszynistów. Przearanżowane będzie wnętrze – inne będą m.in. sufity zmieniające sposób montażu okablowania czy kanałów klimatyzacji. Elf 2 ma być lżejszy od poprzednika i tak jak on rozwijać prędkość 160 km/h (wersja dla Śląska będzie jeździła z prędkością do 120 km/h). Pierwsze dwie sztuki mają dojechać na Śląsk w październiku 2017.

Elfy 2 zostaną dostarczone także na Podkarpacie, gdzie z korzyścią dla bydgoskiego producenta urząd marszałkowski rozstrzygnął przetarg na 7 elektrycznych pojazdów
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Śląskie (417)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Śląskie (417)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS